jornt Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Noen av dere som har erfaring med store kjøleribber og vifter på Dual Athlon hovedkort? Tenker da primært på Tyan Tiger MPX og ASUS A7M266-D. Vil det for eksempel være plass til Titan TTC-D5T? http://www.titan-cd.com/d5t_n.htm Hva med Thermaltake Volcano 7 eller Silent Viking? http://www.microplex.no Jeg vil gjerne ha stillegående vifter, og 80mm vifter vil levere brukbart med luft uten å bråke. Har ikke planer om å overklokke, men regner med at det kan være lurt med bra kjøling likevel, da maskinen blir full av harddisker og slikt i tillegg til 2 prosessorer. Har forresten tenkt å kjøpe 2 x Athlon XP 1800+, istedet for MP-prossessorer. Jeg har ikke hørt om noen som IKKE har fått XP-prosessorer til å fungere i dual-hovedkort, så satser på at det går bra. Noen som har kommentarer/andre erfaringer her? - Jørn Tømmerås Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Vifte-valget høres meget bra ut. Jeg har selv de to viftene øverst på ønskelista neste gang jeg oppgraderer vifte. Kanskje mest den fra Termaltake: 21db !!! Det liker jeg :smile: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Skal du ha ThermalTake, bør du kjøpe SilentViking. Samme ribbe som Volcano7, men med mer stillegående vifte! Lenke til kommentar
jornt Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Hm, joda, jeg har tenkt å bruke en av de to der, men utdypet kanskje ikke spørsmålet mitt bra nok. Jeg lurer nemlig på om det er fysisk plass til dem på disse hovedkortene? En annen ting, Silent Viking-vifta veier 500 gram, det blir en hel kilo med vifter tilsammen på hovedkortet. Litt mye kanskje? - Jørn Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ta en titt på hjemmesiden til hovedkortprodusenten og se på bildet av hovedkortet, det pleier å gi en god pekepinn hvordan ting er plassert (om bildet er korrekt vel og merke). Når det gjelder vekt tåler hovedkortet ganske mye trykk, alle har vel pressa ned en ram-brikke eller festet ei vifte og det er absolutt med mer en 1kg trykk. På den annen side kan du bare sette på "studs", ikke av metall seff, men de små svarte i plastikk/gummi som følger med kassen. Sett de rundt under der du mener presset kan bli stort. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Hei MortenH, jeg har gjort det også. Det høyoppløselige bildet av Tyan Tiger MPX indikerer at det kan bli *veldig* trangt, men at det kaaanskje går an å få på viftene. http://www.tyan.com/assets/images/i_tg_mpx.tif Det samme gjelder Asus sitt kort, stort bilde finnes i manualen på ftp://ftp.asus.com/pub/asus/mb/socka/760m...a7m266d-102.pdf Nå kan det også hende at kortene ikke er 100% likt organisert som i manualen, de kommer jo etter hvert i flere revisjoner. - Jørn Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Eneste negative jeg har merka meg med den silent viking er at festeanordningen er litt simpel. Gå heller for en kjøleblokk med skikkelig feste og bytt vifta med en som bråker mindre eller kjøp en justering for viftehastigheten. så at du måtte/burde ta av silent viking når du skulle flytte kabinettet og det blr litt for ofte i alle fall for meg. Går ut i fra om du velgere en av de store kobber blokkene med en rolig 80 mm vifte så har du noe som er like bra og med godt feste for evt. forflytninger. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Ja, jeg også er litt skeptisk til festemekanismen. Den er skummel både for festeørene og for core'n på prosessoren. Kanskje jeg bare skal finne noen billige 60x80mm coolermaster-ribber og kjøpe et par Enermax 80mm regulerbare vifter? :smile: - Jørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå