littleMe Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Heisann! Jeg lurte på om noen kunne fortelle litt om hvordan man lager et design i Photoshop? Noen tips og forslag? Forresten...Godt Nyttår til alle sammen! LittleMe Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Lag sida slik du vil at den skal sjå ut i photoshop, del den opp med slices og "Save for web". Så kan du sette dei inn i et html dokument sjøl. enkelt og greit. Lenke til kommentar
huf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Lag sida slik du vil at den skal sjå ut i photoshop, del den opp med slices og "Save for web".Så kan du sette dei inn i et html dokument sjøl. enkelt og greit. Jepp, veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 følg denne tutorialen, så lærer du mye: >LINK< Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Foreslår at du lager et bilde med det designet du vil ha i Photoshop, med banner som et layer og eventuelle tekstbokser som hver sitt layer. Så saver du dette bilde for bilde og setter det sammen i en html-editor hvor du også legger til teksten og alle linkene. Er litt imot sider som er slicet i PS. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Foreslår at du lager et bilde med det designet du vil ha i Photoshop, med banner som et layer og eventuelle tekstbokser som hver sitt layer. Så saver du dette bilde for bilde og setter det sammen i en html-editor hvor du også legger til teksten og alle linkene. Er litt imot sider som er slicet i PS. Hvats da friggin difference? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Trur han meiner dei ferdig genererte sidene til photoshop - som ikkje er brukande til noke som helst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Trur han meiner dei ferdig genererte sidene til photoshop - som ikkje er brukande til noke som helst Nettopp! Å lage en hel side for å så slice den er noe helt annet enn å lage rammeverket og grafikken i PS. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ja, men anbefaler likevel å slice opp og sånn , men sette sammen alt på eiga hand, altså "save images only" Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ja, men anbefaler likevel å slice opp og sånn , men sette sammen alt på eiga hand, altså "save images only" Sånn jeg bruker å gjøre det også.. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ja, men anbefaler likevel å slice opp og sånn , men sette sammen alt på eiga hand, altså "save images only" Sånn jeg bruker å gjøre det også.. me to, og det må vel være den enkleste og beste måten Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) tar ofte å legger ut MED html'en jeg.. og så bruker jeg den ps-genererte sia som en kjapp oversikt over hvilke bilder som er hvor.. så slipper jeg å lete gjennom alle bildene i images-mappa for å finne igjen det nederste venstre hjørnet f.eks.. btw.. hvis man ikke forstod.. setter seff opp sia på egen hånd.. foretrekker xhtml 1.0 strict!!! EDIT> etter satyriums innlegg... Endret 1. januar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hvorfor xhtml 1.0, og ikke html 4.01? Lenke til kommentar
littleMe Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Takk for alle svar... Tror jeg fikk med meg det meste. Noen som har noen flere linker eller forklaringer så bare kom med det. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 satyrium, jeg trives med xhtml strict.. men.. det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt.. viktigste er å holde seg innenfor de rammene til standarden man velgger å følge.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) satyrium, jeg trives med xhtml strict.. men.. det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt.. viktigste er å holde seg innenfor de rammene til standarden man velgger å følge.. Selvsagt, men serverer du xhtml som a"pplication/xhtml+xml", som er dårlig browserstøtte? Noe annet ville jo å ikke følge standarder. Bakgrunnsstoff. Endret 1. januar 2004 av satyrium Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Heisann! Jeg lurte på om noen kunne fortelle litt om hvordan man lager et design i Photoshop? Noen tips og forslag? Forresten...Godt Nyttår til alle sammen! LittleMe Det å fortelle deg HVORDAN kan bli vrient. Er du kjent med Photoshop, så skulle det ikke by på noe problemer. Forerslår deg å skisse først, samle inn informasjoner....da vil det bli 10 ganger lettere å lage i Photoshop etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå