backtoback Skrevet 9. oktober Del Skrevet 9. oktober (endret) Noori & His Dorpa Band (live @Le Guess Who? 2022) (Instrumental) Settliste: 00:00 Jabana — 04:45 Daleb — 11:11 Qwal — 16:40 Al Amal + 2 ekstra låter: Noori & His Dorpa Band - "Saagama" Noori & His Dorpa Band - "Wondeeb" + 1 sett: Noori & His Dorpa Band — Live at Le Guess Who? 2022 Settliste: 00:00 Jabana — 04:46 Saagama — 08:54 Al Amal (Captured at TivoliVredenburg’s Grote Zaal on Thursday, 10 November during Le Guess Who? 2022.) Endret 13. oktober av backtoback 1 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) Sondre Lerche - "Alone In The Night (2022)" feat. AURORA (Official Video) Sondre Lerche sitat: Spoiler “Denne sangen er kanskje den mest tålmodige av alle Patience-sangene jeg sjonglerte under innspillingen av platen. Men låten føltes så overveldende og heavy at jeg aldri maktet å få spilt den inn. Jeg hadde også alltid hørt en annen stemme synge den inni meg, og plutselig begynte AURORA sin stemme å dukke opp i hodet mitt på løpeturer. Hennes egen “Exist For Love” er en av mine favorittlåter i år, og jeg følte et vagt slektskap mellom disse to låtene. Jeg fortalte henne om teksten, og tema som begjœr, kjœrlighet og demens. Hva kroppen og hjertet husker når minnet sakte pulveriseres. Og den som står igjen og sørger og ikke kan glemme. Det virker som at de fleste har erfaringer med demens i nœr familie i vår tid. For to uker siden spurte jeg AURORA om hun ville synge “Alone In The Night” med meg og hun sa umiddelbart ja. For en uke siden spilte vi den inn. AURORA løfter låten langt over mine aller mest håpefulle håp. Hun innehar en helt eksepsjonell musikalitet, en presisjon og et nœrvœr som virkelig berører meg.” Ane Brun - "Halo (2008)" (Tuscany 2022) (Beyoncé cover) Endret 16. oktober av backtoback ane brun 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 12. oktober Del Skrevet 12. oktober (endret) Enslaved's Ivar Bjørnson spiller sine favorittgitarriff Ivar Bjørnson & Einar Selvik - "Kvervandi (2016)" Innspilt live i Kraków (Polen) i Klub Studio, 2. februar 2019. Sangtekst "Kvervandi" Spoiler Ivar Bjørnson & Einar Selvik - "Kvervandi (2016)" Liv av kvar ein død Død av kvart eit liv Liv av kvar ein død Død av kvart eit liv Hjulet syng om ringar Ikkje linjar Solsultne vargar Drøsular jagast Skinande Sol! 1 Kvervande hjul! Liv av kvar ein død Død av kvart eit liv Deg sjølv gjeven deg sjølv I eit vindhalt tre Kunnskap krevjar det. 2 Nornar, spinn! Lagnad, vinn! Kvernar, mal! Hanar, gal! Hagal, høgg! Is bli vann! Hjarte slå! Akre så! Kvart eit pust Kvart eit slag Kvar ein dag kjem på ny! Kvervandi Kvervandi Or gap Ginnunga Du er, du var, du vert, du vinn, du veks! Du vaknar! Du vaknar! Liv av kvar ein død Død av kvart eit liv Source: https://genius.com/Ivar-bjrnson-and-einar-selvik-kvervandi-lyrics Endret 12. oktober av backtoback sangtekst 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 15. oktober Del Skrevet 15. oktober Fortsetter reisen inn i Tolkiens verden. Hører også på alternative storylines hvor f.eks Gandalf tar the one ring. Såvel som what if the balrog killed Gandalf and the company and took the one ring. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober (endret) Ren - "Hi Ren (2022)" (Official Music Video) English lyrics: Spoiler Hi Ren Lyrics [Instrumental Intro] [Chorus] Ooooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh [Verse 1] Hi there, Ren, it's been a little while, did you miss me? You thought you’d buried me, didn't you? Risky 'Cause I always come back, deep down you know that Deep down you know I'm always in periphery Ren, aren't you pleased to see me? It's been weeks since we spoke, bro, I know you need me You’re the sheep, I'm the shepherd, not your place to lead me Not your place to be biting off the hand that feeds me [Verse 2] Hi Ren, I’ve been taking some time to be distant, I’ve been taking some time to be still I'vе been taking some time to be by mysеlf since my therapist told me I'm ill And I've been making some progress lately, and I've learnt some new coping skills So I haven't really needed you much, man, I think we need to just step back and chill [Verse 3] Ren, you sound more insane than I do You think that those doctors are really there to guide you? Been through this a million times, your civilian mind is so perfect at always being lied to Okay, take another pill, boy, drown yourself in the sound of white noise Follow this ten-step program, rejoice! All your problems will be gone! Fucking dumb boy [Verse 4] Nah, mate, this time it's different man, trust me, I feel like things might be falling in place And my music's been kinda doing bits too, like I actually might do something great And when I'm gone, maybe I'll be remembered, for doing something special with myself That's why I don't think that we should talk, man, 'cause when you're with me, it never seems to help [Verse 5] You think that you can amputate me? I am you, you are me, you are I, I am we We are one, split in two, that makes one, so you see: You got to kill you if you wanna kill me I'm not leftover dinner, I’m not scraps on the side Oh, your music is thriving? Delusional guy! Where's your top ten hit? Where's your interview with Oprah? Where are your Grammy's Ren? Nowhere! [Verse 6] Yeah, but, my music's not commercial like that I never chased numbers, statistics or stats I never write hooks for the radio, they never even play me, so why would I concern myself with that? But my music is really connecting And the people who find it respect it And for me, that's enough, 'cause this life's been tough so it gives me a purpose I can rest in [Verse 7] Man, you sound so pretentious! Ren, your music is so self-centered No one wants to hear another song about how much you hate yourself, trust me You should be so lucky, having me inside you to guide you Remind you To manage expectations, provide you Perspective, that thing you neglected, I get it You wanna be a big deal, next Jimi Hendrix? Forget it (Man, it's not like that) Man, it's just like that, I'm inside you, you twat! (No, it's not, man you're wrong, when I write I belong) Let me break the fourth wall by acknowledging this song: Ren sits down, has a stroke of genius He wants to write a song that was not done previous A battle with his subconscious, Eminem did it (Played on guitar?) Plan B did it! Man you're not original, you criminal rip-off artist, the pinnacle of your success is stealing other people's material Ren, mate, we've heard it all before Oh, "She sells seashells on the sea shore" [Verse 8] Fuck you! I don't need you, I don't need to hear this 'Cause I'm fine by myself, I'm a genius! And I will be great, and I will make waves And I'll shake up the whole world beneath us [Verse 9] That's right, speak your truth! Your fucking god complex leaks out of you It's refreshing to actually hear you say it instead of downplay it “Ugh, music is all about the creative process And if people can find something to relate to within that, then that's just a bonus” [Verse 10] Fuck you! I'ma fucking kill you, Ren (Well, fucking kill me, then! Let's fucking have you, Ren) I'mma do it, watch me prove it, who are you to doubt my music? ‘Cause I call the shots, I choose if you die Yeah, I call the shots and so I choose who survives I'll tie you up in knots when I lock you inside [Bridge] News flash I was created at the dawn of creation, I am temptation I am the snake in Eden, I am the reason for treason Beheading all kings, I am sin, with no rhyme or reason Sun of the morning, Lucifer, Antichrist Father of lies, Mestophales Truth in a blender, deceitful pretender The banished avenger, the righteous surrender When standing in front of my solar eclipse My name, it is stitched to your lips, so you see I won't bow to the will of a mortal, feeble, and normal You wanna kill me? I'm eternal, immortal I live in every decision that catalysed chaos, that causes division I live inside death, the beginning of ends I am you, you are me, I am