Gjest 0946f...bf0 Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 etter å ha kjent på kroppen en stund og lest noen artikler på nett, så begynner jeg å lure på om jeg er utbrent. Jeg jobber med industri, og for tiden et prestisje prosjekt. Svært få ting var på stell, når vi startet med prosjektet iform av manglende tegninger og detaljer. jobben altfor ensidig, kjedelig og lite variasjon, samt at vi er underbemannet og må stadig hjelpe til andre steder. at jeg og tre kolleger får flere arbeidsoppgaver ettersom de andre på produksjonslinjen ikke klarer disse hjelper heller ikke på humøret. Jeg sliter med å komme opp om før jobb, og blir ganske for lei og sliten etter vi starter. kikker mye på klokka og bare vil hjem. Når jeg kommer hjem, så sovner jeg ganske fort når jeg setter meg foran pc'en og føler meg sliten resten av dagen. lite motivasjon til å dra på jobb og sliter med motivasjon til å jobbe med bacheloroppgaven. når jeg prøver å jobbe med den, så sliter jeg med konsentrasjonsvansker og begynner å bruke mobilen til å sjekke snap, insta, tinder osv. ellers så bruker jeg altfor mye tid foran pc skjermen og har ikke sett vennene mine på altfor lenge. mangel på et sosialt liv, savn etter nærkontakt og intimitet, ensomhet. legger meg ofte å føler at jeg er lei meg, og holder rundt dyna som om det skulle vært en person. er ikke den med masse venner, på nyttårsaften så blir jeg aldri invitert til noe(n). prøver å spørre venner og bekjente hva de skal, men endte opp med å være alene. så liten oppsummering er at jeg mangler motivasjon, alltid trøtt/ sliten, ikke så altfor mye jeg finner glede i, føler meg ensom og deprimert. fått dårligere holdning til jobben, som: næ det er ikke så nøye eller det gidder jeg ikke bry meg om. stoler på få folk, og kan telle på en hånd hvilke personer disse er og som kjenner meg ordentlig. når noen spør om hvordan det går, så svarer jeg oftest; bare bra. selvom jeg kjenner at det kanskje ikke er riktig vurderer å ringe legen, og ta en prat. Anonymous poster hash: 0946f...bf0 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Du må bruke folka du har i nettverket rundt deg. Spør om dere skal finne på noe. Planlegg en ferie sammen, så du har noe å se frem mot. Du må finne deg noen hobbyer på fritiden, bare noe enkelt, så du har noe å se frem til når du kommer hjem. Dette dreier seg om personlig psykologi og selvledelse. Men også å innse sin psykososiale status og dra litt nytte av det Hvordan er det med lederskapet der du jobber? Gir de deg noen veiledning og innsikt? Er du toppsjefen? Du må vel ha noen andre ledere å spille litt ball med, for å få en litt bedre oversikt og plan fremover? Har vært i dine sko, og jeg er 100% enig i at å ikke vite engang hva som skjer de neste 2 timene hver eneste dag, enda mindre 2-3 dager, er drepende for psyken over lengre tid. Det er meningsløst. For noen kan det kanskje passe, folk er forskjellige. Noen personligheter liker denne usikkerheten konstant. Men ikke jeg. Og når jeg prøvde å skape litt oversikt, spørre om hvordan rutinene fungerte, var det ingen som svarte. Det var liksom bare blitt sånn, og ingen hadde noen motivasjon eller inspirasjon til å prøve å skape det. Man tok liksom bare alt på sparket, hele tiden. Få ditt psykologiske liv på beina igjen. Og begynn pent. Men investér i det. Legg litt penger på bordet for å få det til å skje. Det finnes grupper du kan melde deg inn i. Kurs. Hvilke hobbyer har du? Jeg vurderer å melde meg på språkkurs, det koster noen tusenlapper, men da har man et sted å møte opp og en ekspert som kan litt om det til å motivere og inspirere. Dette er ingen dum ting å bruke penger på. Livet dreier seg om mer enn plikter. Utover dette, så kan det jo sies at du er en viktig samfunnsbrikke og du bør være stolt av deg selv for at du holder deg oppe som du gjør. Du er sterk. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg ville: 1. Kontakt fastlegen og få en undersøkelse (man skal alltid avdekke eventuelle somatiske/kroppslige årsak til tretthet) 2. Dersom punkt 1 er normal, må man vurdere utbrenthet, angst, depresjon, tilpasningsreaksjon etc. 3. Parallellt med punkt 2 tilrettelegge på jobben slik at jobben blir overskuelig. Det høres ut som du ikke liker jobben og samtidig er sterkt presset på arbeidet. Når man jobber uten motivasjon, mål og mening vil stresset og utbrentheten komme snikende på og har store negative konsekvenser på kroppen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå