Gå til innhold

trenger råd om en hp maskin jeg tenker på å kjøpe

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe den HP maskinen som står annonsert fra expert. Har leita lenge, og grunnet studentstatus, må den også være billigst mulig (helst rundt/under 10.000.) Fant denne maskinen http://www.hp-expo.com/no/nor/consumer/not...ion/dm960a.html på expert. Trenger litt råd om den kan være et greit kjøp. Jeg skal bruke maskinen til studier, spill og noe musikk (MP3) og film. DVD brenner er jeg ikke så interesert i enda, men cd brenning er et pluss. Den skal også brukes til en del internet arbeid, og tråløst arbeid opp mot det. Ser det ikke som en umiddelbar ulempe med et eget kort for akkurat dette, men er det en fordel med innebygget kort? trenger litt tilbakemeldinger på dette mulige kjøpet. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[OFFTOPIC]Faktumet trur jeg at Bærbare som har en f.eks: 2ghz prossesor og en stasjoner som har f.eks: 2ghz, så er stasjonære raskere trur jeg ;) [/OFFTOPIC]

Jo, men så har du det brukevennlige med å kunne ta maskinen med overalt. Jeg må reise lange distanser for å komme meg hjem til "gamlingan" og da er det upraktisk å ta med den stasjonære på flyet.

Lenke til kommentar
om gamlingan har en skjerm / tastatur / mus ståendes, kan du jo kjøpe en shuttle, så har du computing power - stapp den i en carrying bag og du har en 'bærbar' (slepbar?).

_

johanf

joda, men igjen, har bestemt meg for bærbar, og med stasjonær blir det så mye frem og tilbake. skal bruke den på skola også, og der er det trådøst på omentrent hele bygget. trenger den i studiene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For studenter som skal ha en stillegående og billig bærbar til rundt 10k er Dell 500m det desidert beste valget. Har kun lest positive ting om denne. Fordeler er at den er liten og lett, baserer seg på Centrino teknologi, mao den støyer ikke og blir ikke spesielt varm. Helt klart et bedre alternativ enn den du, trådstarter, linket til.

Lenke til kommentar
For studenter som skal ha en stillegående og billig bærbar til rundt 10k er Dell 500m det desidert beste valget. Har kun lest positive ting om denne. Fordeler er at den er liten og lett, baserer seg på Centrino teknologi, mao den støyer ikke og blir ikke spesielt varm. Helt klart et bedre alternativ enn den du, trådstarter, linket til.

:yes::yes: men ikke kjøp minne hos dell! det er steindyrt!

Lenke til kommentar

unngå for all del desktop med enten p4 eller celeron i.

Ei jeg kjenner har 2,4 Ghz i sin og bråker slik at den er lite artig å bruke.

centrino er best for ditt bruk virker det som.

(Mulighet for god batteritid og stille)

en mulig løsning er åse om du finner deg en brukt på qxl som du kan ha til skriving og forelesning.

Kjøpte meg en p3 800mhz som jeg bruker til notater, divx på tv ogfrem og tilbake maskin. Funker utmerket til dette og med 384mb ram og en 40GB harddisk jeg satte i funker den ypperlig til sitt bruk.

tyngre oppgaver har jeg den stasjonære til.

Så du kan evt finne deg en lignende maskin og om du har bruk for spare litt penger og kjøpe deg en stasjonær som du har om abstinensene til spill og annet blir for stort.

Lenke til kommentar
unngå for all del desktop med enten p4 eller celeron i.

Ei jeg kjenner har 2,4 Ghz i sin og bråker slik at den er lite artig å bruke.

centrino er best for ditt bruk virker det som.

(Mulighet for god batteritid og stille)

en mulig løsning er åse om du finner deg en brukt på qxl som du kan ha til skriving og forelesning.

Kjøpte meg en p3 800mhz som jeg bruker til notater, divx på tv ogfrem og tilbake maskin. Funker utmerket til dette og med 384mb ram og en 40GB harddisk jeg satte i funker den ypperlig til sitt bruk.

tyngre oppgaver har jeg den stasjonære til.

Så du kan evt finne deg en lignende maskin og om du har bruk for spare litt penger og kjøpe deg en stasjonær som du har om abstinensene til spill og annet blir for stort.

Som en oppdatering: jeg kjøpte maskinen !!!

Den var stillegående og fungerte svært bra

takk for hjelpa alle sammen. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...