Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Onkel Klo skrev (4 timer siden):

Hva tenker dere å spille først når dere får Xbox Series X i hus da? 

For min del er jeg spent på Wasteland 3. Loadingen i det spillet er ganske brutal akkurat nå på en day one Xbox One. Ellers så gleder jeg meg til Gears Tactics, Doom Eternal og så klart Cyberpunk når det kommer.

Går litt frem og tilbake på dette, men jeg kommer i hvert fall til å prøve de spillene jeg vet jeg har tilgang til fra før. Forza Horizon 4, Gears 5 og Destiny 2 er alle på Game Pass. Doom Eternal kommer snart. Og alle disse spillene skal få next-gen oppdateringer

Av nye spill til Xbox ser jeg blant annet på AC Valhalla, Gears Tactics, Cyberpunk og Tetris Infinite. 

Blir nok nødt til å gjøre noen prioriteringer her. ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mandalorian skrev (33 minutter siden):

En annen ting, dere som var i butikk og forhåndsbestille XSX med All Access, fikk dere og beskjed om at dere måtte hente konsoll i butikk på lanseringsdag? :)

Jeg fikk beskjed at jeg må hente i butikk på lanseringsdagen. Står og på kvitteringen min at jeg får varsel på SMS.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spent on Elkjøp klarer å få ut konsoller til release dagen til folk som var veldig tidlig ute. Bestilte et par minutt etter salget åpnet så blir litt skuffet med tanke på at jeg tok noen dager fri fra jobb for å teste maskinen :p

Om jeg er så uheldig å plutselig ikke få.

Endret av Raul07
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Blu-Boss skrev (12 timer siden):

Noen som vet om gamle XONE spill som COD serien vil se noe bedre ut på Series X?

Vil nok ikke umiddelbart se noe bedre ut annet enn om du går fra One/S til Series X og spillet har One X enhancement(4K textures), men om spillet slet med framerate og har en uncapped mode så kjører det bedre på Series X og vil laste fortere uansett.

Bone skrev (26 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg har fått med..

Ser at i butikker så kan man kjøpe PS5-spill, men jeg ser ingen Xbox Series X -spill. Er "Series X"-spillene akkurat de samme som man kjøper til One X, osv..?

Spill som blir crossgen vil fungere både på Series og One, Microsoft spill som får oppgradering kan du fint kjøpe One versjon av nå. Regner med Cyberpunk 2077 f.eks. Vil komme i de nye coverene som bare sier Xbox og muligens Enhanced on Series X and S om det er klart tumil release.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (15 timer siden):

Spent on Elkjøp klarer å få ut konsoller til release dagen til folk som var veldig tidlig ute. Bestilte et par minutt etter salget åpnet så blir litt skuffet med tanke på at jeg tok noen dager fri fra jobb for å teste maskinen :p

Om jeg er så uheldig å plutselig ikke få.

Alle som forhåndsbestilte og fikk bekreftet lagerdato tirsdag 03.11 (meg selv inkludert), burde få konsollen på/innen release-dagen (tirsdag 10.11). Leveransen skal ta 1-4 dager fra lagerdato ifølge Elkjøp, så hvis man regner 4 virkedager, blir det mandag 09.11 - tipper de timer leveringen ganske bra, sånn at den blir levert på mandag eller tirsdag (så lenge det ikke oppstår noen uforutsette problemer). Kanskje man t.o.m. er heldig og får den litt tidligere - hadde vært hyggelig å få den i hus f.eks. fredag 06.11 ?

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Nissenakke said:

Alle som forhåndsbestilte og fikk bekreftet lagerdato tirsdag 03.11 (meg selv inkludert), burde få konsollen på/innen release-dagen (tirsdag 10.11). Leveransen skal ta 1-4 dager fra lagerdato ifølge Elkjøp, så hvis man regner 4 virkedager, blir det mandag 09.11 - tipper de timer leveringen ganske bra, sånn at den blir levert på mandag eller tirsdag (så lenge det ikke oppstår noen uforutsette problemer). Kanskje man t.o.m. er heldig og får den litt tidligere - hadde vært hyggelig å få den i hus f.eks. fredag 06.11 ?

Ja det samme tenker jeg! Hadde vært fantastisk om de bare sendte ut 3.11 Da vil nok mange ha konsollen noen dager før release :)

Lenke til kommentar

Hadde en ordre fra i sommer på både Series X og PS5 hos Komplett, men etter kaoset med PS5, skjønte jeg at det bare var å prøve på nytt hos noen andre når det kom til Series X. Elkjøp virket mest seriøs siden de (i følge dem selv i hvert fall) stoppet forhåndsbestillingene når de ikke kunne garantere leveranse. Fikk for så vidt lagt inn en ordre på PS5 hos NetOnNet før de stengte sin forhåndsbestilling, men kjørte ikke de også samme opplegg med tidlige forhåndsbestillinger til 9.999,- sånn som Komplett? Regner vel ikke med å få en PS5 før til neste år, så skal bli fint med Series X i hvert fall.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (2 timer siden):

Er det ikke begrensninger på hvilke lydformat som støttes via optiske kabler?

Begrensninger og begrensninger. Det støtter ikke de nyeste lydformatene. Men er en del som har lyd koblet til via optisk til ganske dyre anlegg som må legge om litt kabling pga. det. 

Og så er det også en del spill-headset som bruker optisk for lyden. Disse blir jo også berørt av at de fjernes i de nye konsollene (var tilstede på PS4 Pro og Xbox One X).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Glad jeg gikk for Elkjop. Er egentlig en stor fan av komplett. Brukt over 200k der siste ti årene. Men dette med de nye konsollene er for dårllig. De har virkelig bare tatt i mot bestillinger de i MANGE måneder.

Samme her. Hadde både PS5 og Series X på komplett og jeg tror jeg var rimelig tidlig ut. I alle fall innenfor 12 timer etter de ble lagt ut. Men stolte ikke helt på dem så fikk bestilt på Elkjøp i det det ble lagt ut der i stede. Veldig glad for det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...