mphones Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Fy, SE Z600 er stooooor i forhold til Samsung E700 ass! Ser ut som den klooompen i forhold! jeje....... eller hva? (sikkert noen eiere av SE Z600 som kommer til å skrike nå, menmen) hehe Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 nok en veldig unødvendig post av deg. ja, z600 er større enn e700? og? dette har da blitt tatt opp i sammenligninger mange mange ganger før Lenke til kommentar
mphones Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) javel...?er det veldig farlig hvis noe er unødvenidig?? hva om noen kanskje har lite å gjøre, og legger ut litt av hvert Endret 31. desember 2003 av mphones Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Off topic nå, men...67 poster på 3dager? Du trenger å komme deg litt mer ut tror jeg, er tross alt nyttårsaften. Men tilbake til topic: z600 har jo litt mer funksjoner, krever litt av plassen det, men jeg syns SE kunne ha gjort en bedre jobb og fått den mindre. Burde ikke være så vanskelig Lenke til kommentar
mphones Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 ja SE burde det...... nå har jeg vært syk i en uke da.... derfor jeg fant denne siden, og ble "medliem"..... Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 mm,,,unødvendig post,,,alle som ikke er blinde,lamme og døve(samtidig) vet veldig godt at z600 ikke kan slå e700 på noen områder,,,ikke bare design,,,men e700 slår den på alt,,,, bortsett fra pris,, hvis det er noen her som har penger og har valgt å kjøpe z600 isteden for e700,,,da burde dem gå inn på rommet sitt å grine som ******,,,med mindre de har så mye peng at de kan kjøpe en e700 da;) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Snakk om fanboy a... Vil du også si at E700 er bedre når det gjelder triband? Å ja den har jo ikke det. Vil du si at E700 er bedre når det gjelder bluetooth? Å fanken jeg kom på at den ikke har det jo... Og kan du være så snill å bruke punktum istedenfor kommaer? ... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Enig med deg Eulogy. Alle de kommaene du bruker Silent Copper, er forferdelig irriterende. Bruk i det minste en, ikke 3-4 i slengen Sorry, måtte bare få det ut Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) drit no i kor mangen kommaer han bruker da!! tilbake til topic, e700 er jo stiligere og bra at den ikke har antenne! SE z600 er litt for tjukk! Edit: ble litt for mangen komma nå! Endret 1. januar 2004 av chosebakken Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 mm,,,unødvendig post,,,alle som ikke er blinde,lamme og døve(samtidig) vet veldig godt at z600 ikke kan slå e700 på noen områder,,,ikke bare design,,,men e700 slår den på alt,,,,bortsett fra pris,, hvis det er noen her som har penger og har valgt å kjøpe z600 isteden for e700,,,da burde dem gå inn på rommet sitt å grine som ******,,,med mindre de har så mye peng at de kan kjøpe en e700 da;) Unødvendig post av deg også,,,, men,,,,altså,,,,jeg,,,,mener,,,, E700 slår IKKE Z600 på alle områder..for det første:spinkle 600kb til java? Hva i hæl**** tenkte samsung når det ikke laga fleksibelt minne.. For den andre:Bluetooth kansje? Høytaler kaskje? Mophun? Joystick uten en forferdelig teit wapsnarvei i...myye bedere taletid.. Ikke et dønn flatt tasteoppsett? Z600 er en mye bedere telefon innholdsmessig! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) hakke e700 blåtann, hoh, merkelig, men displayet er kanskje bedre på z-600 ?? (om derer ikke husker meg, så har jeg venta på z600 på november, dette er kjipt) Endret 1. januar 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
mphones Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Vil vel nesten si at E700 har en bedre skjerm enn Z600. Samsung er jo kjent for veldig fine, og perfekte skjermer. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 e700 er litt stiligere og mindre; men "inne" så er den no match for z600; som knuser den nesten hele verden med bla. støtte for mophun og blåtann itillegg har e700 noen mildt sagt iriterende feil bruker "Chigu's" gode argumentasjon om saken Etter å ha brukt telefonen en stund har man inntrykk av at softwaren ble laga i bakrus etter ei gigantisk fyllekule etter feiringen av hardware-designet. En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting SMS: * Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i. * Ikke stor bokstav etter punktum på T9 * Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne" Menynavigering: I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok) I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting" "Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde" E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent. En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant? ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete! Diverse: * Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet * Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv) * Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette * Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier. * Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig * Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino) Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert. Svakheter * Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR * Ikke e-post klient * Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner * Ikke datateller for GPRS * Ikke talememo * Ikke kodeliste * Ikke taleoppringing * Bare 3 "dotter" på batterindikatoren * Ikke profiler *ikke mophun ...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet. håper dette sier noe.... alt her er jeg helt enig i... ps. najs chigu Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 jeg hadde litt lyst på e700, men ikke etter lest dette! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 vel, jeg har jo en del penger (ikke for å skryte) men jeg hadde tenkt meg E700, men etter å lest at den ikke hadde blutetooth (som jeg brukte veldig mye med t610'en) så gadd jeg ikke kjøpe e700, derfor valgte jeg z600.. ikke pga at den var no veldig billig heller, mens ikekrt en artig telefon, den har akuratt det jeg trenger Lenke til kommentar
Errae Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 se der ja ;D kjøp tlf etter ditt eget behov! er ikke nødvendig å ha den dyreste tlfen, så sant som den er best, viss du ikke har bruk for den ;D Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ja riktig, jeg er sikker på at det er mange der ute som sikkert kunne brukte pengene på noe annet enn en veldig bra telefon, enten for å være tøff, eller kul , mange her som bruker f.eks. mail-funksjon på telefonen osv? eller kobler den til bærebar for å bruke modemet? det gjør jeg i af, veldig kjekt, MMS og kamera bruker jeg ikke så ofte, det er mere leketøy mophun er for å ha det phun =) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 mange her som bruker f.eks. mail-funksjon på telefonen osv? eller kobler den til bærebar for å bruke modemet? det gjør jeg i af, veldig kjekt, MMS og kamera bruker jeg ikke så ofte, det er mere leketøy mophun er for å ha det phun =) ja jeg bruker mye mail bra at du valgte rett og heller tok dine behov i betraktning; skru på mophun spill når noen med e700 kommer; og de blir grønne av misunnelse Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 skru på mophun spill når noen med e700 kommer; og de blir grønne av misunnelse Mophun plattformen skal hvist sørge for mer avangserte spill en javaplattformen (men det jeg egentlig ville si,KURT NILSEN VANN IDOL!!! YEAY) Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 E700 slår IKKE Z600 på alle områder..for det første:spinkle 600kb til java? Hva i hæl**** tenkte samsung når det ikke laga fleksibelt minne..For den andre:Bluetooth kansje? Høytaler kaskje? Mophun? Joystick uten en forferdelig teit wapsnarvei i...myye bedere taletid.. Ikke et dønn flatt tasteoppsett? Har Z600 høyttaler-funskjon? T610 har i hvert fall ikke det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå