Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennskap med ex, er jeg sær?

Gjest 5bdd6...a55

Anbefalte innlegg

Gjest 5bdd6...a55

For 6 måneder siden ble det slutt mellom meg og min ex. Bruddet var ganske forutsigbart ettersom vi bare gled mer og mer fra hverandre mot slutten, og det var jeg som gjorde det slutt. Følelsene mine for han forsvant ca. et halvår før bruddet, og jeg innså at de ikke kom til å komme tilbake. Hvordan han tok det vet jeg faktisk ikke, jeg var jo sønderknust pga følelsene mine for han hadde forsvunnet og det var ikke noe jeg kunne gjøre for å få de tilbake. Jeg var glad i han og familien hans, og den dag i dag savner jeg familien hans. Vi ble enige om å holde kontakten og være venner, og det har jo gått greit.... Men jeg merket ganske fort at det var en del ting som ikke gikk an, deriblant det at han ville gi meg klem hver gang vi møttes og kysse meg på kinnet osv. Noen ganger begynte han å stryke på meg om vi f.eks var på kino eller ute og spiste. Dette var jeg ikke komfortabel med, og ba han slutte. Da ble han sint og fornærma og mente at vi har jo vært kjærester, hatt sex osv osv så det var jo ingenting i veien for at han tok på meg nå også. Jeg realitetsorienterte han litt (dette med kjæreste og venner, det er en viss forskjell). Ja ok, han skulle slutte å kysse på meg da. 

Så vi fortsetter å se serier og film sammen pga vi har samme smak innen film og serie og det er gøy å se sammen og diskutere sammen. Men han slutter ikke å røre meg. Og jeg blir irritert. Nei da blir han sint fordi jeg oppfører meg som om det er voldtekt. Nei, sier jeg, jeg liker virkelig ikke at du tar på meg. Jeg ser ikke på deg som en kjæreste lenger og jeg har ikke lyst på kos og at du stryker på meg. Jeg lar ikke mine andre mannlige venner klå på meg. Jeg prøver å forklare så godt jeg kan hva jeg føler og mener vedrørende dette, men han fatter det ikke. Han blir like sur hver gang, og gir like mye faen neste gang vi møtes. 

Vi var sammen i 2 år og i løpet av disse årene burde han lært meg å kjenne, f.eks at unødvendig berøring og slik "nærhet" med folk flest, det er jeg ikke glad i. Jeg er f.eks ikke en klemmer, jeg HATER å gi andre folk klem. Jeg hater når bekjente og andre folk kommer innenfor min intimsone, og jeg liker ikke at folk er nærgående. Når jeg elsker/liker noen og er forelsket osv så klarer jeg ikke holde fingrene av fatet selv, og da er jo dette ønsket om nærhet ganske gjensidig. Men denne delen av meg forsvant så snart jeg mistet følelsene for han. Jeg ønsker kun å være "nær" den jeg har følelser for og er forelsket i/elsker. 

Jeg er jo glad i fyren og vil gjerne fortsette med et vennskap men all denne klåinga og strykingen, jeg orker det faktisk ikke! Bør jeg bare avslutte her? Han sa til meg en gang når jeg nok engang var lei av all klemminga at jeg måtte møte han på midten og forstå han også. Men skal jeg seriøst finne meg i å bli strøket på låret og måtte gi en 5 minutters lang klem når det er det aller siste jeg vil? Han argumenterer alltid for at han SKAL få ta på meg osv. Og han har sagt han ikke er forelsket i meg, det sier han ofte. Nå er det lenge siden vi møttes pga jeg orker ikke det her, og han driver og skriver til meg at han gleder seg til å klemme meg osv.................... Jeg har ikke respondert på det i det hele tatt. 

Er det jeg som er sær her? 

Anonymous poster hash: 5bdd6...a55

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 52322...77f

Vil du være kjæresten hans eller ikke. Jeg forstår det som du ikke vil, og siden han er så påtrengene, må du kutte kontakten helt.

Anonymous poster hash: 52322...77f

Lenke til kommentar

Han respekterer helt tydelig ikke dine grenser, det er ikke noe du skal trenge å finne deg i. Du vil ikke at han skal ta på deg, da må han enten finne seg i det eller slutte å ha kontakt med deg hvis det blir for vanskelig for ham.

Du på din side må enten bestemme deg for om du vil finne deg i den stadige skyvingen av dine grenser han driver på med, eller avslutte kontakten med ham. Dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Han vil ha sex med deg. ;) Du gir ham håp når du tilbringer tid med ham i typisk kjærestesituasjoner. Men jeg skjønner at du gjerne vil beholde vennskapet. Har du utsikter for en ny kjæreste? Hvordan vil han reagere da? For det er klart, er ny mann vil ikke akseptere at eks-kjæresten klår på deg. Si at du forventer at han behandler deg slik han ville gjort om du hadde ny kjæreste. Og at han ikke gjør ting med deg som HAN ikke ville akseptert at eks-kjæresten til hans nye dame hadde gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...