Batmanuel Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 (endret) Heisann! Har tenkt å bygge min første stasjonær PC. Er ganske blank på dette her, men har lest meg veldig mye opp de siste dagene og begynner å føle meg klar til å bestille. Tenker å gå for Mini ITX så den ikke tar så fryktelig mye plass. Ser heller ikke vitsen med å gå for noe større. Har satt sammen en pc inspirert av The Crusader I den perfekte pc pakke tråden. Målet med dataen er å kunne spille blant annet Cyberpunk og Total War: Warhammer 2 på high/max. Ønsker å være mest mulig fremtidsrettet, vil at den skal kunne vare i flere år fremover, og ha mulighet til å eventuelt oppgradere et par ting om/når det blir nødvendig. Wi-Fi er også et must, ideelt innebygd i hovedkortet. Åpen for forslag til andre grafikk kort, men ønsker å gå for et Nvidia kort. Komponenten jeg er mest usikker på er Cpu'en, har litt lyst å gå for en 3700x med 8 cores, føler det er litt tryggere for fremtiden mtp på at nye konsoller vil ha 8cores. Eventuelt å gå for en Intel, men da må jeg jo endre hovedkort også, og regner med prisen blir en del stivere med Intel. Lurer også på om det kan være lurt å gå for 32gb Ram, men vil trolig aldri ha nytte av det. Men jeg er allerede på rundt 22 tusen og ønsker ikke å bruke noe mer. Føler jeg kanskje har valgt ut unødvendig dyre komponenter for ytelsen, for jeg ser komplette builds på komplett med 2070 osv som ligger flere tusen kroner under hva jeg har plukket ut her. Men så har jeg jo med skjerm også da så kanskje det ligger. Når jeg først går for case med vindu så har jeg også lyst på litt RGB, så et par hundre kroner ekstra for å ha rgb på for eksempel RAM har et bevist valg jeg har gjort. Er også usikker på om GPU'en jeg har lagt inn på PCpartpicker faktisk er riktig GPU. På bildet der inne er det bare 2 vifter på gpuen, mens hos Netonnet så har den 3 vifter. Her er GPuen det er snakk om: KFA2 GeForce RTX 2070. Er det mulig at denne gpuen ikke ligger inne hos PCpartpicker, eller er det bare "Feil" bilde hos pcpartpicker? Hadde vært flott om noen kunne tatt en titt på linken over og under og sammenlignet for meg. Lurer også på om jeg vil trenge noe ekstra kjøling. Regner med Ryzen sin innebygde kjøler holder, men trenger kanskje noe ekstra vifte i kabinettet? Her er listen jeg har laget: https://pcpartpicker.com/list/3CdhL2 For ordens skyld lister jeg det opp her også: CPU: AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 6-Core Processor Motherboard: MSI B450I GAMING PLUS AC Mini ITX AM4 Motherboard Memory : Kingston HyperX Fury RGB 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3600 Memory Storage: ADATA XPG SX8200 Pro 1 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive Extra Storage: Seagate Barracuda Compute 2 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive Video Card: KFA2 GeForce RTX 2070 SUPER 8 GB EX (1-Click OC) Video Card Case: Lian Li TU150 Mini ITX Desktop Cas PSU: Corsair SF 600 W 80+ Gold Certified Fully Modular SFX Power Supply Monitor: LG 27GL83A-B 27.0" 2560x1440 144 Hz Monitor Dette buildet vi komme på ca 22 Tusen.. Hva syntes dere? Endret 25. mai 2020 av Batmanuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå