SteinarN Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Jeg hadde aldri trodd jeg måtte spørre om hjelp til dette problemet. Har en cat s61 med Android 9, men den gamle telefonen hadde akkurat samme problem, så det er ikke tlf spesifikt. Operatøren er Telia. Problemet er at når jeg er i en samtale og det ringer inn noen andre så er samtale venter funksjonen aktivert og derfor hører jeg piiip-piiip-piiip hele tiden mens jeg snakker med den første, inntil nr 2 som ringer inn legger på. Jeg blir helt forstyrret av dette og får ikke til å snakke så lenge det piper. Hvordan i h... deaktiverer man dette? Jeg har vært inne på min side hos Telia, finner ingen ting der som omhandler samtale venter. I tlf settinger så er det tusen innstillinger som omhandler varsler i tlf appen (når ble en telefon avhengig av en telefonAPP for å virke?!?). Jeg kan ikke finne noe som ser ut til å gjelde mitt spesifikke problem, men skal ikke si sikkert at det ikke er en av disse tusen varselinnstillingene som har betydning i denne saken. Det er ikke så enkelt å teste siden jeg må ha to andre telefoner for å teste med, en som jeg har samtale med og en til som ringer inn. Er det noen dyktige guruer her inne som kan guide meg i rett retning? PÅ forhånd takk! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Start "ringe-appen", gå til settings - tilleggstjenester - samtale venter. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Nederst ligger 8 bilder som forklarer hvor innstillingen er. https://devicesupport.swisscom.ch/caterpillar/cat-s61/settings-usage/activate-or-deactivate-call-waiting/ 1 Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2020 Fantastisk, linken til vidor var jo perfekt! Dette hadde jeg aldri funnet selv, faktisk så hadde jeg ikke vært inne på disse innstillingene i det hele tatt. Jeg hadde vært inne på en "telefon app" men der var ikke disse innstillingene. Takk igjen! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2020 Men, mens vi er inne på temaet med varsler så har jeg et annet meget irriterende problem. Jeg får en haug med sms pga jeg er mottaker for et alarmsystem. Jeg ønsker å få en liten lyd fra tlf for hver sms, men jeg finner ingen steder å justere volumet på denne lyden. Jeg finner hvor jeg kan velge hvilken lyd eller om det skal være noen lyd i det hele tatt. Jeg har måttet sette tlf til ingen lyd ved sms pga ellers så er lyden alt for høy. Finnes det noen innstilling for volumet på lyd for mottat sms? Det samme gjelder forsåvidt andre apper som f.eks whatsapp. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 (endret) På min Galaxy S9 så er det mulig å velge eget volum for "varsler". Så på din mobil med samme OS (9.0) burde være mulig å gjøre det samme, vil jeg tro. Jeg går inn på "lyd og vibrering" -> "Volum" -> "Varsler". Endret 15. mai 2020 av Uderzo Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2020 Uderzo skrev (3 minutter siden): På min Galaxy S9 så er det mulig å velge eget volum for "varsler". Så din mobil med samme OS (9.0) burde være mulig å gjøre det samme, vil jeg tro. Jeg går inn på "lyd og vibrering" -> "Volum" -> "Varsler". Jeg har vært der, men finner ingen setting for varsellydvolum. Jeg finner for ringevolum, samtalevolum, medievolum og alarmvolum. Men altså ikke noe varsellydvolum. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 26. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2020 beladinka skrev (30 minutter siden): Ring #43# Fantastisk! Dette burde jeg funnet ut av selv. Ringte nå, da kom det opp "Samtale venter deaktivert" Fortsetter det slik så får jeg snart ikke flere grå hår, hehe 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 På min android telefon dukker det opp en slidebar på toppen av skjermen når jeg trykker på volumknappen (opp eller ned) på siden av telefonen. Slidebaren kan "trekkes ned" for å justere volumet for media, varslinger og system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå