Gå til innhold

Laptop til datter, er demovarer fra Elkjøp ok?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datter som fyller 15 og skal kjøpe laptop. Hun driver videoredigering og trenger en laptop på 15 eller 17 tommer, med dedikert grafikkort, helst 16 GB RAM og 512 GB SSD disk.

Hadde håpet å ikke bikke over 10 000. Ønsket om 16 GB RAM er vanskelig til denne prisen. Ser at elkjøp gir et par tusen i avslag på demovarer. Bør jeg være noe skeptisk til disse, eller kan det være en grei måte å få litt ekstra ytelse på? Hun jobber mest i Adobe After Effekts og trenger den kraften hun kan få. 

Så jeg har egentlig to spørsmål

• Er det en god strategi å følge med på demomaskiner til salgs
  • Noen som har tips til hvor man får mest ytelse til pengene blant norske butikker nå. Jeg har jo kikket selv, men åpen for forslag :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som ett tips, selv om det er vanskelig å få innenfor prisrammen; til videoredigering så er de nye maskinene med AMD ryzen 5 4600H / 7 4800H CPU svært gode.

Rimeligste er vel https://www.komplett.no/product/1155439/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-tuf-gaming-a15-fx506ii-156-fhd-144-hz som dog er en maskin rettet mot gamere og ser ganske heslig ut hvis du spør meg, men det er vel alt etter øynene som ser.

Kan være greit å følge med på da det nok vil komme flere maskiner i sommer og/eller tilbud på slik maskiner rundt 10k grensen.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, OC-Freak said:

Som ett tips, selv om det er vanskelig å få innenfor prisrammen; til videoredigering så er de nye maskinene med AMD ryzen 5 4600H / 7 4800H CPU svært gode.

Rimeligste er vel https://www.komplett.no/product/1155439/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-tuf-gaming-a15-fx506ii-156-fhd-144-hz som dog er en maskin rettet mot gamere og ser ganske heslig ut hvis du spør meg, men det er vel alt etter øynene som ser.

Kan være greit å følge med på da det nok vil komme flere maskiner i sommer og/eller tilbud på slik maskiner rundt 10k grensen.

Veldig fristende :) Takk for tips. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...