mobpedersen Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg har tenkt på å sette en 120x120 vifte ( en sunon vifte ) som blåser 184m 3 i timen. Så har jeg ikke bestemt meg for den andre viften. Men tenkte det måtte være en annen 120x120 vifte, siden den ene skal sitte i døren å blåse luft inn og den andre skal sitte i toppen å blåse luften ut. Sunon viften skal sitte i toppen. Er det da best da å ha en som kan blåse like mye inn som ut ? For planen var først å sette en 80x80 der, men jeg har tenkt over saken og en til 120x120 virker bedre for luft-trykket inni pcen. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det er nok en fordel at det er jevnt fordelt. Og hvis det ikke er det _tror_ jeg det er bedre at du har overtrykk i kabinettet, og ikke undertrykk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Overtrykk er vel kun fordel om du har filtre på inn-viftene. Da vil ikke ufiltrert luft bli sugd inn gjennom sprekker i kabinettet. Ellers bør trykket i kabinettet være nærmest mulig 0. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 IKKE den sunon vifta! Jeg sitter og hører på den nå, en opplevelse du sent vil glemme. Kjøp en papst vifte isteden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå