Gå til innhold

Hvor henvende seg ang. lån som har gått til namsmann?

Gjest 8e56d...3dc

Anbefalte innlegg

Gjest 8e56d...3dc

Jeg sjekket på Min Gjeld nettsiden da jeg har ett par kredittkort og ett lån som jeg nå vil betale da jeg har fått litt arv, men da jeg logger meg inn på nettsidene jeg har kredittkort og lån står det jeg ikke er kunde hos dem, vil tro dette er fordi saken har gått til namsmann, det endte opp der da jeg ikke har økonomi å trekke fra så de bare står der liksom, men spørsmålet er da hvor henvender man seg for å betale disse da jeg ikke finner noe info om mitt kundeforhold noe sted? Må jeg ta kontakt med namsmann?

Vil gjerne gjøre opp for meg men de siste årene har vært tøffe økonomisk, nå som jeg endelig kan betale er det merkelig det skulle være så vanskelig ?

Anonymous poster hash: 8e56d...3dc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spør namsmannen om hvem som har fremmet saken for dem. Hvis det er f.eks Lindorff, ja da er det til dem du henvender deg for å diskutere full toppgjør. Husk at du har mulighet til å forhandle om din gjeld.
F.eks kan du si "- Jeg lurer på hvor mye jeg må betale til dere hvis jeg ønsker full innfrielse av deres krav". Hvis de sier: "Hovedstolen er 10K, med alle tilleggskostnader er vi nå opp i 30K, vi vil at du betaler 25K. Da kan du svare at du har 15K på hånda nå. Til slutt, etter at du har redegjort for din økonomiske totalsituasjon. herunder innsendelse av din inntekter og utgifter, akn det kanskje ende opp med at de er fornøyde med 20 K.

Lykke til.

Endret av Skandinav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...