Redaksjonen. Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Om fire måneder kan du få en niseters elbil Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Da bør det vel være duket for mange taxier basert på denne. 2 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) Tjaja, en niseters MPV på mindre grunnflate som en Tesla S/X (og resten av el-SUV monsterene.) Med takskinner og tilhengerfeste. Hadde den hatt den samme 100kW motoren også på bakakselen, så hadde denne 'bilen' vært oppe til vurdering. (Nei, jeg lyver. Venter fortsatt [forgjeves] på den elektriske stasjonsvognen…) Endret 4. juni 2020 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 -Birger- skrev (Akkurat nå): Da bør det vel være duket for mange taxier basert på denne. Jepp! Men tviler på at det blir solgt mange med 50 kWh. 75 kWh bør være minimum på en så stor bil som dette. 3 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Kommer vel som Opel også... ? 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Sitat Peugeot e-Traveller kommer med opptil ni seter og plass til 1.500 liter bagasje. Den blir tilgjengelig i oktober i år, altså før Toyota-tvillingen Proace. Toyota kommer i hvertfall med sin Proace. _Nils_ skrev (1 time siden): Kommer vel som Opel også... ? Sitat Opel, Citroën, Peugeot og Toyota har fra før lansert nye elvarebiler på den samme plattformen som e-Traveller er bygget på Disse kommer nok som personbil/minibuss også ja. Toyota sin er vel bekreftet allerede. 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Er mer spent på den nye "partner" elbilen jeg da, bør vel være mulig å få den med samme batteri og motor etterhvert. Lenke til kommentar
bharald Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Trodde dette var året da det kom masse, men ingenting nyttig, men jeg tar kanskje feil? Små batterier, mulig treg lading og fravær av firehjulstrekk hindrer vel likevel denne tvillingen i å bli en masseselger. Når det er sagt: Med 75kwh og gode langkjøringspauser hver 2. time kan denne være brukbar også som feriebil for familier. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Snitteffekten på "noe under 40 kW" ble målt på 50 kWh-batteriet i "småkjølige temperaturer". Med batteriet som har 50% høyere kapasitet bør man forvente 50% høyere ladeeffekt under samme forhold, altså noe under 60 kW i snitt. I sommerlige temperaturer antagelig noe over 60 kW i snitt. Siden mye av poenget med en slik bil er å ha én allrounder, regner jeg med at nesten alle kjøperne velger 75 kWh-utgaven. (Kommer selvsagt an på prisforskjell). Ved daglig kjøring trenger man bare plugge inn hjemme av og til og lade for 1 kr/kWh På langturer, typisk 10-20% av årlig kjørelengde, bør man starte første etappe med 100% SoC og kjøre ned til ca 20% før lading. Dvs. drøyt 2,5 time i 100 km/t før man lader til 80%. Med 60 kW i snitt vil det ta 45 minutter. Så er man klar til å kjøre ca 2 timer til i 100 km/t før stopp nr 2, eller destinasjonen. Har man mange passasjerer så vil man nok velge moderate dagsetapper. Det blir nok litt korte etapper mellom ladepauser og dermed litt lange ladepauser i forhold til kjøretid, men det er kanskje et lite kompromiss mot alle fordelene det har å kjøre helelektrisk. Vinter-bilferier lengre enn 40 mil per dag vil sikkert bli en større tålmodighetsprøve. 2 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) 1P4XZQB7 skrev (8 timer siden): Tjaja, en niseters MPV på mindre grunnflate som en Tesla S/X (og resten av el-SUV monsterene.) Med takskinner og tilhengerfeste. Hadde den hatt den samme 100kW motoren også på bakakselen, så hadde denne 'bilen' vært oppe til vurdering. (Nei, jeg lyver. Venter fortsatt [forgjeves] på den elektriske stasjonsvognen…) Nå er det jo kun utvendige mål du kommer med, så er ikke akkurat brukbart til å avgjøre hvordan plasser er inni. Peugeot traveller er også lengre og betydelig høyere, og tipper den har kortere panser. Vil tippe den kombinasjonen gir ett mer fullverdig 9 seters kjøretøy, enn Tesla's 7 (5+2) seters alternativ. (Kun fokusert på antall passasjer sitteplasser). Meeeen, Model X er designet for rekkevidde, og store amerikanske veier, og høyere hastigheter, så er ikke helt enten eller Endret 4. juni 2020 av keramikklampe Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Hva finnes det av el-biler i stor varebil størrelse (Caravelle / Transporter) med hengertrekkraft på nærmere 1000 Kg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 120kWt batteri og husbilutrustning takk! Lenke til kommentar
trikola Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 27 minutes ago, JØI said: 120kWt batteri og husbilutrustning takk! Fusionsreaktor og utfellbare vinger takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 trikola skrev (29 minutter siden): Fusionsreaktor og utfellbare vinger takk! Det kommer ikke før fluxkapasitoren er på plass. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 JØI skrev (19 minutter siden): trikola skrev (50 minutter siden): Fusionsreaktor og utfellbare vinger takk! Det kommer ikke før fluxkapasitoren er på plass. …og da kan man jo bare dra og hente Mr. Fusion. Og har man først Mr. Fusion så kan vingene med fordel erstattes med nedbrettbare hjul! Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Burde ha firehjulstrekk og en hengerkapasitet over 1,5 tonn. Da ville den ha vært interessant. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Brisingamen skrev (På 5.6.2020 den 14.07): Hva blir endelig pris? https://www.bos.no/getfile.php/1327839446-1609826325/nedlastingssenter/peugeot/personbil-prislister/Peugeot e-Traveller.pdf Hvis vi ser bort fra 50kWh-utgaven og anser vinterhjul som grunnutstyr så starter den på en halv million. 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Finnes det noen greie/billige elbiler i størrelse pizzabil med bakseter? Synes de aller fleste er så dårlig plass inni. Denne var jo ikke dum, men det er jo en hiace.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. januar 2021 Del Skrevet 17. januar 2021 Renault Kangoo Z.E? Ikke akkurat siste skrik eller fantastisk, men den passer i hvert fall beskrivelsen rimelig pizzabil-elbil med bakseter. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå