Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fastnøkler til plassering av vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen vet hvor jeg kan finne helt flate fastnøkler, helst ikke dyre. Jeg kjøpte i fjor en Gorenje vaskemaskin fra Komplett, og den er jeg så langt godt fornøyd med.

Men for å stille inn beina slik at den står i vater må en ha helt flate fastnøkler (de er beskrevet i monteringsanvisningen). Slike følger med noen vaskemaskiner, men desverre ikke med Gorenje. Jeg har vært i kontakt med både Komplett og importør om dette, telefoner og eposter, men ingen kan hjelpe. Jeg har også vært innom Biltema og Jula, og har søkt på nett.

Nå skal jeg flytte maskinen. Det tok hjelp av en sterk venn, endel sterke gloser og kostet noen ømme fingre da jeg fikk den satt på plass sist. Derfor; er det kanskje noen her som vet hvor jeg kan få tak i 17mm og 32mm flate fastnøkler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at du trenger spesielle fastnøkler? Skal de passe i et spor eller noe? Som bruker over nevner så er det ofte bare å vippe på maskinene og enten benytte vanlig fastnøkkel eller skru med fingrene.

Lenke til kommentar

Det er veldig veldig trangt på badet, ikke plass til å vippe maskinen, og bena er slik at jeg ikke kan holde i foten (den snurrer løst) for å justere. Det må en flat nøkkel til å skru, og en til å holde igjen strammeskrue. Kanskje ikke en genial konstruksjon?

Lenke til kommentar
HjemmeJohn skrev (8 timer siden):

Det er veldig veldig trangt på badet, ikke plass til å vippe maskinen, og bena er slik at jeg ikke kan holde i foten (den snurrer løst) for å justere. Det må en flat nøkkel til å skru, og en til å holde igjen strammeskrue. Kanskje ikke en genial konstruksjon?

Skjønner. Hvis du ikke får kjøpt det du er ute etter, så er en løsning å benytte f.eks vinkelsliper med slipeskive (lamell), da kan du slipe ned nøkkelen til passende størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...