div_ Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) på et xp2500+/xp2800+ system for en "PCbygger newbie" hva er anbefalt "støynivå? vil at pc skal være så rolig som mulig? har forresten Artic silver 3 pasta igjen...er denne god nok for xp2500/xp2800 CPU? Endret 31. desember 2003 av div_ Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Artic silver passe perfekt Jeg vet ikke anbefalt støynivå, men jeg har en Qtec PSU som gir fra seg 33 desibel (iaffal det qtec sier) Og jeg holder på å bli GAL! så jeg anbefaler 20-30 DB hvis du skal ha stille PC Endret 31. desember 2003 av Ghost Of Death Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 ok...er det bedre vifter som kjøler opp til xp3400+ som også er stille..vet ikke hva jeg skal velge.... Lenke til kommentar
Raw Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Så stille som mulig? tja, jeg gjorde det enkelt, air black kabinett (viftestyring i front, å tempmåler som styrer hastighet på viftene) silent breeze II, med converter slik at 12db 80*80mm papst vifta passa, Zahlman heatpipe på r9800 Pro kortet, passiv kjøler på hk'et, å støydemping i kabinettet. Støynivå under 15db, å jeg synes ennå at den bråker. Så skal du ha en stille kjøler, kjøp en som har minst mulig db, for 20 db er egentlig nok støy hvis du sitter 1 meter unna pc'en Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Nåja, oppgitt støynivå fra produsentene må du ikke ta for seriøst. Det spørs litt hvordan de måler. Husk også at støy fra PSU er mye mer plagsom en støy fra CPU viften: Grunnen er enkel: Viften (den ene ihvertfall) sitter som regel bak på PSU, det betyr at støyen når deg direkte. Støyen fra CPU viften derimot blir godt dempet av kabinettet ditt. Den kan godt bråke litt før den blir plagsom. Til Ghost Of Death, så har jeg mekket litt på flere Q-Tec PSUer. Jeg har enten 7V moddet viftene, eller så har jeg erstattet begge med en 12cm vifte. 7V modding går i praksis ut på å koble sort lednign på viftene til +5V istedet. Da får viftene 7V (12V - 5V = 7V). Se denne guiden. Selv har jeg loddet ledningene direkte på en 5V ledning inne i PSU. Endret 31. desember 2003 av hn66 Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 ok...er det bedre vifter som kjøler opp til xp3400+ som også er stille..vet ikke hva jeg skal velge.... Volcano 9 go 11..... Lenke til kommentar
maximus Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Anbefaler en "Thermaltake Silent Boost". Kjøp så en Enermax 80x80 regulerbar vifte og bytt ut viften. Denne Kjøleren banker en Thermalright SLK 800 med samme vifte, og det til en pris av kr 245.- + Vifte til Kr 115.-. Begge kan kjøpes Her Lenke til kommentar
div_ Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 lodding i psu, det rar jeg ikke sjansen på..:-/ Lenke til kommentar
Star Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Har selv spire kjøleløsninger.. greie og rolige. Spør jo hvilket kabinett du har.. Min vifte ligger på 30db og det plager ikke meg når døra til mitt chieftec tower er lukket. Har selv en AeroCool ThePhantom for 2600+ byttet ut med en Titan Silent vifte.. Kjøler ned en 3200+ til 37c idle med AS5.. ligger på maks 30db. Anbefaler også det meste fra Thermaltake. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Kjøpte en TT Volcano 7+ for ca 2 uker siden til en XP 2500+, første dagen i "drift" stoppa vifta (synlige spor etter kortsluttning og "svi-merker" rundt motoren på den. Resultatet er at antakelig hovedkort eller CPU (begge?) har blitt skadet og ikke fungerer stabilt på mer enn 1.09GHz (100fsb). Regner ikke med alle viftene oppfører seg slik men jeg ville ikke anbefalt noen en slik kjøler lenger. På toppen av det hele var low-settingen på viftestyringen stilt til 2500rpm som gjorde hele greia ganske bråkete. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Så stille som mulig? tja, jeg gjorde det enkelt, air black kabinett (viftestyring i front, å tempmåler som styrer hastighet på viftene) silent breeze II, med converter slik at 12db 80*80mm papst vifta passa,Zahlman heatpipe på r9800 Pro kortet, passiv kjøler på hk'et, å støydemping i kabinettet. Støynivå under 15db, å jeg synes ennå at den bråker. Så skal du ha en stille kjøler, kjøp en som har minst mulig db, for 20 db er egentlig nok støy hvis du sitter 1 meter unna pc'en er nok wd diskene som bråker Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kjøpte en TT Volcano 7+ for ca 2 uker siden til en XP 2500+, første dagen i "drift" stoppa vifta (synlige spor etter kortsluttning og "svi-merker" rundt motoren på den. Resultatet er at antakelig hovedkort eller CPU (begge?) har blitt skadet og ikke fungerer stabilt på mer enn 1.09GHz (100fsb). Regner ikke med alle viftene oppfører seg slik men jeg ville ikke anbefalt noen en slik kjøler lenger. På toppen av det hele var low-settingen på viftestyringen stilt til 2500rpm som gjorde hele greia ganske bråkete. nei..du har rett. den regulatoren til vifta tror jeg ikke er av beste sort.. jeg kan bare kjøre vifta på fullt(ca 6000rpm)noe som medfører veldig bråk. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kjøpte to TT 7+ (for 100kr på hwb.no) for noen uker siden, en til meg og en til en venn. Begge funker perfekt med tanke på kjøling, støy og viftestyring. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 ok! noen der jeg ikke har viftestyrig? har ikke noe plass å montere justeringsknapp på........vil heller ikk borre ect i kabinett. Lenke til kommentar
Raw Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) er nok wd diskene som bråker Vel, endra signatur for noen dager siden, men ser ikke ut som den ble oppdatert. De WD'ene er byttet ut til fordel for en seagate 7200 160 gb disk, som faktisk er HELT stille Henger i gummioppheng for å være på den sikre sida Svarte på hva som var HELT stille pc også jeg lydnivå er å få pc'en til å være helt stille. Men som sagt, volcano 7 er et bra valg, gå for den du, billig er den også Endret 1. januar 2004 av Raw Lenke til kommentar
div_ Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Er denne postet feil?:-)....vel bra å høre om Helt rolige HD'er kanskje noe for shuttelen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå