Knugo Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Har satt sammen en maskin for en kompis. Men når jeg prøver og legge inn XP, så stopper den før jeg kommer inn i innstalajons menyen. Den stopper/henger seg på forskjellige plasser fra hver gang jeg prøver. Har prøvd å bytte CD-Rom og annen XP cd. Har funnet nye Bios drivere, men får ikke lagt de inn, da jeg ikke får boote opp pc'n. Hk: MSI, SIS648F Neo. CPU: P4 2.5 GHz (Celeron) skjermkort: ATI Radeon 9600 pro 256 mb. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Høres ut som CPU er for varm. Prøv å klokk ned / se om vifta går. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Cpu temp ligger på ca 50 grader. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Får du se noe som helst når du starte pcen? som for eks se bios starte opp og teller ram osv. Har du digi kamra? ta bilde av skjermne når han stopper opp. Prøve å reste bios via cmos jumpern se i hk kor den ligger den. står på pine 1 og2 så tar du av strøm og bytter bare fra 1 og 2 til 2 og 3 og så tilbake til 1 og 2, å fyre pcen opp igjen. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Den teller Ram og alt ser bra ut, Jeg kommer inn i bios. Men det er når jeg skal legge inn XP at den låser seg. Kommer ikke inn Installasjons menyen på Win-XP. Har prøvd 3 forskjellige XP cd'er. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Den teller Ram og alt ser bra ut, Jeg kommer inn i bios. Men det er når jeg skal legge inn XP at den låser seg. Kommer ikke inn Installasjons menyen på Win-XP. Har prøvd 3 forskjellige XP cd'er. er det orginale xp cder? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Uffda, Celeron Det er ikke Celeronen som skaper problemer! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du prøvd med oppstartsdisketter? Oppstartsdisketter for XP Lenke til kommentar
om_ikke Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 hadde de samme problemet med en pc. da hadde jeg brukt for mye kjølepasta på amd cpu'en etter en tørk gikk det greitt Lenke til kommentar
atrax Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 jeg har hatt samme problem. da var det skjermkortet av alle ting som stoppa xp-installasjonen. jeg satt inn et annet skjermkort, la inn xp, og bytta tilbake. Lenke til kommentar
westa Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er ikke umulig at det er minnefeil, har vært borti det noen ganger...... Westa Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 nå er ikke jeg så veldig inne på celeron, men hvis cpu tempen er på 50grader idle, synes jeg det høres litt mye ut. Går den derimot opp på max 50grader under stress, er det ikke så ille. Minnefeil er også en sak som skaper slike feil. Sjekk minnet med memtest86 Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Off-Topic?: Jeg trodde CPUen skulle være omtrent 30-45c Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Takker for hjelpen folks Det viste seg at det var minne som var problemet. Jeg satte inn en av mine brikker, og da funka den som f. Så da er det store spm.... Hva er feil med minnebrikken jeg kjøpte til ham? Den teller riktig mengde i oppstarten. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Last ned memtest86 på http://www.memtest86.com/ og følg intstruksjonene der for å sjekke den minnebrikken som er ødelagt. Kontakt butikken der minnet er kjøpt og reklamér. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Typisk minne feil, har 2 pc er i huset med det problemet, den ene funka hvis jeg klokka den ned fra 133 til 100, men det er bare og reklamere som atrax sa, ikke noe probelem. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Off-Topic?: Jeg trodde CPUen skulle være omtrent 30-45c Snakker du om cpuer generelt eller Celeron? Hvis du har en Celeron på 35 grader burde du være fornøyd. Det er vel mer vanlig å komme opp i 50grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå