rolfar Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Mitt spørsmal er ganske (banalt) enkelt: -Kan jeg ha både 1 ide og 1 sata hd i maskinen samtidig? -Hvis det går, må sata disken brukes til å boote fra? Mitt hovedkort: Asus A7V8X/LAN/GD, serial ATA optional. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Du kan greit ha en ide og en sata disk sammtidig. Du kan for den saks skyld ha 4 ide enheter og fult med sata enheter i sammtidig (så lenge det er plass i kabinettet og strømforsyningen er kraftig nokk). Nei, du trenger ikke å boote fra sata disken. Du kan velge det i BIOS. Det letteste er å boote fra ide disken, siden Windows trenger spesielle drivere som du må gi den under innstalasjonen for å kunne boote fra sata. Om du nå har et greit oppset hvor du booter fra ide trenger du ikke å gjøre noe spesielt annet enn å sette i sata disken. Og selvfølgelig innstalere sata driverene til opperativystemet, de kan du innstalere fra den cd en som fulgte med eller laste ned fra nettet. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Takk, du svarte på akkurat det jeg lurte på! Da blir neste disk sata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå