Gå til innhold

Hvilket HK og RAM?


Drittsekken

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'en med en XP2500 og må ha nytt HK og RAM, hva er å anbefale? (IDE/Serial IDE har ingen betydning da jeg kjører SCSI)

 

 

Jeg har sett litt på:

- Abit NF7 v2.0

- Asus A7N8X

- Epox 8RDA

 

 

Abit'en har vifte på NorthBridgen, er denne noe problem å få byttet til vannblokk?

Hva med erfaringer på OC? (Planlegger OC til XP3200, har vannkjøling)

 

 

Er ny på OC.

FSB hastigheten, er det den som er oppgitt på RAM-brikkene? (maks altså)

eks. PC3200 RAM har en hastighet på 400MHz, betyr det at denne RAM'en kan kjøres på FSB på 400MHz?

Hva er normal FSB? 166?

Hvordan blir det med DualDDR?

 

 

Hvilken RAM anbefales (merke)?

 

 

Jeg tenker også på å kjøpe Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, og lurer på om det er en bra kopling med tanke på resten av systemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FSB hastigheten, er det den som er oppgitt på RAM-brikkene? (maks altså)

eks. PC3200 RAM har en hastighet på 400MHz, betyr det at denne RAM'en kan kjøres på FSB på 400MHz?

Hva er normal FSB? 166?

Hvordan blir det med DualDDR?

Pc-3200 (400MHz) betyr at den kan kjøres på 200 fsb(400). Hva som er normal FSB bestemmer prosessoren og det er 133, 166 og 200 som er vel mest utbdredt i dag, og ettersom det er DDR blir da hastighetene 266, 333 og 400.

Lenke til kommentar
Jeg skal oppgradere PC'en med en XP2500 og må ha nytt HK og RAM, hva er å anbefale? (IDE/Serial IDE har ingen betydning da jeg kjører SCSI)

 

 

Jeg har sett litt på:

- Abit NF7 v2.0

- Asus A7N8X

- Epox 8RDA

 

 

Abit'en har vifte på NorthBridgen, er denne noe problem å få byttet til vannblokk?

Hva med erfaringer på OC? (Planlegger OC til XP3200, har vannkjøling)

 

 

Er ny på OC.

FSB hastigheten, er det den som er oppgitt på RAM-brikkene? (maks altså)

eks. PC3200 RAM har en hastighet på 400MHz, betyr det at denne RAM'en kan kjøres på FSB på 400MHz?

Hva er normal FSB? 166?

Hvordan blir det med DualDDR?

 

 

Hvilken RAM anbefales (merke)?

 

 

Jeg tenker også på å kjøpe Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, og lurer på om det er en bra kopling med tanke på resten av systemet?

NB kan godt kjøles med vannblokk :p

Lenke til kommentar
Pc-3200 (400MHz) betyr at den kan kjøres på 200 fsb(400). Hva som er normal FSB bestemmer prosessoren og det er 133, 166 og 200 som er vel mest utbdredt i dag, og ettersom det er DDR blir da hastighetene 266, 333 og 400.

Kjører DDR dobbel hastighet i forhold til FSB?

Siden du sier at FSB på 200MHz tilsvarer DDR på 400MHz.

 

Hva med DualDDR?

 

Hva slags RAM er bra til OC? Kingston? TwinMos? osv.

Lenke til kommentar

Ingen problem å klokke xp2500 til xp3200 med NF7 V2.0 kortet. Det har også kommet ut best i test mangen ganger fordi det er såpass bra oc muligheter. Det er også greit å ha soundstorm sertifiseringen med seg.

 

DDR 3200 brikker eller oppover anbefales. Skal du velge merke så er TwinMos, Crucial og Corsair å anbefale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...