Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brennende smerter i leggen ved gåing på fjellet. Overbelastning eller noe annet?

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Hei. For å gjøre en lang historie kort. Jeg veier godt over 100 kilo og bestemte meg for å ta skikkelig grep i midten av april. Så langt har kondis bedret seg dramatisk og har hatt en vektnedgang på ca 1 kilo uken. Treningen har så langt gått mye ut på sykling men nå som fin været har tittet frem fikk jeg mest lyst å gå på fjellet så har blitt en del lange gåturer nå de siste par ukene.  I går og spesielt i dag begynt det å bygge seg opp en brennende og økende intens smerte i høyre legg, litt på siden og mot fremside rett over "kulen" på foten. Legger ved bilde som viser området. Smertene bygger seg opp i intensitet etterhvert som jeg går opp bakker før de etterhvert snur og blir mindre intense etterhvert som jeg går.  Når de først dukket opp tenkte jeg det kankje var ufarlige smerter da det er en ny trenings måte for meg. Men i dag ble jeg litt mer usikker da smertene ble så intense på et stadie at jeg vurderte å snu å gå ned igjen, men etterhvert som jeg fortsette oppover så roet smertene seg igjen. Siden smertene forsvinner etterhvert som jeg går er jeg usikker på om dette er noe som gjør at jeg bør roe ned eller om det bare er noe som forsvinner etterhvert som bena blir vandt med det. Noen som har  noen formeninger?

image.png.68c886fec0e40b00cc73c4b6309a436d.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får det samme jeg også. Har ingen annen formening enn at jeg veier for mye, beveger meg for lite, og dette fører til overbelastning på sener og muskler i legg. Må bare lære seg å ta det saktere i oppoverbakkene eller hvor enn.

Når man har neglisjert helse i lang tid, er det naturlig at det tar lang tid å komme seg dit hvor man naturlig skal være.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 timer siden):

Ren gjetning, men har du kikket på beinhinnebetennelse? Det gjør satans vondt, og det var noe jeg løp på meg i militæret. Hvis det er det så skal det hjelpe med øvelser som sykling, roing og svømming. Det får opp blodsirkulasjonen uten at det er belastende :)

Ja jeg frykter nok litt det kan være begynnelsen på en beinhinnebetennelse, men min simple hjerne syns det da virker rart at det bedre seg om jeg pusher gjennom smertene når de kommer og fortsetter turen. Men for teste det litt i det små kanskje, gå over på sykling igjen og være litt forsikrig med gåingen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...