Gå til innhold

Kunne tenke meg å høre seriøse svar på følgende:

Anbefalte innlegg

.... Tv-stasjonene rundt om i verden?

Jeg er ingen (tror det selv) fan av Pinnacle, men jeg tror de har en rimelig bra statestikk. I mitt Univers så hører jeg veldig sjelden Premiere nevt, og etter hva jeg kjenner til Premiere, er grensesnittet temmlig trangt, og ikke minst vansklelig å komme inn på.

Etter å ha arbeidet aktivt med Pinnacle Liquid Edition i noen måneder, så må jeg rett og slett ta av meg hatten. For all del ikke bland (sarkastisk) papparedigeringsprogrammetStudio8 opp i dette.

Liquid Edition imponerer på de fleste punkter. Kanskje imponerer supporten fra importøren mest. Tar jeg ikke mye feil, er det til og med mulig å få support her på forumet midt på natta.

Kjøp en lisens, og du skal få det godt i tiden som kommer. Du kan faktisk med god samvittighet ringe support å melde et problem. Jeg garanterer at de hører på deg.

Lykke til mine konkurrenter! Vi møtes i Montreux en eller annen gang i nær fremtid. :thumbs:

Endret av Predecessor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vil tro Final Cut Pro og Adobe Premiere er mest utbredd. Når jeg var i NRK sine studioer så jeg at de brukte After Effects kombinert med Photoshop eller Illustrator til vignetter. Da jeg var innom en høyskole i Bergen ble jeg fortalt at de brukte Final Cut Pro.

Visste ikke om Liquid Edition før jeg leste om det er på forumet. Jeg hadde tidligere visst om noe som het Pinnacle Pro eller noe, og det kan hende var Liquid Edition.

De fleste kamerater bruker Premiere 6 eller Final Cut og jeg opplever spesielt Final Cut som et av de beste programmene som er. Det som er greit med Premiere er at det er veldig kompatibelt med andre Adobe programmer som Photoshop, After Effects, Illustrator osv.

Blir nok en mac og Final Cut på meg i fremtiden.

Lenke til kommentar

Tradisjonelt sett er Avid nokså sterke i det øvre profesjonelle skiktet. De har løsninger både for Mac og PC. Final Cut blir også brukt en del. Nå er NRK en stor organisasjon og de bruker således en rekke forskjellige løsninger (Avid, Final Cut og Liquid Edition for å nevne noen).

Det virker dog som om en kan ane en liten trend: Om man ønsker Mac-redigering går de profesjonelle for Final Cut Pro - om de ønsker PC-redigering går man for Liquid Edition. Jeg utelukker ikke med dette Avid, men de har kanskje ikke klart å få skikkelig taket på DV-markedet - selv om de i dag er inne på flere TV-stasjoner. MTV gikk jo f.eks. for Liquid da de valgte nytt system, TV4 i Sverige har også Purple/Liquid gjennom hele sin organisasjon.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

De fleste (om ikke alle) digitalredigeringsrommene til TV 2 er utstyrt med diverse versjoner av AVID. Alt fra en enkel newscutter versjon, til den råeste, tror den heter AVID symphony eller noe sånt.

Jeg har prøvd meg litt på AVID selv på TV 2 i Oslo, og det virker som det stort sett går i Avid der. Hjemme bruker jeg Premiere 6.0 på ett Pinnacle DV500 system.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...