you, Ren! [Bridge 2] Hi Ren, I’ve been taking some time to be distant, I’ve been taking some time to be still I’ve been taking some time to be by myself and I've spent half my life ill But just as sure as the tide starts turning, just as sure as the night has dawn Just as sure as the rainfall soon runs dry when you stand in an eye of a storm I was made to be tested and twisted, I was made to be broken and beat I was made by His hand, it's all part of His plan that I stand on my own two feet And you know me, my will is eternal, and you know me, you've met me before Face to face with a beast, I will rise from the east, and I'll settle on the ocean floor And I go by many names also, some people know me as hope Some people know me as the voice that you hear when you loosen the noose on the rope And you know how I know that I'll prosper? 'Cause I stand here beside you today I have stood in the flames that cremated my brain and I didn't once flinch or shake So cower at the man I've become when I sing from the top of my lungs That I won't retire, I'll stand in your fire, inspire the meek to be strong And when I am gone, I will rise in the music that I left behind Ferocious, persistent, immortal like you, we’re a coin with two different sides [Chorus] Ooooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh Ooh-ooh-ooh-ooh-ooooh... [Spoken Outro] When I was seventeen years old, I shouted out into an empty room, into a blank canvas that I would defeat the forces of evil And for the next ten years of my life I suffered the consequences ... With autoimmunity illness, and psychosis As I got older, I realized there were no real winners and there were no real losers in psychological warfare But there were victims and there were students It wasn’t David versus Goliath, it was a pendulum Eternally swaying from the dark to the light And the more intensely that the light shone, the darker the shadow it casts It was never really a battle for me to win, it was an eternal dance And like a dance, the more rigid I became, the harder it got The more I cursed my clumsy footsteps, the more I struggled So I got older And I learned to relax, and I learned to soften, and that dance got easier It is this eternal dance that separates human beings from angels, from demons, from gods And I must not forget, we must not forget, that we are human beings Source: https://genius.com/Ren-hi-ren-lyrics Ren skrev i kommentarfeltet til denne sangens utgivelsesvideo: Spoiler «Frem til jeg var 9 år gammel, hørte jeg med jevne mellomrom en stemme i hodet som ikke var min egen. Stemmen var tydelig annerledes enn min egen, og alltid negativ. Den kritiserte meg selv eller oppfordret meg til å gjøre ting som jeg visste var moralsk gale. Det mest besynderlige med stemmen var at jeg ikke trengte å anstrenge meg for å frembringe den. Mens mine egne tanker alltid føltes som om det var en prosess som krevde en innsats for å få dem frem, virket denne stemmen som om den var uttalt av en annen. Setningene føltes forhåndsbestemte, som om de allerede var konstruert. Jeg husker veldig godt at jeg som 9-åring ble veldig frustrert over stemmen. Jeg sto i hagen min og skrek innvendig til stemmen at den skulle tie igjen og igjen, og det gjorde den. På et øyeblikk var det så stille at hodet mitt føltes som et tomt rom. Jeg var ikke vant til stillheten, og stemmen kom aldri tilbake. Det føltes nesten ensomt i hodet mitt. Da jeg ble eldre, hadde jeg periodiske anfall av hørselshallusinasjoner der jeg hørte perfekte symfonier, vanligvis om natten når jeg sovnet. De var så klare at det hørtes ut som om de kom fra en radio i hjørnet av rommet mitt. Jeg visste at de ikke var der, men av en eller annen grunn kom de aldri med følelsen av frykt. Jeg husker også at jeg satt på en buss som 15-åring og hørte lyden av et overfylt rom, med rundt 100 stemmer som skravlet i vei, og jeg var den eneste personen bortsett fra sjåføren på bussen. Disse opplevelsene var alltid veldig korte, og det var langt mellom dem. Min siste hallusinasjon var under en intens psykose i 2015, og det var min første visuelle hallusinasjon. Jeg gikk nedover et fortau etter å ha hoppet ut av mammas bil i et veikryss i et øyeblikk av frustrasjon og nød over tilstanden min. Jeg prøvde å løpe fra meg selv. Det som så ut til å være en hjemløs mann med mørk hudfarge, kom bort til meg og spurte hva som var galt. Jeg forklarte at jeg hadde vært syk mesteparten av livet, og at jeg ikke var sikker på om jeg hadde krefter til å fortsette. Han så på meg, smilte og sa at «alt kommer til å ordne seg til slutt, Ren». Jeg hadde ikke fortalt ham navnet mitt. Det var noe så overveldende oppriktig ved dette enkle budskapet, som førte med seg en overveldende følelse av indre fred, og på et øyeblikk forsvant han. Min rasjonelle hjerne har alltid koblet disse opplevelsene til det legene har fortalt meg, at det er deler av hjernen min som er svekket av autoimmuniteten i kroppen min. At myelinskjedene som omgir det komplekse elektriske systemet som leder tankene mine, var skadet og kompromittert, noe som forårsaket disse klare opplevelsene som jeg visste ikke eksisterte i den fysiske verden. Den delen av meg som distanserte seg fra logisk og rasjonell tenkning, tilskrev alltid disse tankene en slags overjordisk inngripen, som gjorde tankene mine til slagmark for en slags åndelig dragkamp. I lang tid anerkjente jeg aldri denne delen av meg selv, for med den fulgte faren og stigmaet ved å høres ut som en gal person. Med min siste utgivelse bestemte jeg meg for, etter beste evne, å fange og uttrykke dette sjakkspillet i tankene.» Translated with DeepL.com (free version) Source: https://genius.com/Ren-hi-ren-lyrics Endret 16. oktober av backtoback 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) Neil Young - "Old Man" fra albumet "Harvest" (1972) Neil Young - "Heart of Gold" fra albumet "Harvest" (1972) Hele konserten: Neil Young Live 1971 - BBC "In Concert" (28:55) Settliste: Spoiler Neil Young's legendary live performance from the BBC Television Centre in London, England, February 23, 1971. 1. Out On The Weekend - 0:00 2. Old Man - 03:59 3. Journey Through The Past - 08:04 4. Heart Of Gold - 13:09 5. Don't Let It Bring You Down - 17:16 6. A Man Needs A Maid - 20:15 7. Love In Mind - 24:14 8. Dance, Dance, Dance - 26:27 Endret 18. oktober av backtoback hele konserten 3 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober Pink Floyd - Live at Knebworth 2 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) De Press - "Bo jo cie kochom" fra albumet "Block to Block" (1981) De Press: Andrej Nebb (vokal, bass) Jørn Christensen (gitar) Ola Snortheim (trommer) Lyrics translated from polish to english: Spoiler "Bo jo cie kochom – Because I love you" lyrics I went out to mow the lawn The sun was shining It came to me with berries Girl, how nice "I picked a pot of berries I've picked a jug of berries" I'll bring you home a jug of berries Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you I went out to mow the lawn The sun was shining It came to me with berries Girls, how nice "I picked a pot of berries I've picked a jug of berries" I'll bring you home a jug of berries Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you I went out to mow the lawn The sun was shining It came to me with berries Girls, how nice "I picked a pot of berries I've picked a jug of berries" I'll bring you home a jug of berries Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Because I love you Translated with DeepL.com (free version) Source: https://genius.com/De-press-bo-jo-cie-kochom-lyrics Endret 20. oktober av backtoback 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. oktober Del Skrevet 20. oktober (endret) Exploring Birdsong slipper låter med jevne mellomrom, og jeg setter dem på repeat hver gang. Denne var kanskje ikke like 10/10 som de tidligere, men absolutt mer enn godkjent likevel. Jeg ønsker meg et album. Endret 20. oktober av :utakt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå