Mompen Skrevet 18. mai 2020 Del Skrevet 18. mai 2020 Hei! Bruker micro-sd kort mye, store filer fra GoPro Hero 8 i 4k etc føres over jevnt og trutt. Alt lagres på M2-disk. Hva slags minnekortleser er det som er raskest på markedet nå i dag? Hovedkort er et ASUS ROG STRIX Z390-F, med USB 3.1 Gen 2-porter. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 Vet ikke om den er raskest, men jeg har hatt gode erfaringer med Sandisk elektronikk generelt: https://www.multicom.no/sandisk-imagemate-pro-usb-30/cat-p/c/p9914806 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 Den @PaladinNO lenker til ser ut til å ha et grensesnitt på usb 3.1, men kommer med USB 3.0 kabel, så om du kjøper rett kable får du sikkert den hastigheten. Men hvor rask kortleser har du nå, og hvilke minnekort bruker du? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 (endret) L/-R~ skrev (7 minutter siden): Den @PaladinNO lenker til ser ut til å ha et grensesnitt på usb 3.1, men kommer med USB 3.0 kabel, så om du kjøper rett kable får du sikkert den hastigheten. Selv USB 3.0 støtter hastigheter raskere enn noe MicroSD-kort klarer.SanDisk Extreme Pro microSDXC UHS-II leser på ~275 MBps - USB 3.0-standarden støtter opp mot 640 MBps. I.e. det vil ikke være noe å hente med USB 3.1 når man bruker MicroSD-kort. Men du har rett, hvilket kort som brukes er det viktigste. Selv bruker jeg kun Sandisk Extreme / Extreme Pro til mine kameraer (DSLR / kompakt - dog gamle kort nå, sammenliknet med nyeste Extreme Pro versjon). Endret 7. juni 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 PaladinNO skrev (15 minutter siden): Selv USB 3.0 støtter hastigheter raskere enn noe MicroSD-kort klarer.SanDisk Extreme Pro microSDXC UHS-II leser på ~275 MBps - USB 3.0-standarden støtter opp mot 640 MBps. I.e. det vil ikke være noe å hente med USB 3.1 når man bruker MicroSD-kort. Men du har rett, hvilket kort som brukes er det viktigste. Selv bruker jeg kun Sandisk Extreme / Extreme Pro til mine kameraer (DSLR / kompakt - dog gamle kort nå, sammenliknet med nyeste Extreme Pro versjon). Ja, jeg vet. Derfor jeg også var ute etter hvor rask kortleser han har nå. For min del så går filer på 25-100gb raskt nok via usb 3.0. Da 4K 25p 150mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå