sam11net Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 (endret) Sitat Oljefondets nye sjef Nicolai Tangen sier jobbavtalen med Norges Bank bryter båndene til AKO Capital og til hans personlige formue. – Jeg verken kan eller vil utøve min eierrolle, sier Tangen. Nå har Tangen og sentralbanksjef Øystein Olsen undertegnet en ansettelsesavtale som skal sikre at alle båndene til AKO-systemet kuttes mens Tangen leder Oljefondet. – Jeg verken kan eller vil utøve min eierrolle, sier Tangen. – Jeg har brutt alle bånd til AKO Capital, sier han. Den nye Oljefondet-sjefen opplyser at Erik Keiserud som er tidligere styreleder i Folketrygdfondet skal forvalte stemmerettighetene hans i AKO Capital. Jeg forstår ikke dette, kan noen forklare meg hvorfor scenario som jeg beskriver nedenfor nå er umulig. Høsten 2020, Tangen bestemmer at oljefondet skal kjøpe seg kraftig opp i Apple og Google iløpet av 2022 til 2024. Vinter 2020, Tangen møter Erik Keiserud over et glass melk, og nevner at AKO Capital bør tripple sine investeringer i Apple og Google iløpet av 2021. Endret 28. mai 2020 av sam11net Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 sam11net skrev (25 minutter siden): Jeg forstår ikke dette Ikke jeg heller. Må han likevel ikke være åpen om hvor fondet hans har investert? Lenke til kommentar
sam11net Skrevet 28. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2020 (endret) frohmage skrev (23 minutter siden): Ikke jeg heller. Må han likevel ikke være åpen om hvor fondet hans har investert? Det må han, men det er ikke ulovlig for hans advokat å kjøpe og selge aksjer med hans fond. Endret 28. mai 2020 av sam11net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå