JKJK Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 For å løse et annet problem ang. sata/raptor/highpoint-krasj, måtte jeg kjøpe en egen ide kontroller for cd-romene mine. Før har jeg kjør cdromene på den "vanlige" idekotrolleren, men det kan jeg altså ikke gjøre for øyeblikket. Har kunnet stilt in om cdromene skal kjøre på pio mode eller DMA mode, men det får jeg ikke til nå, da egenskapene for kortet i device manager ikke har noe sånt. Jeg får heller ikke opp noen egen bios for kortet under oppstart. Når jeg brenner cd-er brukes det veldig mye cpu kraft på dette , som om brenneren skulle stå i PIO mode, men når jeg overfører data andre veien (fra cd til disk) så bruker den ingenting. spørsmål: 1: Finnes det noen programmer som tvinger cd-romdrev til å kjøre i dma mode (begge har støtte for det). 2: Noen som har drivere til denne kontrolleren for winxp ? Finner ikke hva den "egentlig" heter på promise sine sider. Bruker nå winxp sine drivere, men av erfaring er jo de generellt sett dårlige. Det virker som om den heter fasttrack 6000 eller noe sånt, men når jeg laster ned driverene til denne, stemmer det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå