Gå til innhold

"Produckt ID Number" ?

Kultom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan bruker jeg YUM da? Red Hat network heter Aplicationen isom snarvei ihvetfall. Den vil ikke funke lenger. Jeg prøvde å registrere for den ba om det av en eller annen grunn, og så etter det ville den ikke lenger for jeg var ikke registrert. Kommer error. Se her Problem:blush:

Finnes det noen How-to for Yum?

Jeg prøvde å bruke YUM:

Dette fikk jeg som svar:

Traceback (most recent call last):
 File "/usr/bin/yum", line 60, in ?
   yummain.main(sys.argv[1:])
 File "yummain.py", line 119, in main
 File "/usr/lib/python2.2/locale.py", line 381, in setlocale
   return _setlocale(category, locale)
locale.Error: locale setting not supported

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

Hos meg kunne jeg bruke up2date, bare valgte å ikke registrere meg.

For å bruke yum, kan man f.eks skrive 'yum update' for å oppdatere hele systemet. Tar litt tid første gangen siden masse yum-header-filer må installeres, men disse caches så det går raskere neste gang. Du kan også redigere fila yum.conf for å legge inn raskere mirror-servere (f.eks ftp.uninett.no)

Lenke til kommentar

Hæ? jeg ble ikke en gang bedt om å registrere meg mot RHN jeg på FC1...

Er ikke up2date uansett bare en (elendig) yum front end?

EDIT: Noen som vet om en god front end til yum, noe a la synaptic?

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Hadde vært flott om de som stiller spørsmål sluttet med å gjette hva som er problemet, og de som svarer sluttet med å gjette hva som er løsningen.

I fedora core trenger du ikke registrere deg for å bruke up2date, da up2date ikke bruker rhn i det hele tatt. Om du får spørsmål pm noe sånt har du enten rotet med din up2date config, eller så har du ikke FC1, men RH9. Om du er ikke har rotet med noe, send en mail til fedora-users mailinglisten der du spør om hva dette kan skyldes.

Det er uansett et godt råd å bruke yum over up2date. Om du har yum installert så er det bare å gjøre som sagt i posten før, det er i tillegg lurt å starte anacron og yumd når du booter, dette gjør du i redhat-config-services. På denne måten slipper du å bry deg med å oppdatere pakker, det gjøres automatisk.

Anbefaler alle fedora brukere å lese fedora.artoo.net/faq/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...