Gå til innhold

Telenor med "fri data" abonnement


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

34 minutes ago, TheKims said:

Mon tro når vi får abonnement uten alle de idiotiske begrensningene? Har Chilli mobil i dag å de setter farten ned til 3Mbit etter 5GB bruk. Det er ikke så mange Youtube klipp som skal til før farten settes ned :(

Bruker du abonnementet i en ruter?  Ingen vits å se hverken 4K eller 2K på en mobil.  Under normale forhold merker ikke øyet forskjell på en film i 720p eller 1080p på en telefon.  Streamer du i 720p så ligger en på omkring 0.7 - 0.8 GB per time eller 6 timer med Youtube per dag.   Det er vel noen klipp det eller?  Men en må jo selvsagt velge 720p manuelt i Youtube.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øystein H skrev (11 minutter siden):

Bruker du abonnementet i en ruter?  Ingen vits å se hverken 4K eller 2K på en mobil.  Under normale forhold merker ikke øyet forskjell på en film i 720p eller 1080p på en telefon.  Streamer du i 720p så ligger en på omkring 0.7 - 0.8 GB per time eller 6 timer med Youtube per dag.   Det er vel noen klipp det eller?  Men en må jo selvsagt velge 720p manuelt i Youtube.

 

Har brukt mobilen som modem etter at Telenor satte ned hastigheten på mitt bredbånd til 2Mbit ned og 0.5Mbit opp. De økte at på til prisen til 650kr, så da sa jeg like greit opp internettet. Nå har jeg akkurat flyttet ut fra boligen jeg bodde i og har mulighet for raskere nett her, så da blir jeg nok mest sannsynlig å gå for et billigere mobil abo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg synes chromecasten bruker enormt med data når jeg streamer NRK, Netflix osv. Er det andre typer mediaboxer jeg kan bruke får å få nedskalert dataforbruket litt? Jeg finner ingen innstillinger for dette på chromecast.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (1 time siden):

Jeg synes chromecasten bruker enormt med data når jeg streamer NRK, Netflix osv. Er det andre typer mediaboxer jeg kan bruke får å få nedskalert dataforbruket litt? Jeg finner ingen innstillinger for dette på chromecast.

Jeg tror nesten du må gå for en laptop eller raspberry pi som streamer innholdet rett til tv'n der du kan justere selv  da mye annet søker best mulig kvalitet på streamingen. Eventuelt om du har en telefon/nettbrett som støtter usb-c til HDMI, kan du koble den direkte til tv'n. Works like a charm here 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kynxx skrev (43 minutter siden):

Jeg tror nesten du må gå for en laptop eller raspberry pi som streamer innholdet rett til tv'n der du kan justere selv  da mye annet søker best mulig kvalitet på streamingen. Eventuelt om du har en telefon/nettbrett som støtter usb-c til HDMI, kan du koble den direkte til tv'n. Works like a charm here 

Takk for tipset - har ikke engang tenkt tanken på at direkte tilkobling er mulig. Men husker jeg feil om apple-tv har mulighet for å justere streamingen?

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (9 timer siden):

Takk for tipset - har ikke engang tenkt tanken på at direkte tilkobling er mulig. Men husker jeg feil om apple-tv har mulighet for å justere streamingen?

Litt usikker der. Vi har gen3, den står og samler støv. Går ut fra at Apple har fjernet nok valg til at vi ikke gidder å bruke den mer og heller kjøper ny. (Not gonna happen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
JoergenOlsen skrev (4 timer siden):

Jaaaaa...data sim koster49 kr hos Telenor...men gjett hva folkens...ekslusivt for "Next" abonementene er prisen for datasim 99 kr. Da er det uaktuelt for meg. Beholder heller Telia X. Faen!

Ikke at jeg ikke tror deg, men jeg finner ikke noe om det i prislisten. Har du link?

Telenor er jo lik seg selv på dette området. Vanskelig å finne priser og selvsagt alltid dyrest av dem alle.

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Nidar2 said:

Ikke at jeg ikke tror deg, men jeg finner ikke noe om det i prislisten. Har du link?

Telenor er jo lik seg selv på dette området. Vanskelig å finne priser og selvsagt alltid dyrest av dem alle.

Vi sitter 3 andre her å prøver å finne denne infoen nå også, klikket meg gjennom nesten hele bestillingen, er nada info om det der, selv om det er det eneste stedet å finne de prisene på bedriftsabo....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, kim_InnleggNO said:

Har lest det samme om 99 kr. Hadde du data sim fra før hos Telenor får du beholde 49 på Next.

Kilde: https://www.facebook.com/telenornorge/posts/10158354079854803?comment_id=10158354187199803&reply_comment_id=10158354209929803

sååå... Bestill annet abo, bestill x antall dataSIM, bytt til next? :D

 

EDIT; Facebook posten oppgir feil pris for tvilling også?

https://www.telenor.no/privat/mobil/mobiltjenester/tvilling/

 

EDIT2; Det hadde noen på facebook også sagt ifra om ?

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror jeg skal investere i en mobil ruter men vil gjerne ha en som støttes hos alle tre operatører, og som helst kan låses til ICE eget nett for mobiltelefoni slik at jeg kan benytte Fri Data. Noen ide om hvilken ruter jeg bør gå for?

Lenke til kommentar
On 6/5/2020 at 10:52 AM, Nidar2 said:

Takk for tipset - har ikke engang tenkt tanken på at direkte tilkobling er mulig. Men husker jeg feil om apple-tv har mulighet for å justere streamingen?

Kan ikke svare for Apple TV3 men det fungerer i Apple TV3, i alle fall for Netflix.

Vi streamer bare på hytta og har mobilt bredbånd fra Telia.  Dersom jeg setter videooppløsning på ATV-en til 720P, så leser Netflix denne og benytter 720p-versjonen av sine filmer og serier.  Men app-en Strim, som vi benytter for å se live-tv samt HBO, gjør det ikke.  Har ikke prøvd med Viaplay men det må jeg jo.  

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kim_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Om det er plagsomt med høyt streaming-forbruk på TV er det lureste å bruke laptop + hdmi kabel til TV. De fleste (om ikke alle) lar deg velge f.eks 720p i webavspiller.

Ja, det er litt plagsomt. Synes det å koble til med ledning er litt, kremt utdatert. Hadde håpet en app som installeres på mobilen/ruteren kunne fikset biffen. Forøvrig vurderer jeg nå å bytte operatør som følge av dette slik at jeg får hundrevis av deilige giga. Alt jeg trenger nå er en ruter som kan låses til ICE sitt eget nett for full uttelling av Fri Data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...