Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/5/2021 at 9:02 AM, Nimrad said:

Mener du å si at du ikke kan fikse det??! Skuffet...

Bare merkelig at eneste du klarer å hente fra en 10/10 og et av årets beste spill i følge metacritic er at IGN ikke har en god review. Virket nesten litt bitter at Xbox også har noen gode spill.

Lenke til kommentar
raab skrev (4 minutter siden):

Får beskjed om at det ikke er lansert enda ("du er for tidlig") når jeg prøver å starte det? Har lastet ned fra game pass og alt.

Det er early access for de som har kjøpt premium DLC-en til spillet. Den egentlige lanseringsdatoen er 9. november i uken som kommer.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (5 timer siden):

Bare merkelig at eneste du klarer å hente fra en 10/10 og et av årets beste spill i følge metacritic er at IGN ikke har en god review. Virket nesten litt bitter at Xbox også har noen gode spill.

Hadde vel heller vært bitter om jeg ikke fikk noen gode spill til Xbox. Det sagt så har jeg aldri likt bilspill, så jeg bryr meg egentlig veldig lite om det.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Håper Fable kommer til å få mindre enn ~200 ms input lag, sånn som Xbox 360 til Xbox One porten ble permanent. Det var bare mulig å spille det på 360 hvis man ville ha vettet i behold etterpå. Rart når hobby-hackere klarer å lage bedre emulatorer på deres første Xbox.

For min del bruker jeg en mClassic upscaler for å overleve med en Xbox 360 på FullHD.

Lenke til kommentar
vidor skrev (2 minutter siden):

Håper Fable kommer til å få mindre enn ~200 ms input lag, sånn som Xbox 360 til Xbox One porten ble permanent. Det var bare mulig å spille det på 360 hvis man ville ha vettet i behold etterpå. Rart når hobby-hackere klarer å lage bedre emulatorer på deres første Xbox.

For min del bruker jeg en mClassic upscaler for å overleve med en Xbox 360 på FullHD.

Mener du Fable Anniversary? Det var et 360-spill. Det ble ikke lagd noen Fable spill til Xbox One. Synes Anniversary kjørte helt ålreit, selv om det er åpenbart at nyversjonen ikke hadde høyprioritet for Lionhead på den tiden.

Når det gjelder det nye Fable spillet så blir det utviklet av nye utviklere og på en annen motor. Forza Horizon-spillene er en bedre indikator på hvordan det tekniske og visuelle kommer til å bli. Den serien er kjent for å ha lav responstid, så jeg tror ikke du trenger å være bekymret for input lag i Fable.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mr. Pants said:

Mener du Fable Anniversary? 

Ja.

Greit nok at 360 var RISC-basert og en valgte å emulere det på X64, men det eneste annet jeg har sett som har vært i nærheten av en sånn input-lag var Syndicate på PS3, og det var faktisk native.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Ja.

Greit nok at 360 var RISC-basert og en valgte å emulere det på X64, men det eneste annet jeg har sett som har vært i nærheten av en sånn input-lag var Syndicate på PS3, og det var faktisk native.

Nå var ikke Fable Anniversary det mest optimaliserte spillet til å begynne med heller. Ingen av Fable-spillene var det. Men det kan se ut som at det er noen problemer med Fable-spillene når de emuleres på One/Series, ja.

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (På 6.11.2021 den 17.04):

Det er early access for de som har kjøpt premium DLC-en til spillet. Den egentlige lanseringsdatoen er 9. november i uken som kommer.

Aha, takk.

Lurer på hvor mange flere gamepass-spill som kommer til å kjøre samme løsning fremover. "Day 1" på GP, men "early access"/"beta" for de som vil betale. Det vil vanne ut en av de store fordelene med Gamepass.

Lenke til kommentar
raab skrev (1 time siden):

Aha, takk.

Lurer på hvor mange flere gamepass-spill som kommer til å kjøre samme løsning fremover. "Day 1" på GP, men "early access"/"beta" for de som vil betale. Det vil vanne ut en av de store fordelene med Gamepass.

Forza Horizon har drevet med early access siden i hvert fall det tredje spillet. Det er noe de har gjort uavhengig av Game Pass. 

Tror de aller fleste spill kommer til å komme samtidig likevel. Særlig historiedrevne spill der spoilers kan ha mye å si. Uansett er det bare snakk om noen dager i Horizon's tilfelle.

Lenke til kommentar

Noen her som vet?

Har kjøpt XBox All Access og Gamepass Ultimate via Altibox men siden de kun hadde XBox Serues S pakken igjen så ønsker jeg å bruke Xbox All Access på en Xbox Series X jeg har. 

Det er vel slik at dette følger brukeren og ikke er bundet til serienummeret til S konsollen? Har ikke registrert noe ennå. Begge konsoller er uåpnet.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (48 minutter siden):

Noen her som vet?

Har kjøpt XBox All Access og Gamepass Ultimate via Altibox men siden de kun hadde XBox Serues S pakken igjen så ønsker jeg å bruke Xbox All Access på en Xbox Series X jeg har. 

Det er vel slik at dette følger brukeren og ikke er bundet til serienummeret til S konsollen? Har ikke registrert noe ennå. Begge konsoller er uåpnet.

Tror All Access er bundet til konsollen. Ser at om du skal fks oppgradere til SeriesX så må en sende inn konsollen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...