Gå til innhold

BYDs elektriske luksussedan kommer til Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (1 time siden):

Hvorfor skal disse bilene på liv og død ha en svær massiv skjerm i dashboardet som stjeler all oppmerksomhet?

Stjeler lite oppmerksomhet. Om man blir veldig oppmerksom på den mens du kjører bør man nok ikke velge en sånn bil 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Merko. skrev (57 minutter siden):
Kajac skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal disse bilene på liv og død ha en svær massiv skjerm i dashboardet som stjeler all oppmerksomhet?

Stjeler lite oppmerksomhet. Om man blir veldig oppmerksom på den mens du kjører bør man nok ikke velge en sånn bil 

Hvis skjermen er laget slik at den påkaller sjåførens oppmerksomhet under kjøring, så er det et veldig dårlig og lite egnet brukergrensesnitt. Nettopp der er Tesla suverene. Håper disse Kina-produsentene også har hatt fokus på nettopp det.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (32 minutter siden):

Hvis skjermen er laget slik at den påkaller sjåførens oppmerksomhet under kjøring, så er det et veldig dårlig og lite egnet brukergrensesnitt. Nettopp der er Tesla suverene. Håper disse Kina-produsentene også har hatt fokus på nettopp det.

Mitt problem er å ha et stort, lysende panel inni bilen. Jeg er typen som dimmer ned lysed i instrumentpanelet om natten. Om skjermen er OLED, og kan settes til å bare vise nødvendig info med svak lysstyrke kan det nok gå greit. Men jeg synes allerede de fleste stereoanlegg osv. er forstyrrende. En diger skjerm i midten kan jeg aldri tenke meg at blir uforstyrrende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (35 minutter siden):

Dette er noe produsentene har forsket mye på. Dersom det var en dårlig løsning for trafikksikkerhet hadde det nok ikke blir gjort eller blitt godkjent. ?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Mitt problem er å ha et stort, lysende panel inni bilen. Jeg er typen som dimmer ned lysed i instrumentpanelet om natten. Om skjermen er OLED, og kan settes til å bare vise nødvendig info med svak lysstyrke kan det nok gå greit. Men jeg synes allerede de fleste stereoanlegg osv. er forstyrrende. En diger skjerm i midten kan jeg aldri tenke meg at blir uforstyrrende.

Så du tror at panelet lyser like sterkt hele tiden? Selv når bilen er i bevegelse? Du tror ikke at produsentene har tenkt på at skjermen må dimmes ned, og vise kun det helt nødvendige mens bilen kjører? Selv når du har blitt informert om at Tesla sine skjermer dimmer automatisk og viser kun det helt nødvendige under kjøring. I såfall så er du enten svært naiv eller så troller du.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (7 minutter siden):

Så du tror at panelet lyser like sterkt hele tiden? Selv når bilen er i bevegelse? Du tror ikke at produsentene har tenkt på at skjermen må dimmes ned, og vise kun det helt nødvendige mens bilen kjører? Selv når du har blitt informert om at Tesla sine skjermer dimmer automatisk og viser kun det helt nødvendige under kjøring. I såfall så er du enten svært naiv eller så troller du.

Har aldri kjørt en tesla eller en annen bil med en 17" iPad i midten. Men det er jo flott at de har tenkt på det :thumbup: 90 % av bilstereo-produsentene har ikke det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 minutter siden):

Har aldri kjørt en tesla eller en annen bil med en 17" iPad i midten. Men det er jo flott at de har tenkt på det :thumbup: 90 % av bilstereo-produsentene har ikke det...

Jeg blir overrasket om man ikke får valgt litt slike ting selv, særlig når denne bilen uansett har skjerm bak rattet som kan vise det som er nødvendig, da burde skjermen i midten kunne skrues helt av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (33 minutter siden):

Det kan jeg gi deg rett i. ? Aftermarket-produkter er definitivt verst.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar

Jeg er mest imponert over at BYD har utviklet batteri med kjernereaksjon!

Flott, da trenger ikke jeg noensinne lade opp denne bilen i min levetid. Kan til og med fyre huset på denne saken. Ulempen må jo være at jeg først må bygge garasje med noen meter tykke betongvegger, og kle innsiden med tykke Wolframplater…

Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 14.5.2020 den 10.52):

Den stjeler da ikke nødvendigvis noe mer oppmerksomhet enn fysiske knapper. Har du prøvd å kjøre bil med slik skjerm? Blir du lett distrahert av GPS-skjermen i andre biler også?

Endret av hekomo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko. skrev (9 minutter siden):

Tja. Om man skal lage en ny bil idag, så ligner de jo alltid på et eller annet. Lage noe helt unikt er vanskelig, så fremt man ikke går cybertruck stil. Liker utseendet selv. 

Cybertruck har også likhetstrekk med andre biler, dog litt mindre kjente og mer "spesialiserte". Så heller ikke Cybertruck er helt unik som sådan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (9 minutter siden):

Cybertruck har også likhetstrekk med andre biler, dog litt mindre kjente og mer "spesialiserte". Så heller ikke Cybertruck er helt unik som sådan.

Klart, men var et eksmepel, vil si Cybertruck skiller seg mer ut en de vanlige bilene som produseres i markedet.

Er jo så sykt mange typer biler / merker at det vil så si alltid være noen likhetstegn. Jeg har ingenting imot at de låner med viten eller ikke design fra andre kjøretøy. Er mer opptatt av "fine biler" enn at de skal lage et eller annet ala Toyota Prius som ikke så ut i starten.

Er jo som mobiler, de ser jo mer eller mindre like ut hele suppa :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...