Redaksjonen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 VW ID.3 kan bli levert med redusert programvare – skal slite med kontakt med egne servere Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 "Hei sjef. Ehh, jeg kommer ikke på jobb i dag. Bilen klarer ikke å koble til internett" Kommer til å bli mange sånne 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Kajac skrev (6 minutter siden): "Hei sjef. Ehh, jeg kommer ikke på jobb i dag. Bilen klarer ikke å koble til internett" Kommer til å bli mange sånne Forstår ikke at de ikke bare kan lage en bil man kan sette seg inn i å kjøre på jobb. Disse skjermene bilene er fulle av burde vert så intelligente at de slår seg av når bilen er i fart. Ikke rart at el biler krasjer oftere når folk som er nærsynte og lagsynte må finne små ikoner på en skjerm men de kjører. De aller fleste har også en mobil de kan kople seg opp mot nettet med. Der er det heldigvis regler man må følge. 1 Lenke til kommentar
OddvarM Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Veldig gledelig at WV satser såpass. Bilen blir nok en suksess, selv om en må en tur eller to innom verkstedet for å oppdatere. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Høres ut som de forhaster seg, er vell bedre å levere litt senere enn at alle må dra til verksted for å fikse ting i etterkant? Jeg hadde iallefall satt pris på førstnevnte. Men de må kanskje ha inn penger etterhvert? 7 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Kajac skrev (49 minutter siden): "Hei sjef. Ehh, jeg kommer ikke på jobb i dag. Bilen klarer ikke å koble til internett" Kommer til å bli mange sånne Det har ingenting med funksjonaliteten til bilens fremdrift å gjøre. Det har med patching og det å være pålogget lenge nok til å laste ned filene å gjøre. Altså "maintaining connection with the server". Det hadde jo gitt null poeng å eventuelt levere ut biler som må patches senere om bilene ikke kunne ha blitt kjørt i mellomtiden. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eivind Helle Skrevet 25. mai 2020 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2020 Problemer med kobling mot server. Hmm hvor har jeg hørt det før? Jo, det er eksakt samme problem som eiere av e-golf har erfart de siste 5 årene, samt eiere av Audi etron som er koblet mot samme server. 8 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 oophus3do skrev (57 minutter siden): Det har ingenting med funksjonaliteten til bilens fremdrift å gjøre. Det har med patching og det å være pålogget lenge nok til å laste ned filene å gjøre. Altså "maintaining connection with the server". Det hadde jo gitt null poeng å eventuelt levere ut biler som må patches senere om bilene ikke kunne ha blitt kjørt i mellomtiden. r/woosh 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg hekomo Skrevet 25. mai 2020 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2020 "Se på VW, der er bilene helt ferdige og testet før de lanseres." --Diskusjon.no ekspertpanel 14 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 hekomo skrev (Akkurat nå): "Se på VW, der er bilene helt ferdige og testet før de lanseres." --Diskusjon.no ekspertpanel Stor forskjell mellom SW og HW angående testing og QA. Selv Tesla hadde en lansering med problemer rundt SW. Daimler hadde jo det på sin EQC også, men nå er OTA velfungerende vist nok og ting går som det skal. SW delen kan lanseres som mobiler og programvare på generell basis når det uansett kan oppdateres. Det blir dog farlig å bruke dette på feil grunnlag og kjøre beta-programvare for autonomi. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 hekomo skrev (4 minutter siden): "Se på VW, der er bilene helt ferdige og testet før de lanseres." --Diskusjon.no ekspertpanel Jepp, samme med Porsche som skulle levere 350kW! I realiteten lader den på nivå med e-tron. Mye rusk ute å går, hos alle leverandører. Men slik er det vell bare?? 7 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Dette er en bagatell. Det virkelige problemet er mangel på taklast. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 JØI skrev (4 timer siden): Dette er en bagatell. Det virkelige problemet er mangel på taklast. En Tysk avis annonserte igår at ID.4 var ferdig utviklet, så hvis de starter test-produksjon til ansatte fra nå av så virker som om de står på annonsert plan med en ny bil ca hver 6 måned. Den skal jo ha muligheter for taklast og henger. 3 Lenke til kommentar
