tommelomsk Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Lurte på om dere har prøvd den nye DivX-kodek'en. Undertegnede får dårligere bildekvalitet på den nye 5.0 kontra 4.xx når jeg bruker Windows Media Player 6.4, bildet er mer hakkete. Pussig nok er bildet mye bedre når jeg bruker "The Playa 2.0" som følger med kodek'en, men der er ikke lyd og bilde synkronisert. Bruker "The Lord Of The Rings"-screener'en som basis siden denne er av meget respektabel kvalitet. Hva synes dere? tommelomsk Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Har lest litt på http://www.doom9.org og der konkluderer man at de avanserte innstillingene (Psychovisual, Q-pel osv...) er litt bøggete for øyeblikket, og kan gi dårligere bildekvalitet til fordel for mindre filstørrelser. Er ute etter et bra DVD-til-DivX program som funker bra med DivX5. Har prøvd EasyDivX og Gordian Knot, begge sugde kraftig (EasyDivX var for simpelt, og GK var altfor innfløkt og tunggrodd). Xmpeg er dessuten altfor treig. Likte aller best RipItAll (www.ripitall.be.tf). Den er veldig kjapp (lager en 2-timers film på 2 timer) og lett å komme i gang med (har bl.a en egen "Wizard"). Men den er i skrivende stund ikke oppdatert mot DivX5... Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg har brukt kvelden til å studere to filmklipp som jeg gjorde om til DivX med henholdsvis versjon 4 og 5. Jeg er imidlertid overbevist om at versjon 5 er bedre. Spesielt problemet med at bildet "henger igjen" på mørke bakgrunner som har vært et stort irritasjonsmoment i de foregående versjonene, er nå blitt om ikke helt borte, så i hvertfall mye bedre. Virker også som om den nye versjonen er adskillig bedre når det er mye bevegelse i bildet. Det jeg ikke var imponert over er hastighet på encoding og besparelse i filstørrelse. Hastigheten er stort sett akkurat som tidligere, og filstørrelsen ble i mitt tifelle 1.5% mindre med versjon 5 - ikke noe å skryte av akkurat når de selv går ut og antyder opptil 20% besparelse i filstørrelse. Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har også prøvd Divx 5, og må si jeg ble mektig imponert over kvaliteten Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg ble først veldig skuffet da jeg hadde lastet ned 5.0 dekoderen og The Player 2.0 var enda dårligere enn tidligere versjoner av spilleren etter å ha "spolt" litt var lyd og bilde helt på bærtur. Vanligvis bruker jeg Zoomplayer. Ville denne også bruke 5.0 dekoderen hvis jeg installerer denne etterpå, hvor kan jeg finne bare dekoderen og ikke the player inkludert ? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg lasta ned divx 5.0 pro med ads, når jeg skulle se på en film , bruker vanlig vis windows media player, men når jeg så på filmen så va det helt fucka, dårlig kvalitet. Så jeg testa og bruke den nye player dær va det i orden igjen, men det e ikke play liste. Skulle man ha en film på 2 filer så må gå frem og starte og se fra den andre fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå