Gå til innhold

P4 2.0@2220

Lucifer 666

Anbefalte innlegg

Har etter min mening liten peiling på klokking.

Prøvde for gøy å klokke min P4 på 2Ghz men et program som heter CoreCenter.

Går nå på 2220Mhz uten problemer. Men tempen stiger ikke nevneverdig....

Har jeg virkelig klokket CPU'en eller er det noe galt siden tempen holder seg på +/- 40 grader som vanlig. Synes den åpnet Opera raskere, men det er kansje innbilnig fra min side :D

Når jeg kjørte TestCPU så sto det også 2219 så jeg fikk godt mot da ja :thumbup:

Er det virkelig så lett å klokke?? Sitter jo her med et taper oppsett som er pakkeløsnig fra jobben.

BTW: Prøvde 2380Mhz men da re-boota den med en gang jeg stressa cpu'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P4 2000MHz @ 2220MHz er jo ikke alverdens. Har selv hatt Celeron [email protected], P4 [email protected] og har nå P4 [email protected]. Temperaturene lå som regel bare bittelitt over standard. (Det er hovedsaklig økning av Vcore som gir temperaturøkning).

Vet at det ikke er så mye, men gøy for en som ikke har klokket før. Problemet er jo at nå bjynner morroa jo å da blir det bare mer og mer... (ny hw +++) :p

Får ikke stilt vcoren heller i BIOS. Ligger på ca 1.70V litt +/-

Hvor høy spenning tåler egentlig denne CPU'en?

Er det varmen som gjør at den re-booter når jeg stiller for høyt på FSB'en?

Lenke til kommentar

At den rebooter kommer nok enten av at CPU'n ikke klarer høyere frekvens (at den kanskje trenger høyere spenning), eller at minnet/chipsettet/PCI-kort e.l. ikke er raskt nok. Det er ekstremt tvilsomt at det er pga. varmen da prosessoren knapt har fått tid til å bli varm.

Hvis du vet navnet på hovedkortet kan du muligens finne en BIOS oppdatering som gjør at du kan stille FSB, Vcore etc. i BIOS.

Lenke til kommentar
At den rebooter kommer nok enten av at CPU'n ikke klarer høyere frekvens (at den kanskje trenger høyere spenning), eller at minnet/chipsettet/PCI-kort e.l. ikke er raskt nok. Det er ekstremt tvilsomt at det er pga. varmen da prosessoren knapt har fått tid til å bli varm.

Hvis du vet navnet på hovedkortet kan du muligens finne en BIOS oppdatering som gjør at du kan stille FSB, Vcore etc. i BIOS.

HK: MSI 845 pro4

Har tenkt på BIOS oppdatering før, men det virka som om jeg må ha diskett for å få til dette. Stemmer det? (har for øyeblikket ingen)

Kan man drite seg ut med flashing av BIOS, eller funker "fjern batteriet" trikset uansett?

Lenke til kommentar

Man trenger vel nødvendigvis ikke diskett for å flashe, men man må som regel kunne boote til kommandolinjen. Noen nyere HK støtter flashing i Windows.

Går flashinga i dass (noe som sjeldent skjer) så er HK'et ubrukelig. (med mindre man bytter selve BIOS-brikken). Noen HK har også en safe-BIOS/rescue funksjon.

Lite tips: Om BIOS-flashing går i dass, så IKKE reboot før du har flasha med en BIOS som funker! (Husk å lagre gammel BIOS først.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...