Leif Hansen Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Vw som med tesla, alle trenger tid Tesla’s zero-cobalt battery goes beyond price parity, it’s a strike to gas cars’ jugularhttps://www.teslarati.com/tesla-zero-cobalt-battery-goes-for-gas-jugular/ VW frykter TESLA:https://www.motor.no/artikler/2020/april/elbil-lekket-notat-om-vw-sjefens-tesla-bekymring/ https://www.tu.no/artikler/volkswagen-tar-innpa-tesla-innen-elbil-innovasjon-ifolge-rapport/492087?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2020-05-14 Tesla Model Y teardown reveals beautiful mega casting manufacturing breakthrough Daimler ends hydrogen car development because it’s too costly Tesla Autopilot saved two families, say owners in freak accident where giant tree fell on two Model X SUVshttps://electrek.co/2020/02/17/tesla-autopilot-saved-family-freak-accident-giant-tree-fell-model-x-suvs/ Tesla releases impressive videos of cars avoiding running over pedestrians Tesla Autopilot records safest quarter to date in new Safety Reporthttps://www.teslarati.com/tesla-autopilot-safety-report-record-quarter-results/ Tesla achieves record safety with Autopilot – more than 50% improvementhttps://electrek.co/#adnrb=900000 Tesla has a new product: Autobidder, a step toward becoming an electric utilityhttps://electrek.co/2020/05/03/tesla-autobidder-new-product-electric-utility/ 4 1 Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 "Problemer med serverkontakt" - har de skrevet kommunikasjonsprotokollene selv? Høres ikke ut som om SW teamet hos VW er skrudd sammen optimalt. Tyskland mangler jo et Silicon Valley miljø - i syd-tyskland er det HW som har hatt fokus - og jukse SW. Elon Musk forstod hvor han måtte etablere seg, langt unna Detroit. 5 Lenke til kommentar
KLAB19 Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 mobile-review skrev (6 timer siden): Jeg vet Porsche har bestilt endel nye ladere til sine Porsche butikker i Norge. Dette er 50KW ladere! Sine egne ladere er sterkt forsinket. VAG sliter, det være seg VW eller andre under samme organisasjon, 10.000 hoder som jobber med SW, men fremdeles ikke i mål med id3, det lover ikke veldig bra for tysk industri og elbil, dessverre! Det har også noe med leveringskapasiteten i nettet å gjøre. Snakket med en forhandler for ikke lenge siden om dette. De hadde fått krav fra nettleverandør på over 1 mill for ny forsyningstrafo, før de kunne tenke på å sette opp en hurtiglader... Lenke til kommentar
KLAB19 Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Med noen års erfaring med VW sin "We Conect" tjeneste kan jeg bare si _good løkk_ til den løsningen. Vurderte å bytte bil for et år siden, men VW insisterer på å holde fjernstyringe av forvarming som gissel i appen sin så ble det lite aktuelt. I følge selger "var dette fikset nå", men da jeg sa: "fint, da tar vi med i kontrakten at dere betaler meg 500kr hver gang det ikke virker" så var han vist ikke så sikker på at det var fikset like vel.... Mulig jeg er gammeldags og sær, men når det gjelder bil så mener jeg at f&#%skapet skal starte når jeg vrir om nøkkelen, og innstillingene skal være slik jeg hadde stilt de inn når jeg parkerte. Jeg er veldig lite fasinert av at fabrikken skal kunne tukle med min bil sånn som det passer dem. Det bør i alle fall inn i kontrakten at hvis de gjør endringer som er ugunstige for meg i forhold til forige versjon, så kan jeg kreve en betydelig erstattning fra fabrikken. Og da tenker jeg det bør være minst seks siffer i summen. 2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 En god indikasjon på at VW er veldig sent ute her, er at de ikke har begynt å skrive noen kontrakter på ID3 enda.... De sier de skal åpne for bestillinger 17. juni ser jeg. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 bzzlink skrev (5 minutter siden): En god indikasjon på at VW er veldig sent ute her, er at de ikke har begynt å skrive noen kontrakter på ID3 enda.... De sier de skal åpne for bestillinger 17. juni ser jeg. Lovnadene har handlet om at alle pre-orders skulle få sin bil før utgangen av 2020, og at de første bilene skulle leveres iløpet av "sommeren 2020". Kommer de første bilene i August, så er dem fremdeles innenfor tidsskjema, inklusive Covid-19 og SW problemer. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Oi, denne tråden er langt ute i 'min pappa har gyldigere måte å måle hvem som er sterkere på enn din pappa'-land. Noen som kan trekke den tilbake til software-utviklingen på ID.3? Hvis jeg leser saken rett, gjetter jeg på at disse problemene enten er knyttet til ustabil hardware, buggy programvare eller dårlig kapasitet i tjenesten. Uttalelsene deres antyder programvaren. Håper det er rett. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå