Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Husker min Xbox 360 var Modern Warfare themed fra fabrikk. Men hadde ikke kjøpt den om det kostet en krone mer og det var jo ingen forskjell.

Jeg går vanligvis for standard modellen selv. Liker konsoller best når de ikke gjør så mye ut av seg i TV-benken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Sånn bling er gjerne kult første uka, så begynner en gjerne å angre litt på at man ikke kjøpe standard.

Enig. Det har vært noen kule Xbox konsoller opp gjennom årene (særlig Star Wars og Minecraft versjonene), men føler de har mer nytte som samleobjekter enn maskiner jeg vil ha stående fremme til enhver tid.

sw360.jpg

511PecgfrxL._SX342_.jpg

Lenke til kommentar
7 hours ago, vidor said:

Sånn bling er gjerne kult første uka, så begynner en gjerne å angre litt på at man ikke kjøpe standard.

6 hours ago, Mr. Pants said:

Enig. Det har vært noen kule Xbox konsoller opp gjennom årene (særlig Star Wars og Minecraft versjonene), men føler de har mer nytte som samleobjekter enn maskiner jeg vil ha stående fremme til enhver tid.

Jeg er motsatt og har angret flere ganger på at jeg ikke har har kjøpt en kul special edition istedenfor standard. Ikke bare ser de bedre ut enn standard versjonene, men de holder seg mye bedre i verdi og i noen tilfeller øker de drastisk i verdi også mens standard utgavene stuper i verdi og blir omtrent verdiløse på slutten av en generasjon :p 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, XtaZ said:

Jeg er motsatt og har angret flere ganger på at jeg ikke har har kjøpt en kul special edition istedenfor standard. Ikke bare ser de bedre ut enn standard versjonene, men de holder seg mye bedre i verdi og i noen tilfeller øker de drastisk i verdi også mens standard utgavene stuper i verdi og blir omtrent verdiløse på slutten av en generasjon :p 

Ja, det kommer vel an på hvor i levesyklusen konsollen er og hvilken smak man har interiørmessig ellers.

Lenke til kommentar

Jeg har null hype for Starfield siden vi ikke har sett noe særlig fra det enda, men håper jo at det blir minst like fengende som Elder Scolls og Fallout. Nå elsker jeg Elder Scrolls settingen mest så er jævlig sur over at det har gått 10 jævla år nå uten noen oppfølger til den serien, og det er vel fare for at vi ikke får noe nytt spill der før om minst 5 år til 😞

Bethesda trenger virkelig å utvide teamet sitt så de kan jobbe fulltid på minst to av disse seriene samtidig slik at vi er garantert å få et nytt spill fra en av de med max 3 års mellomrom.

Lenke til kommentar

Jeg har troa på Starfield. Ny IP, oppgradert motor og det første storspillet fra Todd Howard på seks år? Det er musikk for mine ører.

Det er sykt frustrerende at BGS bruker så lang tid på å lage spill ja. Helt enig i at de burde utvide teamet. Kanskje utvide F76-teamet til å ta over Fallout-serien på heltid? Har ikke spilt F76 ennå, men jeg forstår det slik at det har blitt mye bedre i senere tid. Tror ikke det blir bra for psyken til fansen dersom Todd og teamet nå skal sjonglere mellom TES, FO og Starfield...

I et intervju nå nylig sa Todd Howard at det var nå eller aldri dersom de skulle lage en ny IP. Han viste også en viss forståelse for at folk ønsker nytt TES raskere.

Todd Howard: Making Starfield Was Now Or Never, Even If Elder Scrolls 6 Had To Wait - IGN 

For øvrig et veldig bra intervju: 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Mr. Pants said:

Smakebit på soundtracket til Starfield: 

Under ett år til det kommer ut nå. :)

Flott med orkester til enkelte ting. Men, i spill så kan det til tider bli slitsomt om det er for ofte og for mye lyder. Liker stemning i en del Rockstar-titler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Veldig interessant. Skulle ønske jeg likte RPG.

Liker du ikke RPG i det hele tatt? 

G skrev (41 minutter siden):

Flott med orkester til enkelte ting. Men, i spill så kan det til tider bli slitsomt om det er for ofte og for mye lyder. Liker stemning i en del Rockstar-titler.

Musikken i Bethesda-spill pleier for så vidt å være mer subtil og stemningsskapende. Bortsett fra i situasjoner der det blir ekstra dramatisk, selvfølgelig. 

I spill der man fort kan bruke opp mot 100 timer eller mer er det nok lurt at musikken ikke blir for øredøvende og repititiv. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Så og si ikke. Jeg har prøvd flere med jevne mellomrom, men har alltid endt opp med å «kjede» meg:/

Forrige var vel witcher 3, som jeg ga et par timer.

Må innrømme at jeg ikke har kommet skikkelig i gang med The Witcher 3 jeg heller. Unnskyldningen min nå er at jeg venter på current gen versjonen. 😅

Noen rollespill kan rett og slett være vanskelig å komme inn i. Jeg prøvde å komme inn i Mass Effect to eller tre ganger før brikkene endelig falt på plass. Skjønner dog at det å høre at "spill spillet i 10 timer og så blir det kjempebra!" ikke nødvendigvis er den største motivasjonsfaktoren for folk. 

Har du prøvd mange av Bethesda's spill da? Skyrim, for eksempel? For meg er verdensbyggingen og utforskingsfølelsen det som drar meg til serien. Ja, det er mye "jank" i serien. ...men det er jammen ikke mange spill som prøver seg på det samme som et skikkelig Bethesda-spill.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (1 time siden):

Har du prøvd mange av Bethesda's spill da? Skyrim, for eksempel? For meg er verdensbyggingen og utforskingsfølelsen det som drar meg til serien. Ja, det er mye "jank" i serien. ...men det er jammen ikke mange spill som prøver seg på det samme som et skikkelig Bethesda-spill.

Nei, jeg har ikke det, jeg har blitt avskrekket av tanken på at spillet kan ta et tresifret antall timer. Kan hende jeg kan putte på Nintendo Switch-listen min. Reiser mye med jobb, og har akkurat startet på BioShock-trilogien til Switch(kun spilt halve enern fra før av), og da får jeg lagt inn flere timer enn om jeg skal kapre hele TV-stua hjemme.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg har ikke det, jeg har blitt avskrekket av tanken på at spillet kan ta et tresifret antall timer. Kan hende jeg kan putte på Nintendo Switch-listen min. Reiser mye med jobb, og har akkurat startet på BioShock-trilogien til Switch(kun spilt halve enern fra før av), og da får jeg lagt inn flere timer enn om jeg skal kapre hele TV-stua hjemme.

Det som er fint med Skyrim og de fleste andre av Bethesda's spill er at du har en haug med mellomstore questlines istedenfor én lang en. Så du kan fint hoppe inn i spillet med jevne mellomrom og ta main quest den ene gangen og f. eks thieves guild den andre.

Har hørt mye bra om Switch-versjonen av Skyrim. Sikkert ikke dumt å kjøpe det der. Jeg spilte det X360 først og deretter på Xbox One. Jeg skal vente med å spille Series X versjonen. :p 

Lenke til kommentar

Spiller Skyrim igjen nå på PC med nye patchen, men Bethesda har faenmeg fortsatt ikke greid å fikse den forferdelige floaty følelsen på musa, og dette problemet kan ikke fikses (bare minskes) med mods og tweaks av settings-fila.

Endte visst opp med å spille det med Xbox kontrolleren igjen gitt :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...