MCDr Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Selgeren på QXL sa det var en FS c1020. Den finner du her på komplett til NOK 11,443.25 inkl. mva. Eneste forskjell er vel at han sa at den han solgte hadde 2.4 GHz i motsettning til 2.2GHz som den komplett selger har. Han sa at maskinen har Centrino, noe som er helt feil. Dette er langt fra en Centrino maskin! Han sa at maskinen veier 2 kg, noe som er helt feil! Hvordan har har fått 180 GB inn i en bærbar vet jeg ikke. Det står hvertfall ikke noe om at det er ekstern lagring. Med andre ord har han lurt deg grundig, eller så har han absolut ingen kunnskap om bærbare datamaskiner. En ting som er helt sikkert er at den auksjonen der er full av feil, noe som det ofte er på QXL. Edit: ups, to slow, gotta go.. Endret 31. desember 2003 av MCDr Lenke til kommentar
yuh Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Auksjonesregel nummer 8: Du garanterer at gjenstanden er som beskrevet ved avsendelse. Du må raskt betale tilbake kjøper hvis gjenstanden ikke er som beskrevet når den mottas. Forsikre varen din før den sendes for å dekke mulige skader under forsendelse. Skulle ikke være noe å diskutere det gitt. Feilbeskrivese burde vel gå under den regelen. Endret 31. desember 2003 av yuh Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 hadde vært kjipt å avlutte 2003 med å kjøpe katta i sekken Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 OK, da har jeg sendt mail til både selger og QXL, og håper vi kan legge kjøpet dødt. Dere skal iallefall ha hjertlig tusen takk for informasjonen! Gjør deg selv en enorm tjeneste; ikke kjøp denne! Om du blir straffet på noe vis tror jeg ikke da! Har selv opplevd at folk trekker seg på qxl og det skjer ingenting. Verstefall utestengelse, minus i karakterbok... Men STYR UNNA MANN! Om du skal kjøpe en laptop så skaff deg en med bra 15" skjerm. Angret selv noe enormt for en år siden da jeg kjøpte med 14". Til denne prisen du er vilig til å gi så kjøp nytt. evt i verste fall om du skal kjøpe brukt så må du ha muligheten til å teste/ta på den... etc.. Mye rart på qxl. (det vet jeg).. HappyNewYear! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Enig med Blacki der. Hvis du først skal bla ut 12000 for en laptop, så anbefaler jeg deg å kjøpe nytt...mye sikrere, spør du meg. Godt nyttår, ja ! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Trekk deg, trekk deg, trekk deg. Det der er lureri Hva er den fulle typebetegnelsen? Hvilken prossesor sitter i? Hva veier den? 26/12/2003 13:35 Svar fra selger Den veier 2 kg tror jeg , prossesoren er Intel® Centrino™ Mobile Technology Han har fått tak i heile beskrivelsen, men er ikkje klar over at det er heilt på jordet? Nei, det der er juks og fanteri! Her er ein bærbar som eg har gode erfaringer med: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details Skal du ha ein bærbar til over 12 000 så vil eg anbefale å kjøpe ny. Endret 31. desember 2003 av zeph Lenke til kommentar
nestenbest Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) enig med de andre, du har ikkje fått skikkelig informasjon om den varen du har kjøpt.. - prosessorinformasjonen er feil, celeron en mye billigere prosessor enn pentium M som står i centrino pcer - er harddisken intern eller ekstern (umulig å få så mye internt uansett) - chipsettet i denne maskinen er IKKE Centrino. Centrino kjennetegnes først og fremst av innebygget trådløst nettverk og pentium m prosessor, maskinen "din" har IKKE dette gjør det du kan for å trekke deg, eventuelt kan du prute prisen ned, pc'en er tross alt langtfra ubrukelig! edit: trykkleifer Endret 31. desember 2003 av nestenbest Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Er vel å ta det langt å si at det er katta i sekken, men noe godt kjøp er det nok ikke. Som de andre sier så er det mange feil i auksjonen. Han lister jo opp ekstrautstyr til over 5000 kr. Men hvem trenger vel oppkoling via GSM eller GPRS til 3000 kr. Skal du har ny pc så kjøp Centrino. Og for 14000 vil du få en veldig god maskin, tilogmed med DVD brenner. Men 1 GB ram pc 2100 formoder jeg selv om han ikke sier noe om det koster jo en del da. 180 GB, men noe av det må være eksternt. Kan jo være kjekt med en flyttbar disk, hvis du har bruk for det. Det er jo en vurderingssak, men det er jo alltid tryggest å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Lukter svindel. Kun forskuddsbetaling og postnummeret han har registrert er en postboksadresse. Legg også merke til at den eneste postive karakteren han har som selger er fra en fyr som er fra samme distrikt. Kompis så liksom har "kjøpt" en maskin av han for så å sette en positiv karakter? Eller kanskje jeg bare er meget paranoid Edit: Skrivefeil. Endret 2. januar 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vil du ikke ha den så bare ikke logg inn på Qxl igjen . Ingen kan tvinge på deg noe du ikke vil ha , det står kanskje i Qxl sine regler, men det fungerer bra, jeg har noen kamerater som har vunnet budrunder og ikke har kjøpt noe av det . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vil du ikke ha den så bare ikke logg inn på Qxl igjen . Ingen kan tvinge på deg noe du ikke vil ha , det står kanskje i Qxl sine regler, men det fungerer bra, jeg har noen kamerater som har vunnet budrunder og ikke har kjøpt noe av det . Hvis alle hadde gjort det på den måten hadde QXL gått under. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Vil du ikke ha den så bare ikke logg inn på Qxl igjen . Ingen kan tvinge på deg noe du ikke vil ha , det står kanskje i Qxl sine regler, men det fungerer bra, jeg har noen kamerater som har vunnet budrunder og ikke har kjøpt noe av det . Hvis alle hadde gjort det på den måten hadde QXL gått under. Ikke sans for at folk trekker seg fra buda nei! (om det da ikke foreligger en god grunn). Men om qxl bukker under så skal jeg skåle for det... Endret 2. januar 2004 av Blacki Lenke til kommentar
deo123 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det ordner seg sikkert. MEN! det som er mest "skremmende" er at det var 10 QXL brukere som la inn bud på den maskina.. uten å spørre etter hvorfor det var "180gb hd" og 2.4Ghz Centrino... skremmende Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det ordner seg sikkert. MEN! det som er mest "skremmende" er at det var 10 QXL brukere som la inn bud på den maskina.. uten å spørre etter hvorfor det var "180gb hd" og 2.4Ghz Centrino... skremmende Utrolig, men sant! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har aldri turt å handle på QXL. Selge har jeg gjort par tre ganger. Alle gangen har jeg fått forskuddsbetalt, men nå er jeg også en pålitelig person da Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 i følge FJ leveres pcn med centrino ffra july 2003 men i den sitter det nok en p4M 2,4ghz (den leveres med celeron og p4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå