Krisstuz84 Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Hei. Finnes det "87 rele" som har 2 separate innganger for styrestøm? Jeg skal ha strøm ut på ett lys på bilen, men det skal lyse når det får strøm fra 2 forskjellige kilder. HK Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Du må bestemme deg for hvilke eksakt forutsetninger som skal medføre lys på og tilsvarende for lys av, dvs lag en "sannhetstabell". Lenke til kommentar
Krisstuz84 Skrevet 31. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2020 Lampe skal være tent så fort tenning stå på. På biler før har jeg tatt styrestrøm fra parklys, men denne bilen har en 21w parklys på dagtid og 5w parklys når det er mørkt. Jeg må da få styrestrøm fra begge disse kildene. Jeg regner med jeg kan legge opp 2 reler for å fikse dette, men finnes det rele med 2 innganger for styrestrøm, eller noe man kan lodde på slik at strømmen bare kan gå en vei i en ledning så hadde jeg fikset det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 En diode vil kunne brukes, den leder strøm bare en vei så da kan du bruke ett ordinært rele 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Du kan også bruke 2 releer og koble sammen '30' pinnene med hverandre, og '87' pinnene med hverandre. https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/releer/rele-2000017796 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Om du bruker dioder så ser jeg for meg at du må ha en diode på hvert av de to styresignalene for å hindre at strøm går andre veien der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Kan du ikke bare koble to reléer i serie da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 On 5/31/2020 at 9:17 AM, Krisstuz84 said: denne bilen har en 21w parklys på dagtid og 5w parklys når det er mørkt. Neida, den har nok parklys på kveldstid og kjørelys på dagtid. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 Svein M skrev (20 timer siden): Om du bruker dioder så ser jeg for meg at du må ha en diode på hvert av de to styresignalene for å hindre at strøm går andre veien der. Ja, du må ha to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå