Arodem Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 NRK: – Vi jobber nå målrettet for å ta spill og spillkultur på alvor. Rune Fjeld Olsen blir NRKs nye spillekspert 2 Lenke til kommentar
bat-fan Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Hvis NRK vil omtale spill og spillnyheter bør de la filmpolitiet ta seg av det. Hvorfor for slutta filmpolitiet med spillstoff, jeg likte godt hvordan de skrev og anmeldte det. Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Her har NRK gjort et sjakktrekk. Det er få i norsk spillbransje som er så kunnskapsrike som Rune. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 Gratulerer! Dritkult! Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 20. mai 2020 Del Skrevet 20. mai 2020 To artikler om Level Up-folk rett etter hverandre. Konspirasjon? Spøk til side, blir spennende å se åssen NRKs spillplattform utarter seg, og hvilke vinklinger det tar. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 bat-fan skrev (12 timer siden): Hvis NRK vil omtale spill og spillnyheter bør de la filmpolitiet ta seg av det. Hvorfor for slutta filmpolitiet med spillstoff, jeg likte godt hvordan de skrev og anmeldte det. Sikkert av samme grunn som Filmpolitiet ikke tar seg av bokanmeldelser for NRK. 3 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Meget god "signering" av NRK. Dette blir spennende å følge med på. Lenke til kommentar
...... Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Enig! Filmpolitiet hadde gode anmeldelser av spill, og de var ofte litt mer nyanserte. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Synes Rune F. Olsen er absolutt habil. Digga da han og kompanjongen var på VG Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 bat-fan skrev (19 timer siden): Hvis NRK vil omtale spill og spillnyheter bør de la filmpolitiet ta seg av det. Hvorfor for slutta filmpolitiet med spillstoff, jeg likte godt hvordan de skrev og anmeldte det. Ligger vell litt i navnet. Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Gratulerer med jobb! Rune og levelup er utrolig proffe Lenke til kommentar
afterall Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Håper at dette kan strekke seg utover anmeldelser, gjerne til litt tankevekkende essays rundt stilige/merkelige/interessante ting i spill. Eurogamer har jo innimellom ganske bra slike tekster. En jeg husker spesielt godt er når de tar for seg hemmelige rom i spill, og hvorfor vi generelt synes nettopp det er så spennende. https://www.eurogamer.net/articles/2019-03-24-uncanny-games-with-hidden-rooms Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 21. mai 2020 Del Skrevet 21. mai 2020 Ser ikke hvorfor dette er noe å juble over. Det er en uting at NRK spiser opp markedsandeler fra frie og uavhengige medier. Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 Zicos skrev (13 timer siden): Ser ikke hvorfor dette er noe å juble over. Det er en uting at NRK spiser opp markedsandeler fra frie og uavhengige medier. For min del handler jubelen om at et underprioritert kulturuttrykk får mer fokus. Om dekningen hadde vært bedre hadde det ikke betydd noe, men når tilbudet er så marginalt som i dag er dette en gladnyhet for meg. Når det er sagt har jeg full forståelse for synspunktet ditt. Hvilken rolle statsfinansierte NRK skal ta i et kommersielt marked er ikke et enkelt spørsmål. Lenke til kommentar
cosmic1981 Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Level Up lever fortsatt i beste velgående. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Zicos skrev (På 21.5.2020 den 21.56): Ser ikke hvorfor dette er noe å juble over. Det er en uting at NRK spiser opp markedsandeler fra frie og uavhengige medier. Hvorfor det? Det er vell ikke sånn at vi har en overflod av godt innhold om spill her i kongeriket. Både Pressfire og Gamer er litt haltende etter min mening. Vardark skrev (På 22.5.2020 den 11.11): For min del handler jubelen om at et underprioritert kulturuttrykk får mer fokus. Om dekningen hadde vært bedre hadde det ikke betydd noe, men når tilbudet er så marginalt som i dag er dette en gladnyhet for meg. Når det er sagt har jeg full forståelse for synspunktet ditt. Hvilken rolle statsfinansierte NRK skal ta i et kommersielt marked er ikke et enkelt spørsmål. Det best hadde vell vært om vi fikk en stor rendyrket spillavis i Norge. Det er lite nyttig med mange små som skriver om de samme tingene som vi leser om på utenlandske aviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå