Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Et par spørsmål:

Jeg har spilt Battlefield 4, Battlefield 1 og Battlefield 5 over mange år på Playstation. Så vidt jeg kan erindre så har man en egen EA accont som jeg mistenker er lenket til PS id for å spille BF på Playstation. 

Spørsmålet er: Kan man ta meg seg denne EA accounten selv om den er på playstation, over til Xbox Series X? 
EA play kommer jo ganske snart til Xbox...

Hva med Rockstart Social club. Er dette også platform uavhenig? Har spilt mye GTA på PC, men alt er vel linket her til Rockstar Social Club account på PC? Kan dette bli med over til Xbox Series X?

Endret av Mazeking
Lagt til mer tekst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WHAT ARE THE BENEFITS OF LINKING AN ACCOUNT?

Linking your EA Account to your gaming profiles, like your Xbox Gamertag, PlayStation™Network Online ID, or Nintendo Switch Account, lets you get online to play our games and save your progress. However, your game progress won’t be able to cross different platforms (like PlayStation to Xbox).

https://help.ea.com/en-us/help/account/link-your-console-accounts/

FØKK! Da blir det å starte hele BF serien fra Scratch ja ja. Sånn er det å bytte side....

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (11 timer siden):

digitalt spill per definisjon eier man ikke. Man har kjøpt retten til å bruke det til det ikke lenger er tilgjengelig. Nesten mersom leasing egentlig. Når det gjelder multiplayerspill så har det kanskje ikke så mye å si, da hvis serverne går ned, får man ikke spilt uansett. Hvis man på noen måte skulle miste kontoen (hacket, ban osv. Ikke at ban er noe problem for meg, men man vet aldri) så mister man også spillene. Se på oculus quest 2. Der MÅ man ha facebook konto og det er bare skikkelig kvalmt

Har ikke opplevd at noen spill har blitt utilgjengelig verken på PC eller konsoll. 

Skulle huse ditt brenne ned, tatt av flom eller orkan eller du blir rundstjulet når du er på farten i Mallorca. Eller så har man søsken/familie som ødelegger spillene dine med for mange riper osv fordi de er for late til å legge de tilbake i coveret så mister man også spillene. 

Det å bli hacket finner jeg ikke veldig sannsynlig. Det er som oftest noe man er skyldig i selv kontra brist i systemet til Microsoft. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har blitt heldigital på både Xbox og Nintendo. Prisene på Nintendo-spill er ganske drøye, men på Xbox er det sjelden jeg føler jeg betaler "for mye" for et spill. Men så er jeg ikke så opptatt av å kjøpe spill på lanseringsdagen lenger. Tror THPS1+2 er det eneste spillet jeg har gjort det med i år. Resten har jeg lastet ned på lanseringsdagen på Game Pass eller kjøpt på salg. Kan dog hende jeg kjøper et nytt spill når jeg får Series X (heller mot Valhalla).

Angående eierskap og servere, så føler jeg meg trygg på at serverene blir holdt ved like og at spillene blir holdt tilgjengelige i lang tid fremover. I hvert fall på Xbox.... Jeg er ennå ikke helt overbevist om at Nintendo vil la meg få spille mine Switch-spill på den neste ekte nye Nintendo-konsollen.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Leflus said:

Jeg har blitt heldigital på både Xbox og Nintendo. Prisene på Nintendo-spill er ganske drøye, men på Xbox er det sjelden jeg føler jeg betaler "for mye" for et spill. Men så er jeg ikke så opptatt av å kjøpe spill på lanseringsdagen lenger. Tror THPS1+2 er det eneste spillet jeg har gjort det med i år. Resten har jeg lastet ned på lanseringsdagen på Game Pass eller kjøpt på salg. Kan dog hende jeg kjøper et nytt spill når jeg får Series X (heller mot Valhalla).

Angående eierskap og servere, så føler jeg meg trygg på at serverene blir holdt ved like og at spillene blir holdt tilgjengelige i lang tid fremover. I hvert fall på Xbox.... Jeg er ennå ikke helt overbevist om at Nintendo vil la meg få spille mine Switch-spill på den neste ekte nye Nintendo-konsollen.

Jeg synes at Playstation Network har vært bittelitt utstabilt. Men, har ikke skikkelige måledata. Bare noen få punktmålinger når jeg har hatt trøbbel i RDR2, hvor nettverkstest i fra selve PS4-konsollet viser at PSN er nede noen minutter. Downdetector har da bekreftet at jeg ikke er helt alene om å oppleve det. Har da kjørt Downdetector på alt i fra RDR2, PSN til Altibox. Altibox har minst trøbbel av de tre. Både RDR2 og PSN i Downdetector har rapport nedetid el. oppkoblingsproblematikk (alt etter hvordan man fortolker tingene).

Endret av G
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (33 minutter siden):

Kontaktet Elkjop selv nå, sendes ut 9/11 Mandag skrev de til meg. Er vel heldig om jeg får konsollen på release dag. Tippe det blir dagen etter.

Kontaktet cdon og får samme svar. "Maskinen sendes ut noen dager før release slik at du får den på release så lenge det ikke skjer noe uforutsett". 

Så da regner jeg egentlig med Onsdag/torsdag! Bra jeg tok ferie for beyond light onsdag, torsdag og fredag så får jeg spille det på PC om maskinen ikke kommer tirsdag. I disse dager skal jeg være glad bare jeg får den snart

Lenke til kommentar
whaley skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det stemmer, men Elkjøp har <5 series x inne på lager :) ihvertfall når jeg kikka for 1 min sia..

Kan jo være krøll på sia dems selvfølgelig :) men kanskje noen føler for å "go wild" hvis de trenger en..

Jepp, mens dem fjerna lagerdato, så da har dem mindre enn fem igjen i 2020

Lenke til kommentar
whaley skrev (15 minutter siden):

Vet ikke om det stemmer, men Elkjøp har <5 series x inne på lager :) ihvertfall når jeg kikka for 1 min sia..

Kan jo være krøll på sia dems selvfølgelig :) men kanskje noen føler for å "go wild" hvis de trenger en..

Legger og merke til at Elkjøp Glassmagasinet har på lager. Så spørs om ikke de har fått inn både i butikk og web nå. Selv har jeg fått bekreftet at jeg kan hente min i butikk på lanseringsdagen (lokal Elkjøp her). Så virker som at Elkjøp har kontroll 🙂

Lenke til kommentar
tjwesterby skrev (16 minutter siden):

GPU må da være en bra deal. Benyttet meg av livekort trikset nevnt før her og endte opp med 27 måneder med GPU for ca 900 kroner. Meget happy med det!

Absolutt! Jeg skal fylle opp med gold sjøl snart.. og ta en konvertering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...