Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (18 timer siden):

120 hz 4k blir nok ikke mange spill. Spillene så langt på Series X I 120hz ser nå ut som 360 spill. Meget skuffende så langt og gjør at jeg ikke en gang tenker på å koble Series X til en 120hz skjerm eller kjøpe ny tv. Se for eksempel Ditt 5 i 120hz, for en grafikk. Ser faktisk ut som noe som kunne kommet til Xbox 360.

120fps ned til 30fps på watchdogs ser man hvor herlig det virkelig er. For en forskjell herregud. 
verd det vær en lille kr ... 

Raytracing magisk ... hær er neste generajon i sitt ace 

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
firberblad skrev (6 minutter siden):

Er rimelig sikker på at jeg ikke betalte noe for å bruke den på min AVR, men var snakk om 180,- for Atmos på hodetelefoner. Men jeg har hatt den applikasjonen så lenge nå at det er mulig du har rett. Uansett, verdt å ha syns nå jeg. 

Vet du forresten om det har noen hensikt å betale for Atmos til hodetelefoner om man ikke har et dedikert Atmos headset? 

Er for hjemme kino systemer å, Atmos headphones pluss DV på streaming.

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (På 20.11.2020 den 20.21):

Gamepass og lengde på spill som blir der. Er det sagt noe gra MS om spill som legges ut der som f.eks Gears 5 og Ori: Will And the Wips om hvor lenge de blir der? Disse to er vel MS studio games.

Hva med 3rd party games hvor lenge vil de evt være på Game Pass? Finnes det noen offisielle uttalelser eller FAQ'er rundt tilgjengelighet på GamePass fra de forskjellige studioene? MS har jo kjøpt Bethesda. Blir spillene der da værende der i lang tid framover?

Veldig usikker på hva som det er noen vits i å kjøpe på Black Friday salg når det gjelder Xbox Series X spill...

Tredjepartspill kommer og går. Der kan det variere mye fra spill til spill hvor lenge de blir liggende på tjenesten. 

Microsoft's egne spill skal ligge der på permanent basis. Det inkluderer spill som Gears og Ori, ja. Det gjelder sannsynligvis Bethesda-spillene også. Det eneste unntaket jeg kan se for meg er spill som benytter seg av eksterne lisenser. Som for eksempel bilmerkene i Forza-spillene. Forza Horizon 3 ble fjernet for salg på XBL nå i september som var, men det var ikke på Game Pass. Så derfor blir det spennende å se hva som skjer når FH4 når fireårsmerket (som tilsynelatende er lisensperioden til disse spillene).

Med det sagt, så er jeg nysgjerrig på hva det langsiktige målet til MS er. Bare i år la de til over 10 spill på Game Pass, og dette er jo bare starten når vi ser på hva som kommer fra de nye førstepartstudioene. Jeg mener å ha lest at Netflix satte seg et mål om å ha minst 50% egenprodusert innhold på tjenesten. Det spørs om det kan være noe slikt Microsoft sikter på også? At tjenesten gradvis går over til å bli mer sentrert rundt Microsoft's spill etter hvert som de legger til flere av sine egne spill og tredjepartsspillene forsvinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, samco said:

120fps ned til 30fps på watchdogs ser man hvor herlig det virkelig er. For en forskjell herregud. 
verd det vær en lille kr ... 

Raytracing magisk ... hær er neste generajon i sitt ace 

Legion er vel 4k 60 fps? Støtter spillet 120hz i det heletatt? Ja du sier noe der. Atmos hodetelefoner hadde vært noe.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 timer siden):

På Xbox One X måtte man betale uansett for Atmos, ikke kun for hodetelefoner. Men det er en liten egangsbetaling som  tilsvarer lisensen per boks. Hvorvidt kan man ta med seg denne betalingen til ny konsoll er jeg usikker på da jeg ikke har sjekket det med ny boks ennå.

Jeg kjøpte lisensen 1 gang på min Xbox One S, og fikk den da også på Windows 10. Regner med at det gjelder Series X også?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Legion er vel 4k 60 fps? Støtter spillet 120hz i det heletatt? Ja du sier noe der. Atmos hodetelefoner hadde vært noe.

Ikke mye 60fps på legion er en lag fest ser meget bra ut med raytracing selv om jeg har two wolds x360 gjensyn på frame rate...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Noen som har Xbox Series X og spilt CoD Cold War? 

Min Xbox maskin fryser midt i spillet, og skrur seg av etter ca 10-15min. Dette skjer gjerne etter oppstart av Xboxen. Gjør dette kanskje 2 ganger etter hverndre. For så fungerer i kanskje opptil 1 time spill, for så fryse og skru seg av igjen. 

Lenke til kommentar

Siste Black Ops: Cold War-patchen på Series X er tydeligvis ikke helt bra - før patchen hadde jeg ingen problemer (single player), men etter patchen krasjet spillet mange ganger, og konsollen ble t.o.m. slått av et par ganger. Ble litt smånervøs da, men ser på Reddit at det er mange som sliter med det samme, så dette er tydeligvis en issue med spillet og ikke konsollen.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (49 minutter siden):

På Microsoft store står det "configure Atmos headphones or other device" . Hvis jeg har Xboxen koblet til et anlegg som støtter Atmos - trenger jeg den egentlig da eller går anlegget inn under begrepet "other device"?

Du trenger appen for å få satt opp Atmos på lydplanke eller surround. eller Atmos for headphones 

The tourist et lite sjarmerende rpg på gamepass har Atmos 

Endret av samco
Lenke til kommentar
Nissenakke skrev (41 minutter siden):

Siste Black Ops: Cold War-patchen på Series X er tydeligvis ikke helt bra - før patchen hadde jeg ingen problemer (single player), men etter patchen krasjet spillet mange ganger, og konsollen ble t.o.m. slått av et par ganger. Ble litt smånervøs da, men ser på Reddit at det er mange som sliter med det samme, så dette er tydeligvis en issue med spillet og ikke konsollen.

Ok, så da er det ikke bare min Xbox Series X som er dårlig da, og at det kommer en oppdatering etterhvert da?🤪🙄

Lenke til kommentar
1 hour ago, ilpostino said:

På Microsoft store står det "configure Atmos headphones or other device" . Hvis jeg har Xboxen koblet til et anlegg som støtter Atmos - trenger jeg den egentlig da eller går anlegget inn under begrepet "other device"?

Ja du må kjøpe den for å få atmos på other devises - som det står.

Lenke til kommentar
ray001 skrev (13 minutter siden):

Ok, så da er det ikke bare min Xbox Series X som er dårlig da, og at det kommer en oppdatering etterhvert da?🤪🙄

Regner med det - sånn som spillet er nå, avventer i hvert fall jeg en oppdatering før jeg spiller videre. Så vidt jeg kan se har ikke utviklerne bekreftet at de kjenner problemene, men det er ikke tvil om at de eksisterer:

Lenke til kommentar
48 minutes ago, Theo343 said:

Ja du må kjøpe den for å få atmos på other devises - som det står.

Nei, du trenger bare å kjøpe Dolby Access lisens hvis du skal ha det på headset. For lydplanker og lignende trenger du bare å installere appen.

@ilpostino her er en guide:

https://www.ign.com/wikis/xbox-series-x/How_to_Set_Up_Surround_Sound#How_to_Set_Up_Dolby_Atmos_with_a_Soundbar_or_Home_Theater_System

Endret av Grimbeorn
tydeliggjøring
Lenke til kommentar
ray001 skrev (14 timer siden):

Noen som har Xbox Series X og spilt CoD Cold War? 

Min Xbox maskin fryser midt i spillet, og skrur seg av etter ca 10-15min. Dette skjer gjerne etter oppstart av Xboxen. Gjør dette kanskje 2 ganger etter hverndre. For så fungerer i kanskje opptil 1 time spill, for så fryse og skru seg av igjen. 

Sendte en melding til Xbox hjelpe sentral, og fikk dette til svar(nok et standard svar) :

I am sorry to hear you've been having issues with your Xbox

Console not turning on

If your console won't turn on, the following trouble shooting tips can help.

https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/console/console-wont-power-on

Factory Reset

If this doesn't help, can you try a factory reset? Don't worry though, you can keep your games and apps. Just make sure you know your username and password before you do this.

Here's how:-

Shut the Xbox down

Press and hold 'sync' and 'eject' on the Xbox console (Hold them both)

Power on the console and continue to hold all the buttons until the troubleshooting screen appears

Once in troubleshooting > reset console > Keep games and apps >

Repairing a broken console

If this doesn't bring life to the console, you may need it repairing. If you need to request a repair, you can do so here.

https://support.microsoft.com/devices

You will need to register your console first via the serial number.

I hope this is helpful and don't worry, I'm sure you'll be back up and running in no time!

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...