Gå til innhold

Dure lyd i annlegg koblet til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsvinner buringen hvis du muter lyden i windows? (Hoved-volumet, ikke bare Wave/CDROM/etc.) Gjør den det så er det mest sansynlig feil med lydkortet, eller driverne.

 

Har du noe annet du kan forsøke å kople til anlegget? CD-spiller e.l.?

 

Edit: Og hva slags høyttalere er det du har?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell om jeg muter i windows, duringen er og blir der. :no:

Hva slags høyttalere har du? Noen høyttalere (spesielt rimelige) har veldig dårlig skjerming og kan bli påvirka av ting som stråling fra PC, eller vaskemaskinen i kjeller'n.

 

på inngangen til høyttalerne/forsterkeren kan du prøve å kople sammen jord og L/R. Burer det da så er det høyttalerne som er problemet.

Lenke til kommentar

Eg har Asus A7N8X og hadde nøyaktig det samme problemet, som irriterte meg kraftig. Løsningen min var å kjøpe eit Audigy2 lydkort...og skurringen forsvant totalt.

 

Har lest andre som også har hatt dette problemet og eg er overbevist om at Asus sine HK har dårlige integrerte lydkort.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet. Det var _utrolig_ irriterende.

 

Det viste seg å være noe som heter ground loop (google-søk).

 

Jeg fikset min støy ved å plugge ut TVen fra forsterkeren (sannsynligvis støy/strøm fra kabelnettet som medførte støy).

 

Quote fra en side om groundloop:

Ground loops are a mystery to many people. Even college-trained electronic engineers may not know what ground loops actually are. Engineers have either concentrated on power distribution (for the electric company) or on equipment that happens to plug in to the power distribution system. Not much thought has been given to power distribution and equipment as a single entity where ground loops arise.

 

Ground loops are the most common cause of AC line frequency hum in sound systems. Ground loops can be geenrally identified by a low hum (60Hz in the US, 50Hz in Europe) through the sound system. A ground loop in the power or video signal occurs when some components in the same system are receiving its power from a different ground than other components, or the ground potential between two pieces of equipment is not identical.

 

Ground loop is a common problem when connecting multiple audio-visual system components together, there is a good change of making a nasty ground loops. Ground loops commonly cause humming noise to audio signals and interference bars to picture. Ground loop makes the system sensitive to pick up interference from mains wiring which can lead to erratic operation of the quipments or even damages to the equipments. Some articles claim that wiring and grounding problems account for up to 80 percent of all power quality related problems related with sensitive electronic equipments like audio/video systems.

Endret av sokk
Lenke til kommentar

En annen ting som garantert vil løse problemet ditt (forutsatt at du har en forsterker/reciever som har digital coax inngang)er å koble fra SPDIF på hk'et til digital inngang på forsterker med en egnet coax-kabel.

Dette medfører at lyden blir digitalt overført, ingen "durelyd", Dolby Digital 5.1-lyd fra DVD'er, DivX-filmer (med AC3-spor) og spill som støtter dette.

 

Go for it!

:yes:

Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell om jeg muter i windows, duringen er og blir der. :no:

Dette kan høres litt sprøtt ut, men har du en antenne koblet til noe i huset?

 

Det kan være en kabel til kabel-TV e.l. eller f.eks. et TV kort i maskinen. Forsøk å nappe ut den kabelen.

 

Har vært bort i et lignende tilfelle. Da var det støy, evt. jordfeil på kabelnettet, som forplantet seg videre til TV'en, og det forplantet seg videre til DVD spilleren via en Monstercable scart kabel (merkelige greier), og så forplantet det seg videre fra DVD spilleren til forsterkeren via enten 6 monstercable'r eller en optisk. Og dette resulterte i støy når PC'en var koblet til. Støyen forsvant når kabel-TV ble koblet fra.

 

Høres helt vilt ut, men forsøk.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell om jeg muter i windows, duringen er og blir der. :no:

Dette kan høres litt sprøtt ut, men har du en antenne koblet til noe i huset?

 

Det kan være en kabel til kabel-TV e.l. eller f.eks. et TV kort i maskinen. Forsøk å nappe ut den kabelen.

 

Har vært bort i et lignende tilfelle. Da var det støy, evt. jordfeil på kabelnettet, som forplantet seg videre til TV'en, og det forplantet seg videre til DVD spilleren via en Monstercable scart kabel (merkelige greier), og så forplantet det seg videre fra DVD spilleren til forsterkeren via enten 6 monstercable'r eller en optisk. Og dette resulterte i støy når PC'en var koblet til. Støyen forsvant når kabel-TV ble koblet fra.

 

Høres helt vilt ut, men forsøk.

 

-Chief-

nei det er ikke sprøtt, akkurat d som skjedde hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...