Gå til innhold

Får ikke slettet fil.


Anbefalte innlegg

Dette er prøvd: (så vidt jeg husker)

 

1. DEL

2. SHIFT+DEL

3. Klipp ut/lim inn --> så slette.

4. Slette fra sikkerthetsmodus.

5. Slette v.h.a. Norton Antivirus

6. Slette fra kommandolinje

7. Gi nytt navn/så slette.

8. Ingen virus funnet ved scanning

9. Ingen Ad-aware/spybot cookies o.l. funnet.

 

Dette er uaktuelt:

 

Formatere + andre ting som fører til tap av andre data en filen jeg vil slette.

(Den er bare på 1mb, så det plager eg. ikke voldsomt (har satt den som "skjult))

 

INFO: ved sletting får jeg beskjeden: "filen er i bruk blablabla."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en AVI-fil, og kjører du WindowsXP?

 

Edit: Kan likegodt slenge inn løsningen i tilfelle det er det:

 

1. Open up regedit

 

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

 

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Stilus: når jeg bruker tid på å skrive liste over ting jeg har prøvd, er det for at du skal slippe å tipse om ting jeg HAR prøvd.

 

Skal teste med bootCD. takk for tipset.

BTW: det er en exe-fil, ikke avi.

 

Filen har et langt navn også, med mellomrom og greier, går det greit fra bootdisk?

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
Stilus: når jeg bruker tid på å skrive liste over ting jeg har prøvd, er det for at du skal slippe å tipse om ting jeg HAR prøvd.

 

Skal teste med bootCD. takk for tipset.

BTW: det er en exe-fil, ikke avi.

 

Filen har et langt navn også, med mellomrom og greier, går det greit fra bootdisk?

Beklager, så ikke at du listet det opp :blush:

Lenke til kommentar

Hei.....

 

 

Har selv hatt sammme problem tidligere, fikk da ett tips om å bruke ett program som heter"Windows commander" som jeg henta fra dc++. det virka som bare det. Mine filer var på tilsammen over 3gb med filmer og diverse som ikke virka eller ville la seg slette uansett hva jeg fant på......

 

Håper du finner dette programmet like bra som meg og at det gjør at du blir kvitt fila di.....

 

Måten du bruker det på er når det er aktivert så browser du deg bare gjenom til du har utheva fila di og trykker på F8 så er fila slettet for alltid.

Dette programmet er egentlig lagt for flytting av filer og denslgs på ett nettverk ol, men viser seg å være ett bra verktøy til å slette tilsynelatene uslettbare filer....

 

Have a nice day.....

Lenke til kommentar
Er det en AVI-fil, og kjører du WindowsXP?

 

Edit: Kan likegodt slenge inn løsningen i tilfelle det er det:

 

1. Open up regedit

 

2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

 

3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Og du vet seff hva konsekvensen av dette blir?

Lenke til kommentar
Og du vet seff hva konsekvensen av dette blir?

Ja. At windows ikke lengre scanner igjennom og henger seg fast (slik at fila forblir i bruk) når den treffer på en korrupt avi-fil, og at man dermed kan slette den.

Ja, og at den aldri vil noensinne scanne gjennom AVI filer og du vil ikke kunne lese av properties på slike filer? Selv de som er komplette.

 

Problemet med AVI kan nemmelig løses uten at man fjerner denne funksjonen fra OS'et.

Ved at man lar Windows scanne gjennom den "korrupte" (dvs, uferdige) AVI-fila, og bli ferdig med det, så kan man slette den.

 

Er bare lei av folk som sliter med properties på AVI'er fordi de blindt har fulgt en slik registeroppskrift, evt brukt en registerfix på problemet.

De blir sjelden/aldri fortalt bakdelen med det.

Lenke til kommentar
Problemet med AVI kan nemmelig løses uten at man fjerner denne funksjonen fra OS'et.

Ved at man lar Windows scanne gjennom den "korrupte" (dvs, uferdige) AVI-fila, og bli ferdig med det, så kan man slette den.

Og hva gjør man når man har en haug med uferdige/korrupte AVI-filer? Lar windows scanne gjennom de (noe som tar hundre år!)?

 

For å sjekke properties på AVI-filer så bruker jeg andre mer egna programmer (f.eks. GSpot).

 

Har brukt denne reg-fixen hos en haug med kamerater, og jeg har aldri hørt noen som har klaga over at de ikke kan sjekke properties på AVI-filer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...