Gå til innhold

Design i Photoshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Foreslår at du lager et bilde med det designet du vil ha i Photoshop, med banner som et layer og eventuelle tekstbokser som hver sitt layer. Så saver du dette bilde for bilde og setter det sammen i en html-editor hvor du også legger til teksten og alle linkene. Er litt imot sider som er slicet i PS.

Lenke til kommentar
Foreslår at du lager et bilde med det designet du vil ha i Photoshop, med banner som et layer og eventuelle tekstbokser som hver sitt layer. Så saver du dette bilde for bilde og setter det sammen i en html-editor hvor du også legger til teksten og alle linkene. Er litt imot sider som er slicet i PS.

Hvats da friggin difference? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Trur han meiner dei ferdig genererte sidene til photoshop - som ikkje er brukande til noke som helst ;)

Nettopp! Å lage en hel side for å så slice den er noe helt annet enn å lage rammeverket og grafikken i PS.

Lenke til kommentar

tar ofte å legger ut MED html'en jeg..

og så bruker jeg den ps-genererte sia som en kjapp oversikt over hvilke bilder som er hvor..

så slipper jeg å lete gjennom alle bildene i images-mappa for å finne igjen det nederste venstre hjørnet f.eks.. :p

btw.. hvis man ikke forstod.. setter seff opp sia på egen hånd.. :p

foretrekker xhtml 1.0 strict!!! :D

EDIT> etter satyriums innlegg...

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
satyrium, jeg trives med xhtml strict.. men.. det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt.. viktigste er å holde seg innenfor de rammene til standarden man velgger å følge.. :)

Selvsagt, men serverer du xhtml som a"pplication/xhtml+xml", som er dårlig browserstøtte? Noe annet ville jo å ikke følge standarder.

Bakgrunnsstoff.

Endret av satyrium
Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg lurte på om noen kunne fortelle litt om hvordan man lager et design i Photoshop?

Noen tips og forslag?

Forresten...Godt Nyttår til alle sammen! :thumbs:

LittleMe

Det å fortelle deg HVORDAN kan bli vrient.

Er du kjent med Photoshop, så skulle det ikke by på noe problemer.

Forerslår deg å skisse først, samle inn informasjoner....da vil det bli 10 ganger lettere å lage i Photoshop etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...