flabben Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Har sittet og lest litt og kom til å lese i prosessor guiden her på overklokking.no at: Tenk deg når en 2800+ skal produseres. Den kommer fersk fra samlebåndet til testing. Failed. Den nektet og kjøre 2800+ på stock volt. Hva skal de gjøre? Skru opp spenningen? Nei, det ville bli for dumt. Kaste den? Sløsing. Hva med å sjekke om den funker som en 2600+ med stock spenning? Eller 2400+? Her kommer idèen om degradering inn i bildet. Vi ser igjen på vår 1700+: AXDA1700DUT3C 98447337260313 For å gjøre en lang historie kort, man tror 26 er det modellnummeret prosessoren egentlig skulle hatt. Hvis dette stemmer er altså denne 1700+ opprinnelig en 2600+ som ikke vil kjøre stabilt på stock volt. Drøm for oss overklokkere? Ja. De siste 4 tallene tror man er hvilket nummer prosessoren er av en bestemt batch. Denne er for eksempel nummer 313. Fornuften sier at jo lavere tall, jo bedre. ALTSÅ er min nye 2800+ beregnet for 2000+ ekke det utrolig dårlig a? Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Bare tøv. Har selv en xp1800+ med 25 som det såkalte opprinnelige nummeret. Bare så synd at det ikke er en Barton kjerne cpu jeg har og at det ikke finnes og aldri var påtenkt en xp2500+ cpu som ikke er Barton. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 takk, det gjorde godt! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det finnes mange teorier om hvordan tallene på prosessoren henger sammen, og mange av dem er feil for å si det sånn. Dog er det liten tvil om at det finnes XP1700+ som kanskje ikke nødvendigvis var påtenkt et liv rundt slappe 1466mhz. Jeg har selv hatt en som gjorde 2300mhz med slapp kjøling, og han jeg bestilte sammen med påstår å ha hatt den på 2450mhz. Ser jo folk med vappo som drar den enda lengre. Downgrading MÅ eksistere. Alt annet ville vært temmelig dårlig økonomi. Bare tenk på fordelene med masseproduksjon av noe som fungerer på XP2400+ hastighet. Alle vet at det automatisk fører til at noen av de lavere XP`ene opprinnelig kommer fra samme produksjon som en del av de som selges som XP2400+.... DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå