Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (3 minutter siden):

Mja, men det samme vil jo skje med Series S. Bare for at den ikke er like kraftig, betyr ikke det at de ikke vil kunne optimalisere til den. Den vil også bli bedre utnyttet. Uansett mener jeg poenget mitt står; til en casual gamer som utelukkende skal spille FIFA ville jeg ikke sagt at det er verdt 2000,- ekstra. Det er faktisk en del dyrere for X-en, nesten 70% høyere pris, for å spille FIFA av alle ting.

Det er jo et spørsmål om hvor casual han er. Er han casual nok trengs vel neppe en ny konsoll på en god stund enda om noensinne, da de helt sikkert blir rimeligere ila av et år til neste utgave. Samtidig som Microsoft jobber med cloudgaming til Xbox one og streamingtjenester til tv etc. Men det må han nesten få definere selv🙃

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Måsadåtten skrev (Akkurat nå):

Det er jo et spørsmål om hvor casual han er. Er han casual nok trengs vel neppe en ny konsoll på en god stund enda om noensinne, da de helt sikkert blir rimeligere ila av et år til neste utgave. Samtidig som Microsoft jobber med cloudgaming til Xbox one og streamingtjenester til tv etc. Men det må han nesten få definere selv🙃

Det er en ganske god indikasjon på hvor casual det er når det utelukkende er FIFA som spilles... Og nå spørres det jo om råd her, så det må da være lov å si. Skal man ha nyeste FIFA til enhver tid må man ha ny konsoll eller PC. Series S er den rimeligste dingsen å kjøpe for å få FIFA de kommende årene. Rimeligere ila et år? Tja, det blir i så fall veldig marginalt tipper jeg. Kanskje 2-3 hundrelapper å spare for S-en?

Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (5 minutter siden):

En 8'er fra IGN.

Hva tenker dere?

Karakter på en konsoll som sådan kunne jeg knapt brydd meg mindre om 😛 De bruker jo et minutt på å snakke om innpakningen 😂

Vet hva jeg får, og det som er det virkelig interessante er jo spillene.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Det er en ganske god indikasjon på hvor casual det er når det utelukkende er FIFA som spilles... Og nå spørres det jo om råd her, så det må da være lov å si. Skal man ha nyeste FIFA til enhver tid må man ha ny konsoll eller PC. Series S er den rimeligste dingsen å kjøpe for å få FIFA de kommende årene. Rimeligere ila et år? Tja, det blir i så fall veldig marginalt tipper jeg. Kanskje 2-3 hundrelapper å spare for S-en?

Ikke bare er det lov å si, det er vel også svært innenfor på et diskusjonsforum😊 Jeg ser bare ikke full livslengde på xss. Når vi kommer midtveis i konsollgenerasjonen, og det kommer pro utgaver av xsx og ps5, da det jeg lettere for meg at den ikke når opp lengre. FIFA er i min mening både avhengig av grafikk og nyvinnig, og bør vel i løpet av de kommende årene moderniseres såpass at det kan komme en generasjonskløft mellom de to xbox-brødrene

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (47 minutter siden):

Elkjøp har allerede uttalt via Elkjøp gaming på Instagram at Elkjøp glasmagasinet er den eneste butikken som får inn xsx konsoller til launch. Dette begrunnet i covid-19. utenom disse som er holdt av til den butikken er hele første batch utsolgt i forhåndssalg. Regner med at de som var tidlig ute i butikk og forhåndsbestilte får til release, men blir ingen konsoller tilgjengelig på lanseringsdagen

Takk for info. Slapp eg tenke på det 😎

Lenke til kommentar

Takk for svar angående de nye Xboxene og FIFA!

Lagring blir ikke noe problem, da man aldri spiller noe annet enn nyeste versjon.

Konkluderer da med at det trolig ikke vil ha noe å si om man kjører Sereis S eller X for FIFA 21, men at det naturligvis vil ha stor betydning mot slutten av konsollens levetid. Altså rundt 2026 eller noe slikt.

Er altså lurt å gå for Series X, i alle fall om man har råd. Skal tross alt ha konsollen i mange år, så er jo sånn sett en rimelig investering i forhold til en PC som man gjerne oppgraderer mye oftere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Måsadåtten said:

Elkjøp har allerede uttalt via Elkjøp gaming på Instagram at Elkjøp glasmagasinet er den eneste butikken som får inn xsx konsoller til launch. Dette begrunnet i covid-19. utenom disse som er holdt av til den butikken er hele første batch utsolgt i forhåndssalg. Regner med at de som var tidlig ute i butikk og forhåndsbestilte får til release, men blir ingen konsoller tilgjengelig på lanseringsdagen

Jeg var en av de første som forhåndsbestilte xbox x hos elkjøp Gullgruven i Bergen. Den butikken hadde garanti på x antall konsoller for forhåndsbestilling med all access eller hva det heter. Siden jeg kjøpte med all access, måtte jeg også nødt inn i butikken å hente konsollen, for serienummeret på boksa måtte linkes opp mot all access greiene. Så derfor er jeg garantert en konsoll på selveste dagen

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (54 minutter siden):

Begynner med ACG jeg, syns han er flink 

Acg r flink han, men her måtte jeg stoppe da jeg syns han brukte vel mye av de totalt 30min på å snakke om quick resume. Mulig jeg misset det da jeg hoppet litt rundt etterhvert, men hørte ikke så mye snakk om d tekniske (dog d sa han vel i starten om at han ikke ville ha så mye fokus på). Ellers settes d pris på korte informative videoer enn dette, men vi r jo forskjellige

Lenke til kommentar
Leflus skrev (13 minutter siden):

Virker som om konsensusen er at det er en bra maskin med mye potensiale, men med få nye eksklusive spill ved lansering? Mer eller mindre som jeg forventet, egentlig. 

I større eller mindre grad er det akkurat det samme hver bidige gang det lanseres nye konsoller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

I større eller mindre grad er det akkurat det samme hver bidige gang det lanseres nye konsoller.

Ja, og litt sånn at man skriver at man setter en score på maskinen, mens man reelt setter score på lanseringen. Når det er sagt, så er det ikke bare anmelderne som venter på at det skal vises frem noen nye spennende spill😎

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Hehe. Sant nok. Men Microsoft har faktisk valgt en annen strategi denne gangen enn da de lanserte Xbox One. 

Series X: Gears Tactics
Xbox One: Ryse, Dead Rising 3, Killer Instinct, Forza Motorsport 5 + noen til

Nå var lanseringsspillene til Xbox One en "mixed bag", men vi kan i hvert fall ikke si at MS ikke gjorde et hederlig forsøk.

Når det er sagt, så var noen av Xbox One spillene opprinnelig 360-spill som ble flyttet over for å gi Xbox One en ekstra boost. Microsoft kunne lett ha gjort det samme med f. eks Tell Me Why og Grounded til Series X i år. Og kanskje gjort Gears 5 utvidelsen til et standalone produkt.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (22 minutter siden):

Hehe. Sant nok. Men Microsoft har faktisk valgt en annen strategi denne gangen enn da de lanserte Xbox One. 

Series X: Gears Tactics
Xbox One: Ryse, Dead Rising 3, Killer Instinct, Forza Motorsport 5 + noen til

Nå var lanseringsspillene til Xbox One en "mixed bag", men vi kan i hvert fall ikke si at MS ikke gjorde et hederlig forsøk.

Når det er sagt, så var noen av Xbox One spillene opprinnelig 360-spill som ble flyttet over for å gi Xbox One en ekstra boost. Microsoft kunne lett ha gjort det samme med f. eks Tell Me Why og Grounded til Series X i år. Og kanskje gjort Gears 5 utvidelsen til et standalone produkt.

Og så var vel egentlig halo infinite tenkt som et lanseringsspill. Gitt at det blir like bra som de jobber med å få det, så ville det endret mye på hvordan man så på launchtitlene 

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (1 time siden):

Og så var vel egentlig halo infinite tenkt som et lanseringsspill. Gitt at det blir like bra som de jobber med å få det, så ville det endret mye på hvordan man så på launchtitlene 

Ja, helt klart. Halo Infinite var ment å være den store killer appen til Series X/S.

Likevel burde de ha hatt ett spill eller to i tillegg. F. eks Forza Motorsport eller Flight Simulator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...