dragmore88 Skrevet 23. mai 2020 Del Skrevet 23. mai 2020 hei, driver å oppgraderer litt hjemme, og ønsker å ha 10gig mellom den ene pc og nas + diverse 1gig switch porter. Noen som har noen å anbefale? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. mai 2020 Del Skrevet 23. mai 2020 (endret) Du får lete på bruktmarkedet: D-Link DGS-1210-10 Type: Svitsj & Porter: 8 & Båndbredde: 20 Gbit MEn man blir nok lurt er en grunn for prisguide\prisjakt er dårlig på slike ting. MikroTik CRS305-1G-4S+INSwitch, 4 x SFP+ + 1 x 10/100/1000 (PoE), stasjonær, PoE+, DC-strøm Har selv vært borti TEG-30284 og CRS309-1G-8S+ den første støyer og den andre er nesten umulig å firmware oppdatere. Kjøper du en slik får du ta returfrakten hvis du får problemer er jo slik proshop behandler kundene sine og setter opp prisen. Endret 23. mai 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 23. mai 2020 Del Skrevet 23. mai 2020 Kommer ann på prisnivået du ønsker deg. Venter på siste rest av deler så skal jeg sette opp punkt/punkt 10G nettverk mellom NAS og klient foreløpig for test. Om dette blir bra håper jeg på tilbud på CRS305. Fått mye skryt i tester og det eneste negative jeg har hørt er at det er bare 4 SFP+ porter. ? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Spørsmål kan jo nå også være om man trenger 10Gbps, eller om man bare ønsker mer enn 1Gbps, og at dermed 2.5/5Gbps kan være en opsjon. For begynner vel endelig å kommer litt mer produkter på det området. Har ikke helt sjekket hvordan det står til med utvalget på det norske markedet riktignok. Vurderte selv om ikke den ene NAS-en skulle oppgraderes, og egentlig kun hoved-pc-en hvor dette blir viktig - tenkte da å slenge en ekstra kabel mellom teknisk rom og hjemmekontor, og kjøre direktelink mellom da hoved-pc-en og NAS-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå