Gå til innhold

George Floyd

Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
0laf skrev (57 minutter siden):

Dette er bare tull, å faller på sin egen urimelighet.

For det første, så er man ikke automatisk rasist dersom man ikke støtter BLM-bevegelsen eller demonstrasjoner, noen av oss forstår at det virkelige målet på at rasisme er bekjempet er at slike ekstrem-organisasjoner ikke lengre er nødvendige.

For det andre, så er det republikanske partiet fullt av afro-amerikanere og personer med diverse etnisitet, og de har stemmer fra afro-amerikanere og alle andre etnisiteter.

At du tror det republikanske partiet er et rasist-parti, viser jo nok en gang at du og flere andre ikke forstår dette, og har et totalt unyansert syn, hvor alt annet enn det som passer inn i skylappene blank avvises.

Skal vi liksom tro at Colin Powell, Condoleezza Rice og flere andre høytstående politikere, er rasister, selv om de er svarte?
Det kalles vanligvis "black conservatism", når afro-amerikanere støtter de konservative, og det er ingenting uvanlig med det, med mindre man har totalt misforstått hvordan det politiske systemet fungerer i USA.

Okay.
La oss analysere svaret ditt.

"Dette er bare tull, og faller på sin egen urimelighet."

Er det tull at USA bare har to partier..?
Er det tull at rasistene i USA føler seg godt representert av Republikanerene?
Er det tull at fascistene i USA føler seg greit representert av Republikanerene..?
Er det tull at disse gruppene ikke føler seg representert av demokratene..?

Nei.

Det er ingen som påstår at man er rasist bare fordi man tåler inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv, og tolererer og ignorerer rasisme.

"For det andre, så er det republikanske partiet fullt av afro-amerikanere og personer med diverse etnisitet, og de har stemmer fra afro-amerikanere og alle andre etnisiteter."

Og hvis du går gjennom disse menneskene sin verdensforståelse og forståelse av politikken i USA, så kommer du til å oppdage at de befinner seg i det lavere segmentet blant befolkningen.
Ikke på grunn av rase, men fordi de faller for disinformasjon.

"At du tror det republikanske partiet er et rasist-parti, viser jo nok en gang at du og flere andre ikke forstår dette, og har et totalt unyansert syn, hvor alt annet enn det som passer inn i skylappene blank avvises."

De har valgt Trump til president.
Og støtter ham fremdeles.
Det beviser at de er mer enn komfortable med blatante rasister -- eller evner ikke å se rasisme om det smøres inn i ansiktet deres med skokrem.
Men igjen kan det skyldes disinformasjon.

...

Republikanerene representerer først og fremt de rikeste.
Dernest hvite.
At rike ikke-hvite støtter partiet og ikke bryr seg om partiets rasistiske side betyr bare at de tåler inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv.

Colin Powell stemmer på Biden ved dette valget, nettopp fordi Trump og republikanske ledere er rasister.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 minutter siden):

Immigranter som ikke har papirene i orden er ulovlige immigranter. Og de skal deporteres. 
Noen av de har sikkert flyktet fra oppressive regimer, mens andre er narkosmuglere eller meksikanske kartellmedlemmer. 
Det er det som er med ulovlig innvandring; du vet ikke hvem som kommer. Det kan være hvem som helst. 

Ja og det Biden og andre sier, er at vi burde behandle dei som flyktet fra oppressive regimer humant, kanskje til og med la dei få bli, du veit, ikkje sende dei tilbake til døden, og heller sende ut dei som er virkelige kriminelle.. Thats it..

Her har du falt for venstresidens propaganda. Det er illegalt å være i USA uten de rette dokumentene, og det er ulovlig å snike seg over grensene inn til USA. 

På samme måte som det var illegalt å være Nordmann og snike seg over grensa til Sverige, oppholde seg der uten papirer, fordi det var litt oppressivt i Norge på eit tidspunkt...

Personlig setter eg pris på human tilnerming til mennesker på flukt.. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Er det tull at USA bare har to partier..?

Ja. Det er to som er de klart viktigste, men de har flere. 

The three largest parties aside from the two main political parties are the Libertarian Party, Green Party of the United States, and the Constitution Party in respective order.

Er det tull at rasistene i USA føler seg godt representert av Republikanerene?

Ja. 

Er det tull at fascistene i USA føler seg greit representert av Republikanerene..?

