Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettproblem med All-Seeing Eye?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har vært borte i samme problem som meg:

 

Jeg har fire pcer koblet opp mot en switch. Hver har sin ip adresse:

 

10.0.0.2 - Hovedpcen

10.0.0.3

10.0.0.4 - server

10.0.0.8

 

ruter: Netopia 3351

 

Til tider skjer det at internett faller bort på alle unntatt hovedpcen noe som fører til at jeg må ta en restart på ruteren. Mens problemet er der har jeg forbindelse over det lokale nettverket slik at jeg kan kontakte pcene i mellom. Jeg får også ping over internett når jeg pinger serveren som har en no.ip adresse. Programmer som Dc++ og IRC fungerer. Med andre ord, det er som om subsystemet fungerer utmerket, men alt som har iexplorer, ventrilo, BF osv. fungerer ikke.

 

Følgende har jeg prøvd:

Byttet switch/hub

Formatert HDisker

Sjekket ledninger

 

Jeg har tidligere ringt NGT som mente at problemet ligger mellom det lokale nettverket og ruteren. Etter at jeg sjekket switchen ble vi enige om at det nå var på tide å sende meg en ny ruter. Jeg får nå tilsendt den eldre utgaven 4245.

 

MEN allikevel har jeg en vond følelse. Jeg tror at når problemet dukker opp, skjer det i forbindelse med at jeg nettopp har spilt BF og brukt All-Seeing Eye. All-Seeing Eye innstallerte jeg på nytt i går. Like etter oppsto problemet. Kan virkelige all-Seeing Eyevære grunnen til problemet? Hva er det som er så spesielt med denne at ruteren av og til ikke takler dets aktivitet? Eller kan det være noe annet?

Endret av Koma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...