Gå til innhold

Data'n frøys i oppstarten

Anbefalte innlegg

Maskinen min frøys når den skulle finne IDE drives, starta opp flere ganger men den bare frøys og frøys. Tok ut bios batteriet og starta, men den frøys igjen, men jeg kom meg jo endelig inn i bios til slutt. Så så jeg på instillingene, de var helt rare, minnet sto på 2-2-2-4/5 noe som de aldri har kunnet og gjort, på 2.6volt. Mye rart.. Fiksa instillingene og maskina starta opp, men alt gikk kjempe tregt, trodde den skulle fryse igjen. Maskina kom seg forbi IDE delen en gang men frøys i s-ata delen igjen. Skrudde av maskina igår natt kl 2, så skrudde jeg den på igjen idag tidlig og slet med problemet..

KOM MEG ENDELIG INN I WINDOWS, men alt gikk kjempe tregt i dos delen.

Lurer på hva det kan være, for varm cpu? nei... absolutt ikke, den sto på 40 grader eller noe i bios p.g.a 1100mhz.

Maskinvare:

1. ASUS A7N8X deluxe.
    Hercules 9800pro.
    2 x 512mb GEIL GOLDEN DRAGON pc 3500. (single channel p.g.a ødelagt slot 3)
    2500+ @ 3200+ 200fsb.
    Seagate s-ata 120gb 7200 rpm.
    LG 32x brenner.
    Asus DVD rom 16x (som merkelig nok ikke er i gang nå ?)
    en svart gammel floppy.
    5 kabinettvifter, 2 katoder.
    430w ANTEC low noice.

Håper VIRKELIG på svar altså, er lei av alle mulig problem som denne maskina klarer å lage til.

En annen gang en fyr på 30 (it fyr) starta maskina mi fant data'n ikke noe harddisk. Skjedde flere ganger. Ja, og jeg tukla litt i "kjør-> msconfig" i oppstart's delen fordi jeg ville ha raskere oppstart, så jeg skrudde av diverse program som ikke jeg trenge å skru på med en gang. (Kan vel umulig ha noe med saken å gjøre?)

Takk. :cry::cry:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver at du har 2500+ @ 3200+? Har du prøvd å klokke ned å se hvordan maskinen oppfører seg da? Kan du beskrive hvordan du eventuellt har overklokket maskinen (multiplier, FSB osv...)

At du har rotet rundt i msconfig har ingenting med saken å gjøre, du ødelegger verken hardware eller bios i den filen.

Men altså, har du prøvd standard hastighet på prosessor og minnet?

Lenke til kommentar
Du skriver at du har 2500+ @ 3200+? Har du prøvd å klokke ned å se hvordan maskinen oppfører seg da? Kan du beskrive hvordan du eventuellt har overklokket maskinen (multiplier, FSB osv...)

At du har rotet rundt i msconfig har ingenting med saken å gjøre, du ødelegger verken hardware eller bios i den filen.

Men altså, har du prøvd standard hastighet på prosessor og minnet?

Jeg kjører foreløpig 200 x 10.. men til vanlig kjører jeg 200 x 11 med agressiv interface. Jeg kan jo evt. kjøre 3000+ se hva som skjer da, men jeg frykter å måtte restarte igjen så vil den ikke starte opp. :cry:

tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøre vanlige settings om du først skal prøve noe??! Det er det beste sted å begynne feilsøking.

Overklokker du en maskin, og den er ustabil så er det første du prøver etter min mening standard instillinger for å se hvordan stabiliteten er da. Så kan du jobbe deg oppover gradvis etterpå.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøre vanlige settings om du først skal prøve noe??! Det er det beste sted å begynne feilsøking.

Overklokker du en maskin, og den er ustabil så er det første du prøver etter min mening standard instillinger for å se hvordan stabiliteten er da. Så kan du jobbe deg oppover gradvis etterpå.

Høres bra ut egentlig, jeg kan prøve det, får bare sette alt på default da.

Får komme tilbake

TAKK til deg.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

dette skjedde ved første oppstart om morningen, den har ikke vært noe serlig ustabil til idag tidlig. Da den frøys, men jeg får jo bare prøve.

"SÅNN" no står alt på default men i oppstarten så tellte maskina 100mb ram i løpet av 6-8 sekunder, den avbrøt jeg.. men hele oppstarten gikk så kjempe treigt. Noe må da gjøre dette?....

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...