DukeNukem3d Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) Snikpellik skrev (38 minutter siden): Dette. For alle som har et snev av kunnskap om norsk historie så bør nazister som bokstavelig talt marsjerer ned Karl Johan være noe inn i helvete mer provoserende og trigge helt andre reflekser enn whataboutisme om «pøbelvenstre». Jeg blir mer betrygget av dette, man er avhengig at en gjeng svensker møtte opp for i det hele tatt å få til en demo. Miljøet er nærmest ikke-eksisterende i Norge. Endret 29. oktober 2022 av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 DukeNukem3d skrev (44 minutter siden): Det blir håpløst å forme noe lovverk om hvem som har rett til å kle ut barna sine som indianere og ikke. Hvem sa noe om lovverk? 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 jjkoggan skrev (Akkurat nå): Hvem sa noe om lovverk? Vel, hvordan skal man håndheve disse reglene deres om hvem som kan få kle seg ut og ikke? Synes det er helt håpløst å følge debatten deres i det hele tatt. Folk må i stor grad få kle seg slik som de vil. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 Quote Det irriterer meg når amerikanere som ikke vet hvor Norge ligger på kartet lar som å være nordmenn og går rundt med viking hjelm med horn, selv om jeg har ingen slekt i-fra Norge. Det høres intolerant ut. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 Vel, det er ikke alle nordmenn som klarer tegne inn USA sine 50 stater på kartet heller. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 34 minutes ago, DukeNukem3d said: Jeg blir mer betrygget av dette, man er avhengig at en gjeng svensker møtte opp for i det hele tatt å få til en demo. Miljøet er nærmest ikke-eksisterende i Norge. I motsetning til pøblene på venstresiden som ved nesten hver Sian-demonstrasjon møter opp i hundretalls for å slåss mot dem, politiet og vandalisere. Det er ikke sammenlignbart engang. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 DukeNukem3d skrev (33 minutter siden): Vel, hvordan skal man håndheve disse reglene deres om hvem som kan få kle seg ut og ikke? Synes det er helt håpløst å følge debatten deres i det hele tatt. Folk må i stor grad få kle seg slik som de vil. Alle får kle seg som de vill, jeg er enig. Noe annet har jeg aldri sagt. Det endrer ikke faktumet at det er bedre for samfunnet hvis kulturelle appropriering unngås 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 debattklovn skrev (19 minutter siden): Det høres intolerant ut. Det er ikke intolerant å bli irritert 2 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 1 hour ago, Atib Azzad said: Gir det ikke litt dårlig smak i munnen å kritisere en imaginær venstreside parallelt med at faktiske nazister marsjerer i gatene? Ingenting imaginært over hverken pøbelvenstre eller konfrontasjonene deres med politiet. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 13 minutes ago, jjkoggan said: Det er ikke intolerant å bli irritert Det kan det fint være. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 9 minutes ago, fivebigcities said: Ingenting imaginært over hverken pøbelvenstre eller konfrontasjonene deres med politiet. Imaginært som í å dikte opp folk som ikke var der, og hva disse skulle ønske de hadde gjort. Hvis dette såkalte pøbelvenstre hadde så stort behov for å steine politiet skulle vel det gjenspeilet seg i hyppigere politisteining.. 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 jjkoggan skrev (27 minutter siden): Det er ikke intolerant å bli irritert Mon tro hvorfor dette ordet støtt og stadig blir påklistret mennesker som blir irritert av woke. Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 fivebigcities skrev (20 minutter siden): Ingenting imaginært over hverken pøbelvenstre eller konfrontasjonene deres med politiet. Jo, det er åpenbart noen som besitter en imaginær forestilling om at disse simpelthen ikke finnes, eller ikke utgjør noe som helst demokratiske utfordringer. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) jjkoggan skrev (42 minutter siden): Alle får kle seg som de vill, jeg er enig. Noe annet har jeg aldri sagt. Det endrer ikke faktumet at det er bedre for samfunnet hvis kulturelle appropriering unngås "kulturell appropiering". Hva er det, nytt tøvebegrep importert fra USA? Endret 29. oktober 2022 av DukeNukem3d 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): "kulturell appropiering". Hva betyr det. Se her- https://snl.no/kulturell_appropriering 3 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) jjkoggan skrev (46 minutter siden): Alle får kle seg som de vill, jeg er enig. Noe annet har jeg aldri sagt. Det endrer ikke faktumet at det er bedre for samfunnet hvis kulturelle appropriering unngås Hva mener du her? Jeg får kle meg ut som indianer men det er best om jeg ikke gjør det? En Japaner som tilhører en rase (vil du kalle dem «gulinger»?) som tok lyse (som meg og deg - vil du kalle oss «hvitinger»?) til fange og hadde som mål å underlegge oss kolonialt styre under ww2 bør unngå å appropriere julenissen? -k Endret 29. oktober 2022 av knutinh Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 39 minutes ago, Atib Azzad said: Hvis dette såkalte pøbelvenstre hadde så stort behov for å steine politiet skulle vel det gjenspeilet seg i hyppigere politisteining.. At de steiner politiet i det hele tatt, taler vel for at behovet tydeligvis er der. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 35 minutes ago, DukeNukem3d said: "kulturell appropiering". Hva er det, nytt tøvebegrep importert fra USA? Tøvebegrep og importert fra USA? Ja. Nytt? Nei. Kulturell appropriasjon er det den progressive klovnebrigaden kaller kulturutveksling når behovet for å ha noen å hate blir for stort. 3 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 (endret) jjkoggan skrev (18 minutter siden): Se her- https://snl.no/kulturell_appropriering Forstår ikke sammenhengen, har man "tatt over andres kultur" eller "misbrukt andres kultur" fordi ungen vil kle seg ut som indianer? Hva folk klarer å la seg krenke over kjenner tydeligvis ingen grenser overhodet. Endret 29. oktober 2022 av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 fivebigcities skrev (2 timer siden): Tøvebegrep og importert fra USA? Ja. Nytt? Nei. Kulturell appropriasjon er det den progressive klovnebrigaden kaller kulturutveksling når behovet for å ha noen å hate blir for stort. Eller noe folk dør delvis pga stereotyping den promoterer. Bare en liten sak, vet du! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå