Gå til innhold

Kan jeg søke jobb i en annen by i tilfelle jeg ikke kommer inn på studiet?

Gjest 1d920...24e

Anbefalte innlegg

Gjest 1d920...24e

Har søkt på studie til høsten, men er usikker på om jeg kommer inn, eller om jeg har lyst. Også lurte jeg på om det går an å søke jobb i en annen by som plan b liksom? Og hvordan burde jeg gjøre det, for det er jo ikke sikkert jeg skal ha jobben heller. Og er det lurt at vi finner en plass å bo først? Vil flytte et sted sammen med en venninne som ikke bor her i hjembyen, og jeg har ikke jobb her fra før heller. Har aldri bodd hjemmefra før.

Beklager for så mange spørsmål. Håper noen vil hjelpe, og takk på forhånd!

Anonymous poster hash: 1d920...24e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er heilt uproblematisk å søke jobb. MEN, du må passe på at du ikkje forplikter deg utan å være i stand til følge opp forpliktinga.
Dersom du takkar ja til eit jobbtilbud så er dette ein forpliktande avtale frå begge partar som medfører at du må følge avtalens bestemmelsar om arbeidsplikt og oppsigelsestid om du ikkje vil ha jobben likevel. Dette kan vanligvis fint løysast ved å ha ein open og ærleg dialog med potensiell arbeidsgiver. Du kan fint avtale at fristen for å takke ja til jobben er dagen etter du får svar på om du har komt inn på studiet.

Du vil nok oppleve at det er lit vanskelegare å få seg jobb ettersom det er såpass lenge til du kan gi eit svar på om du tek imot jobbtilbudet eller ikkje, så det er ikkje sikkert at du får ordna ståande jobbtilbud i den aktuelle byen men det skadar ikkje å prøve.

Angåande det å skaffe bustad så blir det ei vurderingssak. Er det aktuelt for deg å flytte til den byen uansett eller er det kun aktuelt dersom du får studieplass eller jobb? Tilsvarande, korleis er situasjonen med vennina? Kor sikkert er det at ho skal flytte til den byen?
Det vil være langt lettare å finne seg ein bra bustad dersom du startar no så tidleg som mogleg, men du må vege dette opp med faren for at du blir sittande med ei treårskontrakt på leiligheit i ein by og eit studietilbod i ein anna by.
Det sagt så er det lettare å få framleig ei leiligheit eller å finne nokon andre som kan tre inn i leigeavtalen for deg, enn det er å bytte studieplass ettersom tilbudet om studieplass er personleg og dersom du takkar nei så har du ingen garanti for at du kjem inn på andrevalget heller.

Det vanlegaste er nok at ein tek sjangsen på at ein får studieplassen som ein vil ha, og at ein skaffar seg bustad i den byen så tidleg som mogleg. Dersom du ikkje skulle kome inn så vil du ha ein sjangs til ved å møte opp personleg etter skulestart for å ta eventuelle restplassar som skulle dukke opp, eller du kan starte å studere fyrsteårsfaga som privatist for å sjå om du kjem inn på andreåret (det er alltid nokon som ombestemmer seg og hopper av studiet undervegs i studieløpet), eller du kan finne deg ein jobb i den byen og jobbe der til det opner seg ein studiemuligheit.
Og dersom du får studieplass i ein anna by så må du rekne med å tape nokre månedar med husleige før du får nokon andre til å ta over leigeavtalen, men det er nok for dei fleste ein akseptabel risiko for å sjølv kunne aktivt velge leiligheit og ikkje berre måtte ta det som er ledig (ofte dyrt og dårleg) fordi ein er sendt ute og må ha ein plass å bu rett før skulestart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...