Gå til innhold

Rasisme i Norge?

Gjest

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Kanskje det  er du som ikke er nøytral, har du tenkt over det ? Hvem er du til å heve deg over journalister fra den norske skole av journalistisk tankegang og si disse er ikke nøytrale ? Kan det kanskje være du som ikke er nøytral ? Noe som det strengt tatt er ganske mye som tyder på.    

Forøvrig, når journalister klarer  beskrive saker der en part overhodet ikke kjenner seg igjen i en fremstilling av sine synspunkter så sier det litt.

Men, kanskje norske journalister klarer det ingen andre klarer,  er ikke det ganske usannsynlig?

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke sagt jeg er nøytral, men om du mener det å skrive en artikkel om hvordan boikotte en part er nøytralt sier det mye om din definisjon

Det er en interesse for å boikotte varer fra Israel og det er det gode grunner for, det er ikke noe partisk ved det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 12.8.2024 at 12:30 AM, DukeNukem3d said:

Jeg trenger da ikke det, det er gjort undersøkelser. Så vi har fasiten på dette. Jeg sitter ikke og gjetter basert på virkelighetsoppfatning slik som deg, jeg uttaler meg basert på fakta her.

https://www.nrk.no/spesial/nrk-kartlegging-av-jodehat-i-norge-etter-7.-oktober.-1.16644625#:~:text=Forskeren,ytringer direkte rettet mot seg.

Jo når du tolker den saken slik du gjør sitter du faktisk å gjetter. Den undersøkelsen viser først og fremst hvem som oppfattes å stå bak og det var ikke mulig å gi mer enn ett svar. Dermed skal man være veldig forsiktig med å tolke den delen av undersøkelsen.

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Det er en interesse for å boikotte varer fra Israel og det er det gode grunner for, det er ikke noe partisk ved det. 

At du ikke ser det sier vel det meste om hvorfor du ser på norske media som upartiske, når de samme journalistene og redaktørene skal fremstille en sak "nøytralt". Mye av hetsen mot jøder og Israel er styrket av norske media, gjerne via åpne kommentarfelt som er rene søppelet

Endret av Tussi
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (20 minutter siden):

Jo når du tolker den saken slik du gjør sitter du faktisk å gjetter. Den undersøkelsen viser først og fremst hvem som oppfattes å stå bak og det var ikke mulig å gi mer enn ett svar. Dermed skal man vøre veldig forsiktig med å tolke den delen av undersøkelsen.

Enda mer gripe etter halmstrå ja.

Du velger å tro at du vet bedre enn de som svarer på undersøkelsen heter det vel. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 minutter siden):

At du ikke ser det sier vel det meste om hvorfor du ser på norske media som upartiske

Det er vel strengt tatt du som velger å ikke se den ulovlige okkupasjonen og de utallige krigsforbrytelsene Israel har utført, sett i lys av dette og det faktum at Israel i årevis mer eller mindre har vært en apartheidstat så kan en godt si at norske medier har vært en smule partiske, men heller i fordel Israel fremfor Palestina. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (16 minutter siden):

Det er vel strengt tatt du som velger å ikke se den ulovlige okkupasjonen og de utallige krigsforbrytelsene Israel har utført, sett i lys av dette og det faktum at Israel i årevis mer eller mindre har vært en apartheidstat så kan en godt si at norske medier har vært en smule partiske, men heller i fordel Israel fremfor Palestina. 

Du har åpenbart ikke lest mine innlegg.... det erdumt å anta hva noen mener uten å ha satt seg inn i det.... Men overrasket er jeg ikke

Jeg har fordømt okkupasjonen 

Jeg har sagt det er et apartheidsystem på Vestbredden

Jeg har kritisert påviste menneskehetsbrudd

Og jeg støtter en palestinsk stat 

Men jeg antar det glemmer du til neste uke 

Endret av Tussi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, DukeNukem3d said:

Enda mer gripe etter halmstrå ja.

Du velger å tro at du vet bedre enn de som svarer på undersøkelsen heter det vel. 

Jeg foreslå du leser hva jeg skrev en gang til. Jeg uttaler meg ikke om innholdet i undersøkelsen. Jeg uttaler meg om ditt missbruk av den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (5 minutter siden):

Jeg foreslå du leser hva jeg skrev en gang til. Jeg uttaler meg ikke om innholdet i undersøkelsen. Jeg uttaler meg om ditt missbruk av den.

Å stole på det jøder i Norge opplever er ikke å misbruke den. Det er voldsomt som dere skal pirke her og gripe etter halmstrå, hadde dere gjort det samme om det var en studie der muslimer uttalte at høyreekstreme stod bak ubehagelige hendelser og hat rettet mot dem? Neppe

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

Det er norsk media som har et forvridd syn, og dessverre har de lykkes med å spre dette synet.

Dette var rett og slett RYSTENDE å se:

"I undersøkelsen svarer 81, 6 prosent at opplevelser etter 7. oktober har fått dem til å vurdere om Norge er et trygt land for jøder."

Dette er så ille at jeg egentlig forventer at norske myndigheter setter inn konkrete tiltak. Dette er en av mange grunner til at jeg ikke lenger vil være med på Israelhatet i Norge. Jeg er på jødene sin side av dette.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

"I undersøkelsen svarer 81, 6 prosent at opplevelser etter 7. oktober har fått dem til å vurdere om Norge er et trygt land for jøder."

En av mange grunner til at jeg ikke lenger vil være med på Israelhatet i Norge. Jeg er på jødene sin side av dette.

Ja det er vanvittig.

Og det startet FØR Israel begynte sin krigføring. RETT ETTER 7. oktober. 
Alle de døde var ikke funnet ennå engang da hatmarsjene begynte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

En av mange grunner til at jeg ikke lenger vil være med på Israelhatet i Norge. Jeg er på jødene sin side av dette.

Veldig merkelig dette at man skal stille spørsmålstegn ved hva jødene selv beskriver at de opplever. Det er vel "whitesplaining"... 

I tillegg så er det jo med på å øke den jødiske befolkningen i Israel når nordmenn avfeier jødenes opplevelse av utrygghet her 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Tussi said:

Veldig merkelig dette at man skal stille spørsmålstegn ved hva jødene selv beskriver at de opplever. Det er vel "whitesplaining"... 

I tillegg så er det jo med på å øke den jødiske befolkningen i Israel når nordmenn avfeier jødenes opplevelse av utrygghet her 

Nå er du rett og slett uærlig. Det er ingen som har avfeid jødenes opplevelse av utrygghet i Norge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (47 minutter siden):

Du har åpenbart ikke lest mine innlegg.... det erdumt å anta hva noen mener uten å ha satt seg inn i det.... Men overrasket er jeg ikke

Jeg har fordømt okkupasjonen 

Jeg har sagt det er et apartheidsystem på Vestbredden

Jeg har kritisert påviste menneskehetsbrudd

Og jeg støtter en palestinsk stat 

Så fint, for jeg er temmelig sikker på at jeg måtte bruke noen innlegg på overbevise om akkurat den apartheid delen uten at jeg noen gang et tilsvart som indikerte at du var enig, men det var i en annen tråd, så nei jeg har ikke nødvendigvis lest alle innlegg der, men fint for deg. 

Norsk journalistikk er fremdeles meget nøytral i forhold til Israel og Palestina, kanskje litt for nøytral i forhold til Israel, om du ser disse forbrytelsene, skjønner jeg ikke helt hva som er problemet, hvordan det er partisk og informere om boikott av israelske varer. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Så fint, for jeg er temmelig sikker på at jeg måtte bruke noen innlegg på overbevise om akkurat den apartheid delen uten at jeg noen gang et tilsvart som indikerte at du var enig, men det var i en annen tråd, så nei jeg har ikke nødvendigvis lest alle innlegg der, men fint for deg. 

Norsk journalistikk er fremdeles meget nøytral i forhold til Israel og Palestina, kanskje litt for nøytral i forhold til Israel, om du ser disse forbrytelsene, skjønner jeg ikke helt hva som er problemet, hvordan det er partisk og informere om boikott av israelske varer. 

Du skjønner ikke at folk kan anta en politisk bias i rapportering når et medium forklarer hvordan man skal boikotte den ene parten?

Men igjen, mener du de fleste andre lands medier er ubalanserte og de norske er balanserte?

Skal innrømme at NRKs nye reporter er bedre enn de fleste, men generelt mener jeg norske medier er ubalanserte i mange saker, journalistene evner ikke å sette seg inn i menneskers synspunkt som ikke passer medisiner egne,.Men man antar den andres synspunkt utfra egne fordommer. Det er skremmende faktisk 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (32 minutter siden):

Beleilig nok anser ytre venstre jøder som «hvite», så de er ikke en del av offer-/proletarpyramiden deres.

Beleilig også da, at hvite ifølge samme gruppe er skyld i alt galt på planeten og er født med skyld i dette.

Ingen har jo tidligere ment slike ting om jøder.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (7 minutter siden):

Nå er du rett og slett uærlig. Det er ingen som har avfeid jødenes opplevelse av utrygghet i Norge.

Ikke? Har du lest kommentarfeltet i en del av disse sakene? Leste du saken om den israelske studenten i Nordlys og kommentarfeltet?

Ikke jeg heller,.Men jeg leste kommentaren i ettertid,  de måtte stenge kommentarfeltet. I andre saker har jøder blitt hetset privat etter å ha stått frem 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Du skjønner ikke at folk kan anta en politisk bias i rapportering når et medium forklarer hvordan man skal boikotte den ene parten?

Men igjen, mener du de fleste andre lands medier er ubalanserte og de norske er balanserte?

Skal innrømme at NRKs nye reporter er bedre enn de fleste, men generelt mener jeg norske medier er ubalanserte i mange saker, journalistene evner ikke å sette seg inn i menneskers synspunkt som ikke passer medisiner egne,.Men man antar den andres synspunkt utfra egne fordommer. Det er skremmende faktisk 

Norske journalister i dag kan stort sett plasseres i en av to båser:

1) de som er in it for the money

2) aktivister

Derfor ender vi opp med en haug kvasinyheter om puppe-influensere osv + totalt ubalansert utenriks.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke? Nå har dere vel forsøkt å angripe denne spørreundersøkelsen fra samtlige vinkler snart.

Selvsagt, det er det de gjør når virkeligheten ikke passer med ideologien deres. Siden ideologien deres trumper virkeligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...