Gå til innhold

Til dere som liker spill alla Battlefield 1942


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ønske det kom et WW2 fps hvor russerne var heltene, ikke de HE****** amerikanerne.

Men russerne VAR jo ikke heltene i andre verdenskrig, det var jo amerikanerne! :roll:

DET er ikke sant, russerne gjorde mesteparten av jobben, her ser vi et godt tilfelle av Amerikansk Propanganda :yes:

Poenget er/var jo at hadde ikke USA blandet seg inn, ville ikke europa vært slik det er i dag, og dermed må jo amerikanerne for crediten for det også:)

 

Men back til topic; jeg GLEDER meg stort til å spille BF:V på LAN når den tid kommer :D

Lenke til kommentar
jammen hør her da! hadde det ikke vært for hitle/tyskland, så ville ingen av dem blitt helt....

 

hehe :p

Selv om du tydeligvis bare kødder, så er det et poeng.... De allierte landene hadde en del interne problemer, og de var på _noen_ måter ikke bedre enn hitler-tyskland.

 

Omtrent det samme som USA driver med nå, finner på problemer i utlandet og fjerner fokuset fra sine interne problemer. Men men... nok off-topic i denne tråden

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig noen sier her?? Amerkanerne hjalp ****** meg ikke norge. Det var ikke en amerikaner på norsk jord engang, det var engelskmenn som hjalp oss!

 

Jeg er enig at russerne var MYE involvert i krigen, men er det noen helter her så er det engelskmenn, de var involvert i hele europa og det er det som er viktigst for meg iallefall!

 

USA brukte mesteparten av tiden på å spionere på russerne helt til det fatale slaget ved pearl harbor, da sloss de mest mot japanerene, så bestemte presidenten at USA skulle gå til krig for å redde europeiske land, inkludert polen.

 

Når tyskland falt var det like mange engelskmenn så amerikanere i berlin, altså den siste fronten til hitler. Polen og Sovjet hadde mest tap under andre verdenskrig!

Lenke til kommentar

Ser det er mange som ikke kan historien sin her.. Både Amerikanerne og Engelskmennene sto og så på at både tyskland og russland drepte hverandre. Vesten var jo redde for kommunismen i Sovjet og så det fint at de utslettet hverandre. Amerikanerene ble jo ikke med i WWII før 7. Desember 1941 etter angrepet på Pearl Harbour, og når de ble med så gjorde de ikke så veldig stort annet enn å forsyne England og sovjet med krigsutstyr.

 

Antall døde under 2. verdenskrig (inkludert sivile selvfølgelig):

 

Sovjetunionen: 27 000 000

Kina: 10 000 000

Polen: 6 028 000

Tyskland: 6 000 000

Japan: 2 000 000

Jugoslavia: 1 706 000

Frankrike: 653 000

Hellas: 520 000

Østerrike: 485 000

Romania: 460 000

Ungarn: 420 000

Italia: 410 000

USA: 407 300

Storbritannia: 388 000

Norge: 10 000

 

Hentet fra Cappelen: Historie 2, verden og norge etter 1850

 

Håper dette gav en pekepinn.

Lenke til kommentar
Og for å si det, det var ikke mange russiske sivile som døde.

Vel. Sivile og sivile. Alle sivile menn fra 18 år og oppover ble jo sendt ut mot tyskerne og halvparten hadde ikke våpen eller engang sko på beina. Såkalt kanonføde. MEN det var også utrolig mange sivile som døde. Langt flere sivile enn millitære. Det er ganske sinnsykt å tenke på at man kan ta ett menneskeliv, som er et forferdelig tap bare det, og gange det med 27 millioner, så får man hva sovjet mista under krigen. Sykt.

Lenke til kommentar

Et annet multispiller spill som tydeligvis er inspirert av battlefield er Söldner Secret Wars. Dette spillet ser også veldig kjekt ut. Det er nokså likt battlefield vietnam, bare at handlingen utspiller seg i nyere tid.

Noe som er tøft med dette spillet er at alle omgivelsene kan bli ødelagt, noe de kaller ADS-advanced destruction system

Nesten synd å avbryte historieleksjonene til folk men jeg må si av de spillene som ble ramset opp så ser jeg mest frem til Söldner. Endelig et spill der man kan herpe ALT. Konung!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...