Ja. 

Er det tull at disse gruppene ikke føler seg representert av demokratene..?

Nei. Selvfølgelig føler de seg ikke representert av demokratene. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

På samme måte som det var illegalt å være Nordmann og snike seg over grensa til Sverige, oppholde seg der uten papirer, fordi det var litt oppressivt i Norge på eit tidspunkt...

Personlig setter eg pris på human tilnerming til mennesker på flukt.. Ikkje din tillnerming som er gjennomsyret av propaganda fra høgresiden..

Du vet at det er ulovelig for svensker å dra inn i Norge nå.

Mener du det er galt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Ja. Det er to som er de klart viktigste, men de har flere. 

Ja. 

Ja. 

Nei. Selvfølgelig føler de seg ikke representert av demokratene. 

Det er bare to partier som har reell makt.

Hvem tror du rasistene og fascistene, for eksempel Proud Boys, stemmer på i USA..?
Er de fornøyd med partiet sin politikk..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Pallehysa said:

Ja og det Biden og andre sier, er at vi burde behandle dei som flyktet fra oppressive regimer humant, kanskje til og med la dei få bli, du veit, ikkje sende dei tilbake til døden, og heller sende ut dei som er virkelige kriminelle.. Thats it..

Nei, det er ikke det de sier.
De sier vi kommer ikke til å kaste ut ulovlige immigranter, uansett om de er drapsmenn eller økonomiske flyktninger. 
Dette er det samme som å åpne grensene for alle som vil inn. Er du først kommet inn, blir du ikke kasta ut. 

Personlig setter eg pris på human tilnerming til mennesker på flukt.. 

Ja, det ser ikke ut som at gjeldende lovverk betyr noe særlig for deg. 
USA må være humane mot disse narkotikakartellene som smugler folk og dop over grensen...
Bare på venstresiden bruker man så mye "fornuft" at  illegal immigrasjon er noe positivt... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (5 minutter siden):

Du vet at det er ulovelig for svensker å dra inn i Norge nå.

Mener du det er galt?

Ja på eit generelt grunnlag.. Er det personer som er i risiko for å dø, pga eit korrupt og oppressive regime, skal eg fint kunne velsigne at du inviterer dei å bo i kjelleren heime hos deg, og serverer ein pose Fjordland...

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Ja på eit generelt grunnlag.. Er det personer som er i risiko for å dø, pga eit korrupt og oppressive regime, skal eg fint kunne innlosjere dei i kjelleren heime hos deg, med velsignelse og ein pose Fjordland...

Hos meg? Troller du?

Og vil du beskrive Norge som et oppressivt regime siden vi forbyr svensker å reise inn til Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Hvem tror du rasistene og fascistene, for eksempel Proud Boys, stemmer på i USA..?

De stemmer på de som de stemmer på. 
Hvis jeg var amerikaner, fascist og rasist og stemte Trump, ville jeg følt meg godt representert? 
Nei. 
Hvor er den rasistiske retorikken, holdningene og politikken? Man ser ingenting av slikt. 
Hvor er den fascistiske politikken? Eksisterer ikke. Husk hva definisjonen på fascisme er. 

often capitalized : a political philosophy, movement, or regime (such as that of the Fascisti) that exalts nation and often race above the individual and that stands for a centralized autocratic government headed by a dictatorial leader, severe economic and social regimentation, and forcible suppression of opposition

1. Trumps regime setter ikke rase eller nasjon over individet. Individet står svært sterkt. 
2. Man har ikke et sentralisert autokratiske myndigheter
3. Man har ikke en diktaturisk leder, hans makt er svært, svært begrenset som vi ser
4. Han vil ha mer økonomisk frihet, ikke mindre
5. Han vil ha mindre social regimentation, ikke mer
6. Man ser heller ikke forcible suppression av fiender, hans makt er som sagt svært begrenset.
Hvis man finner at presidentens administrasjon og politikk er fascistisk ville jeg fått meg en ekspresstime på Specsavers

• Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (8 minutter siden):

De sier vi kommer ikke til å kaste ut ulovlige immigranter, uansett om de er drapsmenn eller økonomiske flyktninger. 

Kortid har nåken sagt nåke som er i nærheten av dette.. Og du påstår at du ikkje har kjøpt propaganda...

debattklovn skrev (8 minutter siden):

Ja, det ser ikke ut som at gjeldende lovverk betyr noe særlig for deg. 
USA må være humane mot disse narkotikakartellene som smugler folk og dop over grensen...
Bare på venstresiden bruker man så mye "fornuft" at  illegal immigrasjon er noe positivt...

Lovverk betyr mykje, men hadde håpt at du syns det var litt greit at Nordmenn, fekk ein sjanse til å leve, og ikkje blei kastet tilbake til eit oppressive Norge 80 år siden.. Om eg skal synke ned på ditt argumentative nivå, kan jo eg bare konkludere med at du er imot nordmenn, og hater dei...

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Kortid har nåken sagt nåke som er i nærheten av dette.. Og du påstår at du ikkje har kjøpt propaganda...

Biden sier nettopp det, på videoen... ?
Han sier med mindre disse ulovlige immigrantene begår blir tatt for alvorlig kriminalitet i USA vil jeg ikke kaste dem ut... 

Lovverk betyr mykje, men hadde håpt at du syns det var litt greit at Nordmenn, fekk ein sjanse til å leve, og ikkje blei kastet tilbake til eit oppressive Norge 80 år siden.. Om eg skal synke ned på ditt argumentativt nivå, kan jo eg bare konkludere med at du er imot nordmenn, og hater dei...

Nå forsøker du å skifte tema, jeg lukter en mangel på relevante argumenter. 
Norge for 80 år siden har ingenting med moderne immigrasjonspolitikk i USA... ?

Litt artig at du sier "lovverk betyr mykje" rett etter du foreslår å ignorere lovverket totalt for å føre "human" politikk mot disse ulovlige immigrantene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

De stemmer på de som de stemmer på. 
Hvis jeg var amerikaner, fascist og rasist og stemte Trump, ville jeg følt meg godt representert? 
Nei. 
Hvor er den rasistiske retorikken, holdningene og politikken? Man ser ingenting av slikt. 
Hvor er den fascistiske politikken? Eksisterer ikke. Husk hva definisjonen på fascisme er. 

1. Trumps regime setter ikke rase eller nasjon over individet. Individet står svært sterkt. 
2. Man har ikke et sentralisert autokratiske myndigheter
3. Man har ikke en diktaturisk leder, hans makt er svært, svært begrenset som vi ser
4. Han vil ha mer økonomisk frihet, ikke mindre
5. Han vil ha mindre social regimentation, ikke mer
6. Man ser heller ikke forcible suppression av fiender, hans makt er som sagt svært begrenset.
Hvis man finner at presidentens administrasjon og politikk er fascistisk ville jeg fått meg en ekspresstime på Specsavers

Det er fascinerende å se hvor feil det er mulig å ta, og hvor langt man er villig til å ro mot strømmen i et fossefall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

debattklovn skrev (14 minutter siden):

Er det samme som:

debattklovn skrev (2 minutter siden):

Biden sier nettopp det, på videoen... ?
Han sier med mindre disse ulovlige immigrantene begår blir tatt for alvorlig kriminalitet i USA vil jeg ikke kaste dem ut... 

Går det bra?

debattklovn skrev (3 minutter siden):

Nå forsøker du å skifte tema, jeg lukter en mangel på relevante argumenter. 

Trodde temaet gjalt mennesker på flukt, som ved frykt for livet sitt, velger å bryte lover satt av andre land, for å kunne, ja du veit, overleve.. Og kordan eit land burde humant handtere disse menneskene.. Om det er i USA eller Sverige har svært lite å sei...

Kanskje til og med du hadde brutt grenselover om det hadde stått på ditt liv?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er fascinerende å se hvor feil det er mulig å ta, og hvor langt man er villig til å ro mot strømmen i et fossefall.

Og som forventet har du ingen motargumenter til min avkrefting av administrasjonens fascisme. 
Jeg har sett deg kalle Trump og hans republikanere fascister utallige ganger, men jeg har aldri sett deg faktisk underbygge disse påstandene på en rimelig måte. 

Det er enkelt å kaste rundt seg med tomme beskyldninger om rasisme og fascisme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mange av punktene er jo direkte fantasifulle, og lyder hult. For eksempel ingen "forcible suppression av fiender"? Javel, kva var det som foregikk igjen når han ringte inn hæren på fredelige demonstrasjoner utenfor det Hvite Hus?? ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...