daydreamer Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hei Har fått et lite dilemma, jeg har 2x 512 ddr400 2.5lat brikker i pcen min nå. Men så kom jeg over 2x 512 ddr333 2.5 brikker. Hva ville Dere ha gjort kjørt med mye ram som er litt tregere. (For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram. Se signatur for hk og resten av Hardware Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hei Har fått et lite dilemma, jeg har 2x 512 ddr400 2.5lat brikker i pcen min nå. Men så kom jeg over 2x 512 ddr333 2.5 brikker. Hva ville Dere ha gjort kjørt med mye ram som er litt tregere. (For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram. Se signatur for hk og resten av Hardware Det vil ikke gå bra, da prosessoren kjører på 200mhz. Da må du klokke ned cpu, HVIS du skal bruke ddr333 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hadde nok vært bra hvis du hadde kjørt 2x 512 ddr400, for da har du en lik hastighet på rammen og 1gb holder. Men alltid fint med 2gb, men da blir rammen din tregere, og det er dumt hvis du har eller klokker mye. CPU Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 enkelte 333 brikker kan kjøres på 200 MHz, men tror jeg ville holdt med til de 400 brikkene jeg. ikke alltids like lurt å mixe merke/hastighet når det gjelder ram. Lenke til kommentar
daydreamer Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hei prøver 333 brikkene i nå og prossessoren går på 2,8 Ghz, det ikke ustabilt heller så har det da egentlig noe å si???? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 du kan alltids prøve å selge rammen din å kjøpe ny, tror ikke du vil tape så alt for mye på det i grunnen Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Er det til vanlig hjemmebruk er det uten tvil 1GB pc-3200 ram'en! Men har du noen programmer du bruker mye og krever veldig mye minne er kanskje 2GB med minne et bedre valg. Men jeg hadde nok gått for 1GB PC-3200 som er mer fremtidsrettet også. Lenke til kommentar
capy Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hei prøver 333 brikkene i nå og prossessoren går på 2,8 Ghz, det ikke ustabilt heller så har det da egentlig noe å si???? du får hive i all rammen da, boote opp og kjøre "memtest 86" en stund. så må du teste stabiliteten i windows ved å stresse rammen litt, og så benchmarke for å se om du taper noe på å kjøre to forskjellige typer minne. om alt er ok, så er det vel bare å gå for det. så spørs det vel bare om du egentlig trenger 2 Gb ram. og om du kanskje heller skulle brukt pengene på noe annet.. Lenke til kommentar
daydreamer Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg får teste litt frem og tilbake og så kan jeggi litt tilbakemelding på hva jeg synes funker best, jeg har nå en gang disse brikkene så enten må jeg bruke dem eller så får jeg selge dem og kjøpe 2x 400ddr brikker i samme merke som jeg har fra før. Jeg bruker mye Adobe Premiere Pro til redigering av DV film som jeg senere omkoder og brenner ut på dvd, så det krever litt minne. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) P4 hk har jo 4 minneslotter, hva er problemet? du får jo 2x512 pc3200 veldig billig og ? og det å blande minne har jeg aldri hatt problemer med Endret 31. desember 2003 av LoS Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hei prøver 333 brikkene i nå og prossessoren går på 2,8 Ghz, det ikke ustabilt heller så har det da egentlig noe å si???? Jo, men har du skjekket hva system buss'en kjører på? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 jeg ville garantert gått for 1 gb 400mhz minne, man trenger ikke mere en det Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 jeg ville garantert gått for 1 gb 400mhz minne, man trenger ikke mere en det Det kommer jo ann på bruksområde da, om du trenger det veit ikke jeg, men om trådstarter trenger, det er noe helt annet Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (For fsb følger hastigheten til de tregeste brikkene). Eller kjørt med 1 Gb ddr 400 ram. Hvis du skal kjøre FSB = minnefrekvens, så ja, da følger FSB frekvensen til den tregeste. Da vil også CPU-frekvensen synke. Men du har mulighet til å stille FSB og minne asynkront. Dvs at minnet og FSB går på forskjellige frekvenser. Dette vil naturligvis også ha en effekt på ytelsen. Tipper et sted mellom 10 - 20% som følge av lavere frekvens på minnet og asynkron, hvis du ikke bruker mer enn 1GB minne (for da vil jo den siste GB ikke ha noe å si ) Om du bruker MER enn 1GB minne, f.eks til Photoshop, database-server osv osv, da vil du faktisk kunne merke en økning i ytelsen pga at maskinen ikke trenger å bruker harddisken så mye. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hør folk, oc av ram er ikke umulig og klarer brikkene pc3200 så er jo det konge. Du er altså ikke fastlåst på den spesifiserte hastigheten, den sier bare hva brikkene er garantert å klare Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hvis du ikke har veldig sære bruksområder per i dag så vil det være ekstremt sjelden du går over 1gb i minnebruk. Det kan maks ha skjedd 1-2 ganger det siste året for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå